3623
Sök

Höja motorn!

441 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
hallå jag har en liten fråga bara! tänkte sänka min saab 900 , så fick jag reda på att man tydligen behövde höja motorn! för annars skulle den ta i så undrar om det stämmer !? i så fall vad ska jag göra då ?!

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
7 november 2010
Jag är ingen saab fantast men jag tycker det låter ytterst osannolikt att du skulle behöva höja upp motorn för att den inte ska slå i efter en vanlig sänkning. Det känns som om framspoiler och andra saker som hänger ner mer än motorn (typ avgassystem, däck osv) borde ta i först. Så det ska nog inte vara några bekymmer att sänka bilen.

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

441 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
SpittaN skrev:
Jag är ingen saab fantast men jag tycker det låter ytterst osannolikt att du skulle behöva höja upp motorn för att den inte ska slå i efter en vanlig sänkning. Det känns som om framspoiler och andra saker som hänger ner mer än motorn (typ avgassystem, däck osv) borde ta i först. Så det ska nog inte vara några bekymmer att sänka bilen.

mjo, jag är inte så fantast på dem i heller så därför jag frågar här hehe! nä fick höra det bara för det tog tydligen i om man sänker den! för då skulle motorn komma med ner ;O så ja det är välla Dp och kissen som får på fan då? kanske! men men får la sänka den! så får jag se hur det blir!

26 Inlägg
7 november 2010
Vid sänkning så förändras vinkeln på drivaxlarna i och vissa fall kan det uppstå vibrationer. Man lägger distans o höjer bakremotorfästet lite. Bricka finns hos speedparts bla. kommer inte ihåg hur tjock den ska va

441 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
buddatheking skrev:
Vid sänkning så förändras vinkeln på drivaxlarna i och vissa fall kan det uppstå vibrationer. Man lägger distans o höjer bakremotorfästet lite. Bricka finns hos speedparts bla. kommer inte ihåg hur tjock den ska va

ahaa var det så ! okok, men du kan inte kolla upp det ? hade varit jävligt schysst!

26 Inlägg
7 november 2010
Har tyvärr inte bilen hemma den är på lack  men ska se om jag hittar något

Svetsare/Smed/Skrotnisse
206 Inlägg
7 november 2010
buddatheking skrev:

Det måste väl isf bero på hur mkt man sänker?

"Den kan vara bra att ha"

441 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
buddatheking skrev:
Har tyvärr inte bilen hemma den är på lack  men ska se om jag hittar något

ahh okok, schysst smile

441 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Sotar_n81 skrev:
buddatheking skrev:

Det måste väl isf bero på hur mkt man sänker?

antingen 30/30

Eller så 45

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
8 november 2010
jag sänkte min saab 9000 2 varv på fjädrarna och krossade tråget mot en uppstickande sten. kör lungt på grusväg om du tänkt sänka bilen!

441 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
mk2_power skrev:
jag sänkte min saab 9000 2 varv på fjädrarna och krossade tråget mot en uppstickande sten. kör lungt på grusväg om du tänkt sänka bilen!

aj då inte bra ;O mjo jag vet blir lätt så när den är sänkt, får tar det chill !

26 Inlägg
8 november 2010
Lite svårt att länka från speedparts hemsida men:
www.speedparts.se --> produkter --> Sport/tuning --> Chassi --> Sportfjädersatser 9-3 98-02 så hittar du den.
artnr: 18,2285 kostar 119kr.

441 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
buddatheking skrev:
Lite svårt att länka från speedparts hemsida men:
www.speedparts.se --> produkter --> Sport/tuning --> Chassi --> Sportfjädersatser 9-3 98-02 så hittar du den.
artnr: 18,2285 kostar 119kr.

tackar du smile men vadå fungerar det på min 900 då ? för det var till 93 ?

42 Inlägg
8 november 2010
Robin, gör som buddatheking säger. Du kan även ta vanliga m12brickor(tror jag det är) brickor och lägga några stycken under motorfästet om du lossar det. Vet dock inte hur mycket man sparar på drivknutarna/axlarna. Men alltid värt ett försök. Höj inte för mycket bara, då tar motorn i på andra ställen...

Du är som en ängel som ramlat ner från himlen.. synd bara att du landade på ansiktet!

Billjudsbyggare
105 Inlägg
8 november 2010
Vid sänkning av 900/9-3 94-02 så förändras vinkeln på drivaxlarna i vissa fall kan det uppstå vibrationer av detta denna distans som monteras enkelt under bakre motorfästet motverkar detta

900/9-3
Motorhöjning
Denna ingår som standard i våra sportfjädersatser

M.V.H Dub Mag

441 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
andreaas90 skrev:
Robin, gör som buddatheking säger. Du kan även ta vanliga m12brickor(tror jag det är) brickor och lägga några stycken under motorfästet om du lossar det. Vet dock inte hur mycket man sparar på drivknutarna/axlarna. Men alltid värt ett försök. Höj inte för mycket bara, då tar motorn i på andra ställen...

Yes otto ska göra som buddatheking sa, ska beställa den distansen på speedparts! borde räcka med den om jag sänker 45 !

Sök