2887
Sök

Nurburgring körning i Maj 2011

950 Inlägg
2 november 2010
Supralady skrev:
Det är dessutom ingen idé att hyra en bil för en hel dag....det orkar man inte! Det är rätt ansträngande och koncentrationen brister efter ca 2 varv (om man inte är extremt vältränad och kan banan utan å innan). Då är det tid att ta en paus....
Bara ett litet tips...

Då jag var där i September körde jag 24 varv och 8 av dem utan att stanna, men då var jag även lite sliten efteråt. Kör lite bana på hemmaplan innan, så du är van vid att köra din bil i "racetempo". Enda nackdelen jag ser med att köra många varv där, är att det blir dyrt :-)
Bra idé med Porschemuseet. Det är grymt häftigt. Lite fönstershopping hos Auto Salon Singen är också en upplevelse :-)
Senast redigerat av Dansken- (9 november 2010)

Pro Street Driver
82 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
Dansken- skrev:
Supralady skrev:
Det är dessutom ingen idé att hyra en bil för en hel dag....det orkar man inte! Det är rätt ansträngande och koncentrationen brister efter ca 2 varv (om man inte är extremt vältränad och kan banan utan å innan). Då är det tid att ta en paus....
Bara ett litet tips...

Då jag var där i September körde jag 24 varv och 8 av dem utan att stanna, men då var jag även lite sluten efteråt. Kör lite bana på hemmaplan innan, så du är van vid att köra din bil i "racetempo". Enda nackdelen jag ser med att köra många varv där, är att det blir dyrt :-)
Bra idé med Porschemuseet. Det är grymt häftigt. Lite fönstershopping hos Autosalong Singen är också en upplevelse :-)

Tack för tipset, kompis smile

Baron
184 Inlägg
3 november 2010
Dansken- skrev:
Supralady skrev:
Bara ett litet tips...

Då jag var där i September körde jag 24 varv och 8 av dem utan att stanna, men då var jag även lite sluten efteråt. Kör lite bana på hemmaplan innan, så du är van vid att köra din bil i "racetempo". Enda nackdelen jag ser med att köra många varv där, är att det blir dyrt :-)
Bra idé med Porschemuseet. Det är grymt häftigt. Lite fönstershopping hos Autosalong Singen är också en upplevelse :-)

slapp du köra av banan efter varje varv ??

950 Inlägg
4 november 2010
Nick666 skrev:
Dansken- skrev:
Supralady skrev:
Bara ett litet tips...

slapp du köra av banan efter varje varv ??

Japp, fick bara sakta ner när jag passerade in och utsläppsområdet. Det är ju lite olika hur det sköts vid olika arrangemang.

Baron
184 Inlägg
4 november 2010
ok för alla fick köra av när jag var där, just på rakan där man kan toppa bilen med sad

3 120 Inlägg
4 november 2010
Nick666 skrev:
ok för alla fick köra av när jag var där, just på rakan där man kan toppa bilen med sad

Man har väl ändå kört bilen på varvspärren på högsta växeln hela frifartssträckorna ner till banan? wink

Baron
184 Inlägg
4 november 2010
han sade att deras m5 var spärrad till 315 och som sagt han kom max upp i 289 när han körde som bäst

Pro Street Driver
82 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
Dansken- skrev:
Supralady skrev:
Bara ett litet tips...

Har kollat Auto Salon Singen. Riktigt fina bilar..........Måste bara dit:)

Pro Street Driver
82 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
Tjena! Nu kommer julen med stormsteg:) Efter alla helgdagar, i Januari, kommer vi kolla på hotel och biluthyrning. Då får ni meddela om ni vill följa med. Vi hörs nästa år big_smile

2 117 Inlägg
22 november 2010
Kul ni kommer få. Nürburgring (Nordschleife) är en härlig bana att bränna runt på. Se bara upp för dem som är snabbare än ni själva. Det finns mängder av vrålåk där nere och det går undan. Använd backspeglarna väl.
Senast redigerat av shogun (22 november 2010)

338 Inlägg
22 november 2010
Har alltid velat sticka ditt o köra lite ....vet någon om lite priser osv

Audi S4 SuperCharged

338 Inlägg
22 november 2010
tackar

Audi S4 SuperCharged

165 Inlägg
22 november 2010
Synd man pluggar annars hade detta nog inte gått att motstå.kommer följa tråden så får vi se om man råkar få råd på något sätt

178 Inlägg
23 november 2010
Coolt! Kan det inte bli som ngn slags "åkträff" där dom som vill samåker ner med egna bilar. Då kan man ju även plocka med ngn av de som ev hyr bil, om dom nu skulle vilja det istället för att flyga eller ngt.

Pro Street Driver
82 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Efter vi har bokat hotell och bilar,för dom som vill, kan vi diskutera hur vi ska samåka. Då vet vi ungefär hur många som ska med. Självklart kan ni själva boka hotell o bil smile

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
25 november 2010
Lite intressant läsning om priser, vad det kostar att sätta hyrbilar i räcket och vad det kostar att reparera banan big_smile cool http://www.autolife.se/page/54713/
Senast redigerat av Jill (25 november 2010)

57 Inlägg
26 november 2010
Täcker den Svenska Helförsäkringen ifall man råkar smälla sin privata bil på ringen?

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

Pro Street Driver
82 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Jill skrev:
Lite intressant läsning om priser, vad det kostar att sätta hyrbilar i räcket och vad det kostar att reparera banan big_smile cool http://www.autolife.se/page/54713/

Tack för tipset;)

Baron
184 Inlägg
30 november 2010
vivaloca88 skrev:
Täcker den Svenska Helförsäkringen ifall man råkar smälla sin privata bil på ringen?

bärga ut den på vägen utanför och hävda singelolycka där så kanske
men inte för bankörning

Sök