2228
Sök

Tips på saker som man ska tänka på när man installerar ljud i bilen

2 035 Inlägg
9 december 2010
Asså upp med lite bilder! Du borde ju fått dina grejer nu om du beställt nåt från BB.

Börja att montera dem grejerna du kan. t ex batterierna. en pluskabel kan du ju dra genom bilen osv.

GÖR NÅT!

Biljudsveteran sen 1984!

412 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
bosabengt skrev:
Asså upp med lite bilder! Du borde ju fått dina grejer nu om du beställt nåt från BB.

Börja att montera dem grejerna du kan. t ex batterierna. en pluskabel kan du ju dra genom bilen osv.

GÖR NÅT!

okej men chilla beställde de precis, bara steget som e hemma .. ta de lugnt nu inte bara du utan alla.. de kommer de kommer smile

We have no blood, Only hardstyle running through our veins

687 Inlägg
9 december 2010
Jag tycker det är konstigt att så många vill hjälpa en kille som bara frågar samma saker om och om igen och som ska börja med 2 st 15" och 4 extra batterier och bla bla bla som sitt första bygge. Han visste ju för fan inte ens skillnad på remote och lågnivåkabel. Luktar ju troll lång väg. Bättre beskrivet än det ni lagt ner er själ på att förklara kan man fan inte göra via internet. Förstår "BJonsson" precis. Fattar att du tröttnat. Önskar jag kunde få lika många bra svar och hjälp när jag skapade en tråd. De brukar iaf vara på en vettig nivå.

Knaz, gå till din närmaste bilstereobutik och förklara precis hur du vill ha det så hjälper de dig med allt. Då får du med dig scheman på hur du skall koppla allt och du får det även muntligt beskrivet. Bättre kan det inte bli.

/Danne
Senast redigerat av Danne_485 (9 december 2010)

2 035 Inlägg
10 december 2010
extremtKnAz skrev:
bosabengt skrev:

GÖR NÅT!

okej men chilla beställde de precis, bara steget som e hemma .. ta de lugnt nu inte bara du utan alla.. de kommer de kommer smile

Upp med kort på bil steg osv.

Biljudsveteran sen 1984!

146 Inlägg
10 december 2010
bosabengt skrev:
extremtKnAz skrev:
bosabengt skrev:

GÖR NÅT!

Jag sätter 10kr och en halv golfboll på att där inte kommer komma några bilder!

Min Bil Är Inte Din Bil

412 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
envision skrev:
bosabengt skrev:
extremtKnAz skrev:

Jag sätter 10kr och en halv golfboll på att där inte kommer komma några bilder!

då blir du en tia och en halv golfboll fattigare smile

412 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
bosabengt skrev:
extremtKnAz skrev:
bosabengt skrev:

GÖR NÅT!

ok smile

412 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Danne_485 skrev:
Jag tycker det är konstigt att så många vill hjälpa en kille som bara frågar samma saker om och om igen och som ska börja med 2 st 15" och 4 extra batterier och bla bla bla som sitt första bygge. Han visste ju för fan inte ens skillnad på remote och lågnivåkabel. Luktar ju troll lång väg. Bättre beskrivet än det ni lagt ner er själ på att förklara kan man fan inte göra via internet. Förstår "BJonsson" precis. Fattar att du tröttnat. Önskar jag kunde få lika många bra svar och hjälp när jag skapade en tråd. De brukar iaf vara på en vettig nivå.

Knaz, gå till din närmaste bilstereobutik och förklara precis hur du vill ha det så hjälper de dig med allt. Då får du med dig scheman på hur du skall koppla allt och du får det även muntligt beskrivet. Bättre kan det inte bli.

/Danne

roll

4 074 Inlägg
11 december 2010
hur går de med korten?
hahaha....
Undrar va de kommer för ursäkt!?
va gissar ni på??

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

412 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
BJonsson skrev:
hur går de med korten?
hahaha....
va gissar ni på??

vad ska jag fota tycker du ? jag har precis beställt.. gjorde de igår, bilen står utomhus o de snöar.. ps. du vill verkigen skriva ändå va?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 december 2010
Ta kort på steg och bil! smile Gör inget att bilen är snöig, bara vi får se den. Börjar faktist hålla med bland annat BJonsson, har sett liknande trådar förut där allt bara runnit ut i sanden, tråkigt när man har setat och hjälpt personen i flera timmar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 187 Inlägg
11 december 2010
extremtKnAz skrev:
BJonsson skrev:
hur går de med korten?
hahaha....
va gissar ni på??

vad ska jag fota tycker du ? jag har precis beställt.. gjorde de igår, bilen står utomhus o de snöar.. ps. du vill verkigen skriva ändå va?

det har du sagt ett tag nu..
hade du inte steget hemma?

