2886
Sök

Sinter lamell till saab 9000

479 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
#1
Kan jag byta till en 6puckad sinter lamell utan att behöva byta tryckplatta och svänghjul?
För det finns lamell för 228mm svänghjul så man inte behöver byta till Aero 240mm smile


// Joppe!

I´m living my life a quarter mile at the time!

394 Inlägg
24 november 2010
#2
ja ? du svarar ju på dig själv.

JA du kan ha en 228mm lamell till ditt STD svänghjul som är ( 228mm )

Aeron och 2,3 FTT har 240mm svänghjul.

vem fan är maptun?

479 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
#3
Ja jo sant haha :p formulerade mig lite kasst.

Ja men tänkte om man skulle behöva svarva svänghjulet eller om det bara är att plug and play haha smile

I´m living my life a quarter mile at the time!

479 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
#4
Fasen va gott big_smilebig_smile

I´m living my life a quarter mile at the time!

394 Inlägg
24 november 2010
#5
skulle ju inte skada med ny yta på svänghjulet.

vem fan är maptun?

1 Inlägg
24 november 2010
#6
handlar ju om hur tjock sinterlamellen är kontra orginallamellen för att få rätt inspännings tryck


Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
24 november 2010
#7
Von-Aron skrev:
ja ? du svarar ju på dig själv.

JA du kan ha en 228mm lamell till ditt STD svänghjul som är ( 228mm )

Aeron och 2,3 FTT har 240mm svänghjul.

Vilka 2,3 ltt har 240mm svänghjul och tryckplatta fast enbart 228mm lamell? är det bara 97-98?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

394 Inlägg
24 november 2010
#8
kwansa skrev:
Von-Aron skrev:
ja ? du svarar ju på dig själv.

JA du kan ha en 228mm lamell till ditt STD svänghjul som är ( 228mm )

Aeron och 2,3 FTT har 240mm svänghjul.

Vilka 2,3 ltt har 240mm svänghjul och tryckplatta fast enbart 228mm lamell? är det bara 97-98?

vad yrar du om?

2,3 LTT = 228mm koppling
2,3 FTT = 240mm koppling
2,3 Aero = 240mm koppling

vad jag vet har 2,3 LTT 97-98 228mm koppling, smile rätta mig om jag har fel!

Mvh Oskar

vem fan är maptun?

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
24 november 2010
#9
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … t=koppling

tänkte på att det är enbart lamellen i 2,3 ltt som är 228mm, troligen är svänghjulet och tryckplattan 240mm

*edit* enligt epc:n har b234E enbart samma lamell som b308l fast samma tryckplatta som B204L, B234L, B234R, B234E, B308I och alla b234 har samma svänghjul.
Senast redigerat av kwansa (24 november 2010)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

394 Inlägg
25 november 2010
#10
kwansa skrev:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=4&t=292776&hilit=koppling

tänkte på att det är enbart lamellen i 2,3 ltt som är 228mm, troligen är svänghjulet och tryckplattan 240mm

*edit* enligt epc:n har b234E enbart samma lamell som b308l fast samma tryckplatta som B204L, B234L, B234R, B234E, B308I och alla b234 har samma svänghjul.

japp, det är samma svänghjul, dock måste ju du göra ny nyta på det svänghjulet som har körts med 228mm lamell,. för att köra med 240mm lamell.

gjorde den tabben själv och köpte ett 240mm svänghjul, när ja kunde ha använt mitt gamla smile

vem fan är maptun?

479 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#11
Så ska jag satsa på en 228mm eller 240mm?! haha

I´m living my life a quarter mile at the time!

479 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
#12
Så för att göra det enkelt så blir det en 228mm lamell. För annars måste jag svarva det? Rätta mig om jag har fel

I´m living my life a quarter mile at the time!


Sök