2771
Sök

Dumpventil, dumplock?! blir förvirrad..

1 255 Inlägg
26 oktober 2010
#21
Timpa_med_mera skrev:
ja men smaken är som baken smile jag hade kvar orginaldumpen på min t5,a och det blev som att den inte orkade släppa alllt tryck för när man kopplade så va de som att man inte släppt gasen, jag har ifs lite mer laddtryck än orginal

Okej o hur märkte du de turbosurge eller?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

84 Inlägg
26 oktober 2010
#22
nej den varvade om man släppte gasen och kopplade efter man hade laddat på lite,

1 255 Inlägg
26 oktober 2010
#23
Timpa_med_mera skrev:
nej den varvade om man släppte gasen och kopplade efter man hade laddat på lite,

Okej bilen varvar efter du släppt gasen? Och vad har de med dumpen o göra?

De ända som händer om dumpen inte släpper ut allt eller inget alls är ju att luften går tillbaka genom turbon o på så sätt kan du tappa lite ladd när du skickar i nästa växel.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

904 Inlägg
26 oktober 2010
#24
sen blir ju flickorna våta mellan bena när dom hör dump ljudet, =P

AUTOTECH S60 power

84 Inlägg
26 oktober 2010
#25
det blir så annars hade jag inte skrivit det

371 Inlägg
26 oktober 2010
#26
Timpa_med_mera skrev:
sen måste du ha ett t kors så du kan montera den nya avlastningsventilen med, och slangklämmor och vakumslang

måste man ju inte.... inget t-kors. du drar bara från den slangen som går original från dumpen


371 Inlägg
26 oktober 2010
#27
Anubis skrev:
Timpa_med_mera skrev:
nej den varvade om man släppte gasen och kopplade efter man hade laddat på lite,

Okej bilen varvar efter du släppt gasen? Och vad har de med dumpen o göra?

De ända som händer om dumpen inte släpper ut allt eller inget alls är ju att luften går tillbaka genom turbon o på så sätt kan du tappa lite ladd när du skickar i nästa växel.

helt rätt. timpa med mera vet nog inte riktigt vad han snackar om.-.


5 118 Inlägg
26 oktober 2010
#28
t5an har väl gasspjäll som alla andra bilar och hur får då laddtrycket motorn att varva mera när gasen har släppts? menar att när gasen släpps så stängs spjället å inget ladd kommer in i insuget vilket skapar ett mottryck som förövrigt dumpen ska släppa ut innan de når turbon. men laddtrycket skulle väl inte nå insuget iaf väl? så tror inte de beror på dumpen att motorn inte "släpper"  gasen direkt men om ja har fel så berätta görna hur de funkar.

bara lite nyfiken hur du tänker där måste ja säga.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

145 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
#29
Blyfot_Racing skrev:
sen blir ju flickorna våta mellan bena när dom hör dump ljudet, =P

börjar ju rinna i musslan på dom höhö! cool


145 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
#30
lindstrome skrev:
Timpa_med_mera skrev:
sen måste du ha ett t kors så du kan montera den nya avlastningsventilen med, och slangklämmor och vakumslang

måste man ju inte.... inget t-kors. du drar bara från den slangen som går original från dumpen

de va de jag tänkte på också:P det är väll bara att ta slangen som sitter org och flytta!?


904 Inlägg
26 oktober 2010
#31
T5driver skrev:
lindstrome skrev:
Timpa_med_mera skrev:
sen måste du ha ett t kors så du kan montera den nya avlastningsventilen med, och slangklämmor och vakumslang

måste man ju inte.... inget t-kors. du drar bara från den slangen som går original från dumpen

de va de jag tänkte på också:P det är väll bara att ta slangen som sitter org och flytta!?

jo så gjorde jag i alla fall enda vettiga att göra

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
26 oktober 2010
#32
T5driver skrev:
Blyfot_Racing skrev:
sen blir ju flickorna våta mellan bena när dom hör dump ljudet, =P

börjar ju rinna i musslan på dom höhö! cool

det är det man kallar för, förspel

AUTOTECH S60 power

145 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
#33
Blyfot_Racing skrev:
T5driver skrev:
Blyfot_Racing skrev:
sen blir ju flickorna våta mellan bena när dom hör dump ljudet, =P

börjar ju rinna i musslan på dom höhö! cool

det är det man kallar för, förspel

precis;)


84 Inlägg
27 oktober 2010
#34
lindstrome skrev:
Timpa_med_mera skrev:
sen måste du ha ett t kors så du kan montera den nya avlastningsventilen med, och slangklämmor och vakumslang

måste man ju inte.... inget t-kors. du drar bara från den slangen som går original från dumpen

jag menar ett t kors man sätter på ett tryckrör fattar du ? på 850 sitter det ingen (25mm anslutning) till dumpen så man får sätta dit de !!?

