3488
Sök

Rostbubblor på taklisten, Audi a3 -00

196 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Hej!
Igår när jag tvättade bilen upptäckte jag att det har börjat bubbla upp rost vid taklisten typ, lacken är fortfarande hård så det går inte att trycka igenom.
Vet att audi har 12-års rostskyddsgaranti men jag har ingen lust att de blästrar upp hela taket och säger att jag får stå för kostnaden själv, någon som har haft liknande påbyggnadsrost och fått det fixat genom garantin? Jag har tidigare fått 2 nya dörrar som haft rost på genom garantin på goodwill så jag vet att de inte är helt omöjliga men som sagt, jag vill gärna behålla mitt tak.

Full fart spar tid!

4 586 Inlägg
15 november 2010
12 års garanti mot genomrostningar. när du kan titta ner i bilen genom taket så går det på garantin. menar du listen vid rutan ?

196 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Nej, det är typ vattenavvisare lister på taket, som rännor på vardera sida. Är precis ovanför förardörren. Förra gången jag gjorde rostbesiktning så var det enbart bubblor på dörren å det gick på garantin.

Full fart spar tid!

485 Inlägg
15 november 2010
Adiiii skrev:
Nej, det är typ vattenavvisare lister på taket, som rännor på vardera sida. Är precis ovanför förardörren. Förra gången jag gjorde rostbesiktning så var det enbart bubblor på dörren å det gick på garantin.

uhh , hade med på taket vid den listen på min förra a3 jag hade tongue bubblor usch xD tror inte det går på garantin iallafall. har för mig det va 15 000 mil eller 10 år garantin gällde

196 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Hmm är du säker? Det är 12års skydd i Gbg å när den va inne sist hade den gått 20000mil, får hoppas att det inte hinner spricka upp innan jag säljer den bara smile

Full fart spar tid!

Sök