4367
Sök

Jackacks BMW 330 Individual cabriolet

Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd... Visa mer

BMW-entusiast
210 476 Visningar
Uppdaterades senast 23 maj 2012
Entreprenör
1 286 Inlägg
4 mars 2011
Du ska DEFINITIVT sätta regskylten enligt Alternativ Nr1.

Att sätta den enligt nummer två ser bara "sådär" ut, och Alt nr 3 ser VEDERVÄRDIGT ut. Det ser riktigt illa ut.

Trodde vi var överens om high-gloss njurar såsom ditt svarta optikpaket i övrigt är runt rutorna.... Fast de där ser ju bra ut också big_smile Fronten blev galet grym med ditt arbete du lagt ner på allt (grillar, kofångaren, galler och framljus med blinkers). TUMME UPP!!

Dissar dock dina Schmiedmann dekaler, men får du 50% rabatt i deras butik så kan du väl ha dom där kanske.... Men jag skulle inte göra reklam på en såpass fin glidar-bil utan att få galet bra betalt. Jo kanske om du är riktigt bra polare med han som driver stället. Men inte "utan anledning".

// Niklas Johansson

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 mars 2011
Röstar också på alternativ nr.1, av samma anledningar som ovan, det ser helt enkelt klart bäst ut!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

BMW-entusiast
362 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Du ska DEFINITIVT sätta regskylten enligt Alternativ Nr1.

Att sätta den enligt nummer två ser bara "sådär" ut, och Alt nr 3 ser VEDERVÄRDIGT ut. Det ser riktigt illa ut.

Trodde vi var överens om high-gloss njurar såsom ditt svarta optikpaket i övrigt är runt rutorna.... Fast de där ser ju bra ut också big_smile Fronten blev galet grym med ditt arbete du lagt ner på allt (grillar, kofångaren, galler och framljus med blinkers). TUMME UPP!!

Dissar dock dina Schmiedmann dekaler, men får du 50% rabatt i deras butik så kan du väl ha dom där kanske.... Men jag skulle inte göra reklam på en såpass fin glidar-bil utan att få galet bra betalt. Jo kanske om du är riktigt bra polare med han som driver stället. Men inte "utan anledning".

Jag kan lugna alla med att säga att reg skylten kommer monteras enligt alternativ 1 wink det tycker jag själv är det mest vettiga valet då de andra två inte går ihop sig riktigt... men ville kolla G.org tycke på denna punkt o nu vet jag det också. smile

Det fick bli de matta pga av att grill, diffusor, dimljusramar etc är just matta och pga av att det var 50 veckors beställnings tid på HIGH-gloss njurar pga ny leverantör....   Blev riktigt nöjd med matt, tror hig-gloss hade fungerat också men är riktigt riktigt nöjd med dessa big_smile

Angående dekalerna känner jag inte ägaren, jag får inga rabatter heller.  Däremot är det en firma som tillhanda håller allt jag behöver för mitt bilintresse för just BMW. Dekalen matchar bilen till 100% och jag sprider mer än gärna reklam för en firma som denna pga den service jag bemött och kvalite etc etc...  jag hade det på min förra bmw också och jag får nog säga att det ser snyggt ut smile   Enda modifikationen jag kan komma att göra blir dekal på bakrutan istället för sidokjolarna,, men det blir i sommar isåfall.

Mvh// Jackack

BMW fanatiker
19 Inlägg
5 mars 2011
Finns det inte mindre lagliga reg skyltar att beställa?

Freude am fahren
435 Inlägg
5 mars 2011
CKruse skrev:
Finns det inte mindre lagliga reg skyltar att beställa?

Det är ju den lilla skylten på bilderna, hur Jack fått tag på den vet jag inte men den är helt omöjlig att beställa eftersom polisen klagade på att de inte såg reg. numret när den lilla skylten kom någon gång på nittiotalet.

