Någon som vet hur man får av kofångaren fram på min 740 90:a ?
Har lossat de 4 bultarna till krockbalken men sen kommer jag inte längre, den går att vicka upp och ner men det går inte att dra av den, och hittar inga skruvar eller något på sidorna där den verkar sitta fast
hjälp mig!
/marcus
Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)
Där gav du mig en funderare faktiskt Men biltema säljer inga sänkfjädrar till volvo, och det kanske är org? för jag kan inte se skillnad på org och sänkfjädrar pga jag aldrig sett org fjädrar löst
Jag har inte sett några 740-fjädrar löst heller (kapade mina direkt på bilen) men jag kapade bort 3 varv runt om och jag vill minnas att det var fler än 3 varv kvar då Dina har ju 6 varv och ser ju lite klenare ut än original. Men det kan säkert någon med bättre koll svara på...
Någon som vet hur man får av kofångaren fram på min 740 90:a ?
Har lossat de 4 bultarna till krockbalken men sen kommer jag inte längre, den går att vicka upp och ner men det går inte att dra av den, och hittar inga skruvar eller något på sidorna där den verkar sitta fast
hjälp mig!
/marcus
Sitter de inte typ en liten 10a mutter eller nå där man sticker in kofångaren eller vad man ska säga ? om du kollar ner i motorrummet
Då kan du ju försöka Googla efter bilder på 740 sänkfjädrar och jämföra antal varv och utseende?
Även om du sätter på sänkfjädrar så kan bilen bli högre än vad den var innan på grund av att 20-25 år gamla fjädrar oftast är ihopsjunkna, så förvänta dig inga underverk utan att ta hjälp av din kompis Vink Elslip
Nej, om man kollar riktigt noga på bilden så ser man tillomed lite rostfläckar här o var
hundunge skrev:
Lille_Skorpan skrev: Någon som vet hur man får av kofångaren fram på min 740 90:a ?
hjälp mig!
/marcus Sitter de inte typ en liten 10a mutter eller nå där man sticker in kofångaren eller vad man ska säga ? om du kollar ner i motorrummet
Saken är ju den att jag inte hittar någon
Nej, om man kollar riktigt noga på bilden så ser man tillomed lite rostfläckar här o var
hundunge skrev:
Lille_Skorpan skrev: Någon som vet hur man får av kofångaren fram på min 740 90:a ?
hjälp mig!
/marcus Sitter de inte typ en liten 10a mutter eller nå där man sticker in kofångaren eller vad man ska säga ? om du kollar ner i motorrummet
hehe! där balken går in. in i motorutrymmet så sitter det en mutter. leta på balkarna i motorutrymmet bara så ser du dom. fast ta loss balken för sig och låt krockbenen sitta kvar igentligen, lättare o sätta dit den då.