3287
Sök

Saab 9000 TCS strul.

74 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
en dag när jag startade så började tcs ctrl lampan lysa och bilen gick dåligt....   läste runt lite på forumet och många sa att det va spjällhuset..    fixade då fram ett tech 2 intrument och kopplade in.   får inga felkoder på spjäll hus..   

fick på "säkerhetssystemet felaktigt", läste då igenom saabs verkstadsböcker. men kom inte fram till så mycket.

sen fick jag på att "indikerar tomgång och fullast samtidigt"     

när man har kopplat in te tech 2 så kan man kolla om kompnenterna funkar som de ska. och spjällhus(motor och potensiometer) funkar och visar rätt. likaså potensiometern till pedalen.

har även kalibrerat systemet..

nu till de värsta.    varje gång jag kopplat in tech 2 och kalibrerarat(gjort de ett antal gånger) och raderat felkoder. och sen startar bilen så går han som han ska.    de jävla "limp home" och lampan hoppar alltid i när när man stängt av och startar igen.  inte varje gång dock.    som sagt går som han skaså länge man inte stänger av.   körde 50 mil med han utan problem när han va igång..

NÅN SOM HAR EN ANING??????????    vore väldigt tacksamt.

bilen är en 92a.  full turbo(200hk)  original i  motor.  med farthållare, klimatkontroll, och 19 000mil på mätaren.

Sök