3023
Sök

Tipps till lätt trimning av Audi S6 2,2T

39 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har tänkt att skrämma upp min Audi S6a. Jag har aldrig trimmat nått vidare innan så vill gärna ha lite tipps från någon som har mer erfarenhet.

Min tanke är att montera:
Öppet luftfilter
Extraktor grenrör
3" hela vägen efter turbon
större intercooler
större turbo (kanske)
öppen dump

Så jag undrar om de gör så mycket om jag byter detta eller om man måste fixa mer? Så som chip eller mappning.

tack på förhand


38 Inlägg
28 oktober 2010
#2
ju mer luft du trycker in (med större turbo) ju mer bränsle måste du ju ha så att ett chip eller större spridare eller liknande är att föredra. och en sak jag skulle köpt direkt är en lambda mätare och en lambda sond till så du kan hålla koll på bränsle luft blandningen. om du vill ha perfekt koll på lambda värdet ska du köpa bredbandslambda men det är lite dyrare. om du ska sätta dit öppen dump är det att föredra en med dubbla membran så som hks ssqv tillexempel;) älskar dom här bilarna riktigt snygga och låter underbart;)

296 Inlägg
28 oktober 2010
#3
itsfun ger enligt dom:

279hk
420nm

4900kr
efter steg ett, mer effekt för mindre pengar får du nog leta efter smile

annars är Dahlbecks racing att föredra smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

39 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
#4
Menar du att jag får 279hk med steg ett när jag använder orginal delar? vad behöver man fixa för att motorn ska klara av mer ändå?


38 Inlägg
29 oktober 2010
#5
kolla på dahlbäck racing dom har det mesta;)

296 Inlägg
29 oktober 2010
#6
du behöver inte ens bli skitig om fingrarna för att få ut 279hk, efter det är det troligtvis turbon som går i botten smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

35 Inlägg
29 oktober 2010
#7
Finns det något bättre än att trimma bilen utan att bli skitig? big_smile

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
29 oktober 2010
#8
Den motorn håller bra mkt mer än 270.. Finns en norrman som kör 700hk med orörd botten tongue

Audis in Scandinavia Crew

296 Inlägg
30 oktober 2010
#9
Dahlbäck säger 290hk med chip, 300 kPa MAP-sensor och bortplock av katt smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

Yrkes Chafför
380 Inlägg
31 oktober 2010
#10
NIKKELICIOUS skrev:
Den motorn håller bra mkt mer än 270.. Finns en norrman som kör 700hk med orörd botten tongue

Men det är norrmän vi pratar om;)
Kan bara prata om egna erfarenheter, men en kompis hade något dahlbäck chip
305hk eller något va bara bytt till en kkk 27 och 3" helsystem då laddade den 1,1bar.
Den stoppades i större spridare och laddades 1,5 bar med annars allt standard typ, gick uta helvette!

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

Lastbilschaufför
257 Inlägg
31 oktober 2010
#11
Om det är okej så lånar jag tråden lite smile

När behöver man byta toppackningen på en Audi 2.2L turbo motor?
Vid vilket laddtryck och/eller vid vilka hästar?

Tack för svar smile

Four Rings To Rule Them All


Sök