Har klarat alla körkort utan att kugga faktiskt... (A lätt mc, A, B, C, CE+BE)
Jag kan tala om att uppkörning och teori för B körkort ät så ortroligt mycket enklare än det man får genomlida när man ska köra upp för tung lastbil med släp... Att backa i trixiga konbanor med 24 meters lastbil och släp på tid är ingen lek kan jag lova, sedan är teorin betydligt svårare med flervalsalternativ. Så ni som tycker B behörighet är knivig kan trösta er med att det finns det som är 1000ggr värre... (teoriperovet för B är i dag en barnlek i jämförelse jag lovar er...)
A körkort var lite svårare än B, men det har visst blivit lättare nu enlig nya EU regler, garagevändningen är tydligen borttagen m.m...
Och ni unga finniga killar som tror ni är PROFFS på bilkörning, kom igen när ni jobbat som yrkeschaufförer i flera år, hahaha...
Har ni bara B behörighet och ingen förarlicens eller liknande är ni INGENTING, tänk på det när ni tar enorma risker i trafiken!!!
Blev själv arg och hånflinade åt folk som påstod samma sak när jag just fått körkort, men nu vet jag att det stämmer till 100% !
Mvh/ Gubbe med erfarenhet
![tongue](img/smilies/tongue.png)