412 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ta kort på steg och bil! smile Gör inget att bilen är snöig, bara vi får se den. Börjar faktist hålla med bland annat BJonsson, har sett liknande trådar förut där allt bara runnit ut i sanden, tråkigt när man har setat och hjälpt personen i flera timmar.

kort på bilden har jag upp lagt på min profil men den togs bort för de fanns för lite information o sen skrev jag i mer men togs ändå bort och efter de har jag inte gjort de.   och de rinner inte ut isanden jag beställer inte grejer för att ha dom som prydnad på rummet.

412 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
skrivet detta till alla
hemma har jag nu .. där e vad jag har!! läs detta innan ni frågar..

monoblock , bil , 2 m 50mm2 , 1 m 50mm2 , 2 st 300amp säkringar , samt en bas kontroll till steget .
Senast redigerat av extremtKnAz (11 december 2010)

3 187 Inlägg
11 december 2010
extremtKnAz skrev:
skrivet detta till alla

monoblock , bil , 2 m 50mm2 , 1 m 50mm2 , 2 st 300amp säkringar , samt en bas kontroll till steget .

vad ska du ha 300 amp säkringar till?

412 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
big-jepp skrev:
extremtKnAz skrev:
skrivet detta till alla

vad ska du ha 300 amp säkringar till?

fick med de till monoblocket..

505 Inlägg
11 december 2010
Jag vill citera något av alla inlägg men kan inte bestämma mig för vilket..
Glöm inte att detta är andra eller tredje tråden med 10sidor i från knaz!

Någon erbjöd sig att komma och hjälpa dig, jag hade gärna kört 60mil för att se dig bygga det, även om du bor typ 6mil ifrån mig. Men jag tar för givet att vi kommer få se dig på premiären för Ystadträffen i april!
Då får du allt lov att dema med bilen, och visa ditt bygge!

Jag vet inte hur man tänker om man väljer att spendera 30-40k på ett första ljudbygge. Jag har byggt om 3 gånger och är inte i närheten av den summan för det totala kostnaden än..

Sen förstår jag helt klart varför BJonsson blir arg, hade jag också blivit. Han har förklarat sjukt bra och du skriver samma frågor igen och igen.  Visa lite tacksamhet och försök förstå VARFÖR saker fungerar som dom gör. det räcker inte att man har rätt svar!

Lägg nu upp en projrekttråd, ta några bilder på bilen, dina kartonger, ditt slutsteg, visa bilder innuti bilen så vi får se "ytan" du har att bygga med. beskriv dina planer kort i introduktionen på tråden så att fler än vi som läst denna tråden förstår. 

Och med det sagt, ha en fortsatt trevlig helg!

412 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
Jag vill citera något av alla inlägg men kan inte bestämma mig för vilket..
Glöm inte att detta är andra eller tredje tråden med 10sidor i från knaz!

Någon erbjöd sig att komma och hjälpa dig, jag hade gärna kört 60mil för att se dig bygga det, även om du bor typ 6mil ifrån mig. Men jag tar för givet att vi kommer få se dig på premiären för Ystadträffen i april!
Då får du allt lov att dema med bilen, och visa ditt bygge!

Jag vet inte hur man tänker om man väljer att spendera 30-40k på ett första ljudbygge. Jag har byggt om 3 gånger och är inte i närheten av den summan för det totala kostnaden än..

Sen förstår jag helt klart varför BJonsson blir arg, hade jag också blivit. Han har förklarat sjukt bra och du skriver samma frågor igen och igen.  Visa lite tacksamhet och försök förstå VARFÖR saker fungerar som dom gör. det räcker inte att man har rätt svar!

Lägg nu upp en projrekttråd, ta några bilder på bilen, dina kartonger, ditt slutsteg, visa bilder innuti bilen så vi får se "ytan" du har att bygga med. beskriv dina planer kort i introduktionen på tråden så att fler än vi som läst denna tråden förstår. 

Och med det sagt, ha en fortsatt trevlig helg!

okej, men 30-40 tog du ju i så du sket på dig.lol     hoppas du är den sista som jag måste skriva detta till så där inte kommer en till med de du skriver för de du skriver nu är ungefär samma som alla andra.. jag SKA göra en projekt tråd jag SKA ta bilder, men idag och imrogn är de ingen ide,  därför jag är förkyld som bara den..  Hoppas verkligen detta är de sista inlägget nu.. tills jag har fått upp en projekttråd !!

Dope MF
213 Inlägg
11 december 2010
Förkyld ja big_smile  Det är fasen jobbigare att sitta vid datorn och skriva på Garaget än att knäppa lite bilder smile

Men får se hur det hela slutar big_smile Är riktigt sugen på att få se lite bilder nu tongue Blir en grym första anläggning iaf !

Trevlig jävla helg !

412 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Gnomen skrev:
Förkyld ja big_smile  Det är fasen jobbigare att sitta vid datorn och skriva på Garaget än att knäppa lite bilder smile

Men får se hur det hela slutar big_smile Är riktigt sugen på att få se lite bilder nu tongue Blir en grym första anläggning iaf !

Trevlig jävla helg !

hehe big_smile ja de samma tongue

Sök