84 Inlägg
27 oktober 2010
#35
lindstrome skrev:
Anubis skrev:
Timpa_med_mera skrev:
nej den varvade om man släppte gasen och kopplade efter man hade laddat på lite,

Okej bilen varvar efter du släppt gasen? Och vad har de med dumpen o göra?

De ända som händer om dumpen inte släpper ut allt eller inget alls är ju att luften går tillbaka genom turbon o på så sätt kan du tappa lite ladd när du skickar i nästa växel.

helt rätt. timpa med mera vet nog inte riktigt vad han snackar om.-.

det beror kanske inte på att den inte dumpar ut, men ja vet att de har varit så på flera 850 t5 om man har orginaldumpen när man laddar över 1 bar så blir det så, varför har jag inte försökt svara på, men att de sitter sånna efter*livna på forumet och tror att alla andra inte kan nått stör ja mig på

84 Inlägg
27 oktober 2010
#36
det är inte de jag menar, det ända som blir om man har öppen dump är att det går litelite fetare för att den tror att den ska få luft som den inte får, men de gör ingening, i vissa fall kan den gå konstigt, men de har aldrig hänt mig och ingen annan ja känner heller

1 255 Inlägg
27 oktober 2010
#37
Timpa_med_mera skrev:
det är inte de jag menar, det ända som blir om man har öppen dump är att det går litelite fetare för att den tror att den ska få luft som den inte får, men de gör ingening, i vissa fall kan den gå konstigt, men de har aldrig hänt mig och ingen annan ja känner heller

Har du LMM och öppen dump är de ju katten som får ta en del stryk inget du direkt märker av förän det är för sent.

Sen vid fullt gaspådrag om du frikopplar o ska bromsa kan du få väldigt orolig tomgång i vissa fall kan bilen även dö.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

84 Inlägg
27 oktober 2010
#38
Anubis skrev:
Timpa_med_mera skrev:
det är inte de jag menar, det ända som blir om man har öppen dump är att det går litelite fetare för att den tror att den ska få luft som den inte får, men de gör ingening, i vissa fall kan den gå konstigt, men de har aldrig hänt mig och ingen annan ja känner heller

Har du LMM och öppen dump är de ju katten som får ta en del stryk inget du direkt märker av förän det är för sent.

Sen vid fullt gaspådrag om du frikopplar o ska bromsa kan du få väldigt orolig tomgång i vissa fall kan bilen även dö.

det har då aldrig hänt mig och ja har kört och åkt så med många bilar?

1 255 Inlägg
27 oktober 2010
#39
Timpa_med_mera skrev:
Anubis skrev:
Timpa_med_mera skrev:
det är inte de jag menar, det ända som blir om man har öppen dump är att det går litelite fetare för att den tror att den ska få luft som den inte får, men de gör ingening, i vissa fall kan den gå konstigt, men de har aldrig hänt mig och ingen annan ja känner heller

Har du LMM och öppen dump är de ju katten som får ta en del stryk inget du direkt märker av förän det är för sent.

Sen vid fullt gaspådrag om du frikopplar o ska bromsa kan du få väldigt orolig tomgång i vissa fall kan bilen även dö.

det har då aldrig hänt mig och ja har kört och åkt så med många bilar?

Nä krävs lite värre än en liten 25mm dump för de smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

84 Inlägg
27 oktober 2010
#40
Anubis skrev:
Timpa_med_mera skrev:
Anubis skrev:

Har du LMM och öppen dump är de ju katten som får ta en del stryk inget du direkt märker av förän det är för sent.

Sen vid fullt gaspådrag om du frikopplar o ska bromsa kan du få väldigt orolig tomgång i vissa fall kan bilen även dö.

det har då aldrig hänt mig och ja har kört och åkt så med många bilar?

Nä krävs lite värre än en liten 25mm dump för de smile

dåså? ts pratar om en standardbil. varför ska han då ha en större än  25mm?


Sök