2941
Sök

Nissan 200sx s13 startar ej

1 163 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Hejsan.. japp har haft en dålig dag och meckat med min vinterbil idag.. sedan när jag skulle hem så satte jag mig i min nissan 200sx .. och när jag vred om nyckeln så gick den igång men aldrig riktigt ordentligt.. den gick upp till kanske 500 varv å hoppade ett par varv och dog sedan.. så ja provade å starta igen .. men då går den på startmotorn men verka som att inte det är någon komprision/vevar runt i motorn alls..

Någon som har förslag på vad som kan ha hänt?

funkat utmärkt dagen innan (bilen stått 1 dag) , å alla andra dagar jag haft bilen så ha den ju gått som en dröm.. men som sagt dålig dag då allt ska krångla..

mvh

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Hjultomte
1 500 Inlägg
11 november 2010
hahah big_smile har precis botat min egen från ett liknande problem big_smile
Har du 2st kontakt stycken på batteriets plus??
om du inte har det vettefan.

Hör du soppa pumpen gå igång? Om inte så har du där.

Jag ska kolla min fars s13 imorron om vi har löst ungefär samma problem som du beskriver

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 163 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
TooS skrev:
hahah big_smile har precis botat min egen från ett liknande problem big_smile
Har du 2st kontakt stycken på batteriets plus??
om du inte har det vettefan.

Hör du soppa pumpen gå igång? Om inte så har du där.

Jag ska kolla min fars s13 imorron om vi har löst ungefär samma problem som du beskriver

ahh okej wink , va hade du för fel? , ja tror det är 2 st men kan inte säg till 100% .. ska se om ja lyckats ta en bild på de nån gång.. det är ju en 90:a om d säger dej nåt:) , humm har aldrig direkt hört soppa pumpen gå igång.. tips på hur man hör det?

mvh

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 163 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68278/1014847_a066dm.jpg

här har du bild på batteriet .. det ser ut att vara 2 st på + polen .. en matning från generatorn å ett annat med lite säkringar å så på?? mvh

Hjultomte
1 500 Inlägg
11 november 2010
Vrid tändningen till läge 2 och lyssna om det brummar bak från bilen smile Hörs genom inredning och allt
Hör absolut inget öppna skuffen och be någon sätta tändningen på läge 2 och lyssna där bak.
Det är ett väldigt tydligt ljud
Har du otur är bränslepumps relät gånget smile

Jag kolla på en av dina motor bilder och såg att du hade kontakterna.
Har vi tur så har jag svaret på felet på hans bil imorgon. det är också en 90a tror jag.

Vi tror att dom kontakterna som sitter där orginal är skit o mister kontakt med tiden vilket gör att den vill gärna klödda smile

Det är en grön och en svart kontakt.

Fars bil har väldigt svårt och starta om det är fuktigt så vi får se om vi har lyckats lösa någe big_smile
Senast redigerat av TooS (11 november 2010)

1 163 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
ahh okej man tackar för d svaret:) .. dock så vetifan om d e bränslepumpen.. för när jag hade min gammla volvo 740 så gick bränslepumpen sönder.. men nä ja körde den på startmotorn så vevade fortfarande motorn som den ska bara d att den aldrig startar.. nu liksom vevar d inte .. typ låter som en motor som ha tappat kuggarna eller nåt hmm mvh

Hjultomte
1 500 Inlägg
11 november 2010
Hoaken skrev:
ahh okej man tackar för d svaret:) .. dock så vetifan om d e bränslepumpen.. för när jag hade min gammla volvo 740 så gick bränslepumpen sönder.. men nä ja körde den på startmotorn så vevade fortfarande motorn som den ska bara d att den aldrig startar.. nu liksom vevar d inte .. typ låter som en motor som ha tappat kuggarna eller nåt hmm mvh

Om du kan filma eller något och lyssna efter pumpen. bilen kan låta som att den går lätt då och då smile Min gamla gjorde likadant tongue så det är nog bara lite lättare ibland för moroten.