Endast bilar som inte har plats till den stora skylten som får ha den lilla, och så vissa bilar där ägaren har kontakter med vägverket då…

Entreprenör
1 286 Inlägg
5 mars 2011
Eller om man beställer ifrån en "pirat"-tillverkare av dessa skyltar. Thats the way to do it big_smile

// Niklas Johansson

42 Inlägg
5 mars 2011
något tips om leverantör av skyltar NiKeMaN? smile

58 Inlägg
6 mars 2011
Här är en sida man kan beställa skyltar på.

www.dekal-dekor.se

BMW-entusiast
362 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Det är som sagt lilla skylten jag har, den ska enligt papprena sitta ibak smile. Det var tidigare ägare som fått igenom detta, har ett papper som godkänner detta:). Kanske inte lagligt o ha den ifram istället men vem bryr sig? wink

Jackack

dARKiE
5 031 Inlägg
6 mars 2011
Alt 1 helt klart smile

blir riktigt fin! Kan säga att det är underbart att få köra sin bil nu! Kört 3dagar i strålade solsken och jag har aldrig njutit såhär mycket. Det kommer du med göra med en sådan pärla! big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

128 Inlägg
8 mars 2011
mycket imponerande! exakt det stuk jag vill ha smile tips om var jag hittar angle ays ringar?  tongue

BMW-entusiast
362 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
gti_golf skrev:
mycket imponerande! exakt det stuk jag vill ha smile tips om var jag hittar angle ays ringar?  tongue

Tack så jättemycket:) jag är riktigt nöjd med bilen smile   

Här har du samma angeleyes som jag har samt att dessa kan kopplas på det sätt att de tänds ihop med innerbelysningen. Alltså när du trycker på öppna knappen:)

//jackack

128 Inlägg
8 mars 2011
har du en länk på dessa? svårt att instalera? tongue

BMW-entusiast
362 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
gti_golf skrev:

haha oj, glömde länka tongue

http://www.xenonkungen.com/se/art/bmw-l … l-eyes.php

Det är lätta att montera.

Instruktioner och tips från Autopower: http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=198

206 Inlägg
8 mars 2011
gti_golf skrev:

kolla xenonkungen, dom med 66 led. smile
ska köpa sånna till min. smile

Du va någon sekund snabbare. wink
Senast redigerat av Jespersson (8 mars 2011)

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..

128 Inlägg
8 mars 2011
får no kolla vidare med dessa tongue lyser mycket fint smile

OEM <3
6 957 Inlägg
8 mars 2011
Tjusigt värre börjar det bli big_smile

OEM <3

BMW-entusiast
362 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Bjork skrev:
Tjusigt värre börjar det bli big_smile

Börjar?.. varit länge tycker jag ;-)  haha nädå det "börjar" allt lika något nu big_smile

Kan ju uppdatera med vad som är kvar att göra:

* Få bort den lilla bit bult som sitter kvar av en Låsbult vänster bak. (Bilfix i herrljunga löser detta så fort jag ställt på bilen)
* Montera ratt och byta Bromsvätska göra Fordonsservice i Vara (BMW som specialité)
* Montera avgassystemet gör jag själv, så fort bilen är påställd (så jag kan köra iväg till en lift)
* Stefan på Accident kommer hit hem till mitt garage och tar bort några små bucklor (bra service)
* Lämnas in till Ingemarsson bilservice i Kinnarps för åtgärdande av de fel som uppstår när man monterar LED-baklycktor.

Sen är det en Rekond kvar att göra och den kommer ske på Ditec center i Sisjön innan Schmiedmann träffen smile

Hoppas det blir bra väder snart så man kan ta ut bilen ur garaget och fixa med allt som måste lösas innan Schmiedmann träffen smile

BTW: mötte en silvrig BMW E46 M3 i falköping i lördags och blev sjukt sugen på att ställa på min bil också! big_smile  har en riktigt stark längtan efter sommar nu!
// Jackack

OEM <3
6 957 Inlägg
8 mars 2011
Så du har varit i storstan å vänt wink M3:an åker ägaren av Dagnys i, sommardäcken är redan på tongue
Du lär bli nöjd med bilen efter ha lämnat den hos Ingemarsson´s, dom är riktigt duktiga på Mercedes och BMW big_smile

OEM <3

BMW-entusiast
362 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Bjork skrev:
Så du har varit i storstan å vänt wink M3:an åker ägaren av Dagnys i, sommardäcken är redan på tongue
Du lär bli nöjd med bilen efter ha lämnat den hos Ingemarsson´s, dom är riktigt duktiga på Mercedes och BMW big_smile

Haha ja jag har ju varit det ;-) (åkte till skövde på dagen)  och sen på kvällen var jag på dagnys ;-) haha världen är liten angående det där med att det var dagnys ägare som körde m3an jag såg smile

Ja jag funderar på om inte de ska få byta ratten och bromsoljan när den ändå är hos dem då de verkar duktiga.

// jackack

Sök