Tja jag märkte ett problem nu när jag kopplade ihop mitt 4 channel slutsteg att jag inte har 4 rca utgångar på min bilsterio jag har bara 2 asså en vit och en röd. Jag har ochså på bilsterion en Sub-w ugång fast är bara en gul hur fan ska jag koppla detta? jag har tänkt å koppla 2 6*9"or och en 12" bas som jag ska brygga kanalerna till min bilsterio tror jag heter mutant MT 2100.
Tänk bara på att välja med rätt kontakter, dvs att kabeln ska ha en hane som förgrenar till dubbla honor. Då utgår jag alltså ifrån att du använder en vanlig RCA-kabel som går vidare till steget, den kabeln har ju hankontakter i båda ändar
Ja, Biltema har, men deras kablar är väl "2-4" har jag för mig. Visst funkar det att använda dem också, men du behöver bara halva biten av förgreningen.
xD jag kollade vad dom kostade på brl och va typ 130kr så tror jag köper den på biltema så om det inte funkar så splittar jag bara kablarana på mina lågnivå så funkar det nog ändå
Jag köpte kablarana men det kommer ingett ljud till basen fortfarande. men det funkar bra om jag kopplar lågnivåutgången direkt till kablarna men då funkar inte 6*9" erna jag blir galen på detta xD
Jag har kikat i en PDF-manual till MT2100 och där finns det ingen gul (eller orange) utgång för subwoofer, finns bara den vanliga utgången med röd+vit.
Kollar man på MT2108 så finns det subwoofer, men den stereon har ju även två par lågnivåutgångar. På MT2108 står det "SUB" precis ovanför "BAND", den knappen sitter ovanför volymratten istället för nedanför. Men det där verkar ju väldigt skumt att manualen inte visar något sånt.
Kolla i menyerna om det finns någon inställning för subwooferutgången, tex "on/off" eller liknande.
kan ju vara så jag ska hålla i band knappen i några sek för att sub-w utgången ska funka ska testa det nu står på manual på mt2108 att jag ska göra så där