Men men du ska få svar fort imorrn så du kanske vet vad du kan testa tongue

1 163 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
ahh tackar ypperligt för ditt svar:) .. å gärna så fortsom möjligt tänkte kolla på bilen runt 12 imon.. då ja börja jobba kl 3... så helst få igång bilen tills dess men just nu känns d som om att allt e kört asså ... piss dag..

Hjultomte
1 500 Inlägg
11 november 2010
Hoaken skrev:
ahh tackar ypperligt för ditt svar:) .. å gärna så fortsom möjligt tänkte kolla på bilen runt 12 imon.. då ja börja jobba kl 3... så helst få igång bilen tills dess men just nu känns d som om att allt e kört asså ... piss dag..

Ska försöka komma upp i tid big_smile ska nog upp kl 9 imorron så går ut med morrontältet och provstartar tongue

Men nu ska jag fan gå o lägga mig avlägger rapport imorrn bitti.

1 163 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
haha härligt !big_smile , tackar man för smile , sov gott så du är pigg å alert imon smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
12 november 2010
Bilen startade perfekt idag. vi tog biltemas gula kabelskor med ringar och matade på varenda kabel som gick på plus.

Men vem vet vi kanske bara har tur idag tongue men det är värt och prova smile

Så gjorde vi
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68257/1017789_u1epv9.jpg
Så ser kontakten ut
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68257/1017792_xznrem.jpg

1 163 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
okej ja vi få se om d kan va d som är felet ska snart ut å prova min med

Hjultomte
1 500 Inlägg
12 november 2010
Kan säga att vårt problem kvarstår hmm Vettefan vad de kan vara men ska fan lösas.
Vi ska mäta soppapump mm mm mm mm big_smile

1 163 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
TooS skrev:
Kan säga att vårt problem kvarstår hmm Vettefan vad de kan vara men ska fan lösas.
Vi ska mäta soppapump mm mm mm mm big_smile

okej .. mitt kvarstår med ... motorn vevar runt och allt men tänder inte... vad kan vara fel?? det luktar bensin i motorrummet när man försöker starta den så känns som att pumpen är hel iallafall ... tips på felsökning.. ska kolla kammremen imon å se om den e hel .. men om den är det vad kan då vara fel? å om  den är kass , har man sabbat hela motorn då??

mvh

MarcusHansson
763 Inlägg
17 juni 2011
Hej, kom du på vad som var fel?
har exakt samma fel på min Nissan 200sx -90a.

Tacksam för svar.

Mvh Marcus

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!

1 163 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
MasterDevil skrev:
Hej, kom du på vad som var fel?
har exakt samma fel på min Nissan 200sx -90a.

Tacksam för svar.

Mvh Marcus

min var nertjurad.. alltså det blev så här att när ja startade den skickade den in extra bränsle när de va kallt med ju .. sedan stängde jag av den å när ja ville starta igen låg de redan fullt med bensin där å därför tände den till å dog sedan av "för mycket bensin" ... tips! prova öppna säkringslådan i motorrummet ta bort säkringen till bensinpumpen. kör på starten borde starta direkt vänta lite å sedan stäng av å tryck dit säkringen å starta igen smile ...

hoppas det löser sig annars är det bara å felsöka å lossa ex bränsleslang å se så de verkligen kommer bränsle, kolla gnista osv... men märkt att 200:an e riktigt känslig på att bli sur ... å e den väl sur är den omöjlig .. smile

hoppas de löser sig!

MarcusHansson
763 Inlägg
21 juni 2011
Ditt tips funkade smile nu går den som en klocka igen big_smile
Tackar smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!

1 163 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
MasterDevil skrev:
Ditt tips funkade smile nu går den som en klocka igen big_smile
Tackar smile

härligt!smile då vet ja att ja inte är ensam iallafall smile .. alltid kul att hjälpa till!smile

Mvh håkan

17 Inlägg
11 september 2011
Gyrmt bra att den här tråden fanns big_smile nu funkar min 200sx med igen big_smile hur tacksam som helst att den här tråden fanns big_smile

1 163 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
kul att hjälpa till!smile vet själv hur glad man blir när man väl löser problemet!smile

Sök