3749
Sök

Volvo 850 oljud från "servon"

7 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Min volvo 850 låter illa när jag vrider på ratten, jag misstänkte då att det är servon men när jag gasar så ökar också oljudet och det låter som en rem ! det kan väl inte vara kamremmen men varför skulle det då låta när jag vrider på ratten ???roll ju mer jag vrider på ratten desto mer väsnas det. Oljan till servon är full och jag känner ingen skillnad när jag kör.

268 Inlägg
15 oktober 2010
drivremmen till servopumpen?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

546 Inlägg
15 oktober 2010
skulle gissa på servon öppna locket på servon och lysna så ber du någon snurra på ratten samtidigt

268 Inlägg
15 oktober 2010
ante123 skrev:
skulle gissa på servon öppna locket på servon och lysna så ber du någon snurra på ratten samtidigt

inte för att klaga, men de lät ungefär lika smart som att öppna locket till expansionskärlet för att lyssna om vattenpumpen är kass?

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

546 Inlägg
15 oktober 2010
kanske det men så gjorde vi på en bil och det hördes klockrent att det var servopumpen som var dålig

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
15 oktober 2010
Kolla om oljan skummar mycket. Om den gör det kan det vara ett fel i behållaren som gör att returen går ut för högt detta skapar då en massa skum vilket gör att pumpen låter.

Dock finns det väll ingen lös behållare till dessa så då e det bara å byta pump

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

7 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
autoxperten tar 3000 samma som mekonomen, jag får väl köra tills bilen rasar istället.

7 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Nu hittade jag en privat för 1000kr är det lätt eller svårt att byta den själv !

546 Inlägg
15 oktober 2010
lätt tycker ja alla fall

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
15 oktober 2010
Det går men kul e det ju inte direkt. Har själv faktiskt bara bytt en på jobbet å jag fick t över från en annan som hade demonterat den.... Sicket jävla pussel

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök