3355
Sök

Tvärnita framför mig =/

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
19 december 2010
gamlingen skrev:
dom som dundrar på är ofta folk med 4-hjulsdrift,nya vinterdäck,antispinn,abs och allt vad det heter för då är det samma sak som sommar väg.. men troligen ligger dom med största sannolikhet i diket.

Där sa du ett sant ord!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

volvolover
667 Inlägg
19 december 2010
gamlingen skrev:
dom som dundrar på är ofta folk med 4-hjulsdrift,nya vinterdäck,antispinn,abs och allt vad det heter för då är det samma sak som sommar väg.. men troligen ligger dom med största sannolikhet i diket.

ja tycker dock inte de är så mkt folk som gör de med 4-hjulsdrift, inte här i småland iaf.
jag behöver inte antispinn och antisladd och skit de går att köra ändå..^^

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

Smålänning
7 887 Inlägg
19 december 2010
Ang. äldre finns det ju även dom som  kör i 50 på 70-väg och kör i diket på raksträckor ändå...

Bara att gilla läget. Alla är idioter.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

150 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
ca 20-30% av förarna på vägarna kör under hastigheten, stör mig inte så mycket. Har långa resor så ett par mil med 20-30 under hastigheten sölar inte ner mig så mycket. Totalt kan jag vara 30 min sen, på en 8 timmars arbetstid. Men då har man fastnat bakom en olycka eller 1-2 väg med bredlastade lastbilar tongue

Självklart blir man lite smått irriterad när man måste bromsa in och gasa ganska mycket på en motorväg men inget man ska ska börja riskera sitt/andras liv för att tjäna några minuter.

att bli sen på morgonen för att någon kör 20km/t under hastigheten.. borde inte göra dig så himla sen. (beror ju på hur lång resa du har till jobbet) desto kortare resa desto mindre sen blir man. Vanliga resa till jobbet brukar inte vara längre än 5 mil. Och ifall man kör 20 under på det så lär man inte vara mer än 10 minuter sen. Och jag tror inte att du följer efter de som kör 20 under hela vägen? smile

138 Inlägg
20 december 2010
Jag tycker att man borde tacka alla som kör långsamt på sommaren! det är dem som får våra bilar att se snabba ut big_smile
Senast redigerat av hyperspace (20 december 2010)

Självmord är det enda alternativet.

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
20 december 2010
Gathor skrev:
De borde ändra reglerna angående detta.

Körde lungt och fint, ser hur 2 bilar stressar och är på väg om mig.
Vet att filen är på väg att gå ihop, så jag släpper lite på gasen, ser att det blir tajt och att den andra bilen omöjligt skulle komma förbi.

Drar ut min bil i väggrenen för att släppa igenom honom, så jag lägger mig på tutan och drar på/av helljuset på honom.. Han tvärnitar precis när han kommer förbi och jag tvärnitar (tur med spliternya däck) och stannar långt ifrån honom. Han börjar köra och jag med och sen tvärnitar han igen.

Jag drar på helljuset igen och han ger mittenfingret och sen drar därifrån..

Blev så jävla sur på såna som.. vill att man ska skapa en olycka igenom att åka rakt in i honom
Och detta har hänt till fler som jag känner.. Vad ska man göra?

Sitter och funderar på att ligga kvar helt i filen och hålla hastigheten och pitta honom så han snurrar runt och crashar. Det är typ det ända sättet för mig att inte vara skyldig?

GGGAAAH!

Jag kan säga dig varför personen ifråga tvärnitar.
Tutar gör du för att varna om en fara, inte för att försöka berätta att du minsann blev arg för att han gjorde si eller så.

Det kan göra mig fruktansvärt förbannad. Jag har själv hamnat i situationer där folk gör helt banala omkörningar eller uppför sig allmänt korkat i trafiken uppåt säkert 50 gånger, men aldrig har jag blinkat med hellyset eller tutat. Däremot har jag själv fått upp lysmaskar i arslet som känner sig säkra i sina bilar, tills man kliver ut ur bilen och frågar vad det är de vill....

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Supraman
2 300 Inlägg
20 december 2010
Brukar ringa till polisen när det är någon idiot på vägarna som gjort sig förtjänt av det.
Får mig ett gott skratt när dom har blivit stannade av polisen längre fram smile

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
20 december 2010
Stefan Varberg skrev:
Brukar ringa till polisen när det är någon idiot på vägarna som gjort sig förtjänt av det.
Får mig ett gott skratt när dom har blivit stannade av polisen längre fram smile

hur har du råd med telefonräkningen......

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
20 december 2010
turboforssen skrev:
Stefan Varberg skrev:

Jag tycker det är vettigt.
Men folk som ska leka poliser själva... mjjeeee....

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

1 020 Inlägg
20 december 2010
Stefan Varberg skrev:

hmm tur inte alla gör så lagom slöseri med skattepengar

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Oturen själv
593 Inlägg
20 december 2010
sånt här händer sjukt ofta, Blev omkörd så ja nästan flög av vägen. Då när ja ger honom fingret ( Och jag var halvvägs nere i diket när han körde om mig pga mötande trafik ) så sular han bromsen och de 2 hundarna jag har där bak flyger som torpeder. Tur va skadades dem inte men jag jagade jäveln i 1 mil innan han kom undan ny V70 vs min gamla for sierra.. Ingen abs eller liknande så de va ju ett helvetes rökmoln bakom min bil innan jag fick stopp på den...

Folk som gör såhär borde få körkortet draget å sammhälstjänst som innebär att städa upp olycksplatser.

Har man svabbat innälvor på vägen lär man inte göra om något sånt..

Brum

Supraman
2 300 Inlägg
20 december 2010
turboforssen skrev:
Stefan Varberg skrev:

Haha inga problem men det är en jäkla skillnad på att köra som en idiot och göra ett misstag.
Ett misstag är bara dumt att bli arg på.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Meldem
917 Inlägg
20 december 2010
Stefan Varberg skrev:

vad brukar du säga? funderar på att lägga in rätt nummer till snabbknappen på telefonen då man ibland bara vill ringa dem...

förövrigt för att hålla sig OT så har jag slutat med att sakta in och akta mig(ska man inte heller enligt "lag") för sådanna idioter som ska köra om och tränga sig in i kön för att dem inte kommer om alla.

Ska man köra om en karavan med bilar så ska man fan försåka komma om alla tycker jag, annars får det vara!! ja... om det är 30 bilar i led... varför inte bara lägga sig sist och hänga på då ist för att knöla sig in i ledet och hålla på när vägen går ihop? har man bråttom skulle man åka 10 min tidigare.

jag må vara 19 och kört 1 år, men fan va irriterande det är me folk som inte planerar sin körning längre än 10 meter frammåt.

Och ja... ibland måste man komma om oavsett, men man kan ju då blinka in i ledet i tid och inte 100m innan vägen går ihop så man inte behöver stressa föraren i högerfil.

som sagt... PLANERING
Senast redigerat av Marticus (20 december 2010)

(&#9583;°&#9633;°)&#9583;&#8203;&#65077; &#9531;&#9473;&#9531;&#65279;

Supraman
2 300 Inlägg
20 december 2010
andreas1 skrev:
Stefan Varberg skrev:

hmm tur inte alla gör så lagom slöseri med skattepengar

Är det bättre att dom sitter på donken och rullar tummarna än att stoppar en som troligtvis kommer orsaka någons död???
Vi skattebetalare betalar deras löner och då ska man jäklar kunna skicka dom på att ta idioter.

Supraman
2 300 Inlägg
20 december 2010
Marticus skrev:
Stefan Varberg skrev:

vad brukar du säga? funderar på att lägga in rätt nummer till snabbknappen på telefonen då man ibland bara vill ringa dem...

förövrigt för att hålla sig OT så har jag slutat med att sakta in och akta mig(ska man inte heller enligt "lag") för sådanna idioter som ska köra om och tränga sig in i kön för att dem inte kommer om alla.

Ska man köra om en karavan med bilar så ska man fan försåka komma om alla tycker jag, annars får det vara!! ja... om det är 30 bilar i led... varför inte bara lägga sig sist och hänga på då ist för att knöla sig in i ledet och hålla på när vägen går ihop? har man bråttom skulle man åka 10 min tidigare.

jag må vara 19 och kört 1 år, men fan va irriterande det är me folk som inte planerar sin körning längre än 10 meter frammåt.

Och ja... ibland måste man komma om oavsett, men man kan ju då blinka in i ledet i tid och inte 100m innan vägen går ihop så man inte behöver stressa föraren i vänsterfil.

som sagt... PLANERING

vad jag brukar säga?
Anger vad som händer/har hänt, vilken väg vilken riktning och vilken höjd på vägen man är.

Numret till polisen är 11414 och be om att bli kopplad till ledningscentralen som har hand om staden som är närmast er.

Meldem
917 Inlägg
20 december 2010
Piratstikins skrev:
Andennnnn skrev:
Vet vad du pratar om, en bil skulle släppa mig där det var högerregeln med skit i det. så jag tuta på honom för jag blev förbannad och var nära på att köra in i honom för det. Notera att han hade ett släpp. Sen så 200 meter efter tuten så svänger han höger med halva släppet på vägen och illnitar och står där i 5 sek. Han hade inget hinder alls, var bara för jag skulle köra på han. Sjukt sugen på bara safta sönder hans bil

Därför man ska ha en gammal plåt bil som man inte bryr sig om. bara mosa in i den andra bilen och skratta.

Samma med idioter som ligger typ 1 meter bakom en och trycker på riksvägen. vill bara stå på bromsen och ringa snuten och säga att man nitade för ett rådjur eller va fan som helst.

Finns alltid folk som irriterar och inte fattar i trafiken.

Sen är man väll ingen förebild som skriver detta nu men det är nog vad som skulle behövas för att få dessa att fatta.

känner precis som du, jag brukar dra växelspaken så backljuset tänds, då jävlar försvinner rövslickarna fort!!

(&#9583;°&#9633;°)&#9583;&#8203;&#65077; &#9531;&#9473;&#9531;&#65279;

Egenföretagare
2 496 Inlägg
20 december 2010
Marticus skrev:
Stefan Varberg skrev:

Och ja... ibland måste man komma om oavsett, men man kan ju då blinka in i ledet i tid och inte 100m innan vägen går ihop så man inte behöver stressa föraren i högerfil.

som sagt... PLANERING

Med mitt temprament och 100% folk med för mycket fritid på vägarna är det tur att jag har en M5a annars hade jag aldrig kommit om alla pensionärer. Toyotor och annat som är i vägen och vägrar flytta på dig. FLYTTA ER FÖRFAN om någon vill om!

UFA360 är mitt regnummer du kan redan nu ringa polisen om du vill smile
Senast redigerat av tsdi (20 december 2010)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

5 198 Inlägg
20 december 2010
Turbomotor skrev:
gamlingen skrev:

ja tycker dock inte de är så mkt folk som gör de med 4-hjulsdrift, inte här i småland iaf.
jag behöver inte antispinn och antisladd och skit de går att köra ändå..^^

Mina första 10 år med körkort körde jag med sommardäck året om, en gammal saab 99. jag hade inga problem.. man måste väl köra med förstånd,

1 020 Inlägg
20 december 2010
Mreque89 skrev:
sånt här händer sjukt ofta, Blev omkörd så ja nästan flög av vägen. Då när ja ger honom fingret ( Och jag var halvvägs nere i diket när han körde om mig pga mötande trafik ) så sular han bromsen och de 2 hundarna jag har där bak flyger som torpeder. Tur va skadades dem inte men jag jagade jäveln i 1 mil innan han kom undan ny V70 vs min gamla for sierra.. Ingen abs eller liknande så de va ju ett helvetes rökmoln bakom min bil innan jag fick stopp på den...

Folk som gör såhär borde få körkortet draget å sammhälstjänst som innebär att städa upp olycksplatser.

kan bli värre om man får tag på en sådan person kan sluta på många sätt
1 han ber om ursäkt o det känns bättre knappast troligt
2 det blir bråk man klämmer till den andre o får böter/buren dock inte värt det
3 är fel manniska man jagar o det slutar med att man har en kniv i magen knappast värt det
finns idioter överallt vissa som ej ska ha körkort vissa som är fulla/påtända i vilket fall tänk både2 och 3 ggr innan du jagar någon igen kan sluta på ett helt annat sätt än du tänkt dig
numera räknar jag till 10 så många ggr att ilskan försvinner bättre räkna 10 sek än o räkna10 månader i buren

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Oturen själv
593 Inlägg
21 december 2010
andreas1 skrev:
Mreque89 skrev:

kan bli värre om man får tag på en sådan person kan sluta på många sätt
1 han ber om ursäkt o det känns bättre knappast troligt
2 det blir bråk man klämmer till den andre o får böter/buren dock inte värt det
3 är fel manniska man jagar o det slutar med att man har en kniv i magen knappast värt det
finns idioter överallt vissa som ej ska ha körkort vissa som är fulla/påtända i vilket fall tänk både2 och 3 ggr innan du jagar någon igen kan sluta på ett helt annat sätt än du tänkt dig
numera räknar jag till 10 så många ggr att ilskan försvinner bättre räkna 10 sek än o räkna10 månader i buren

Hade inte klämmt till någon utan bara visat min vrede muntligt och slått 112 innan jag steg ur bilen och larmat dit dom till platsen om något skulle hända och för att anmäla personen i fråga. Få skadestånd så man kan slänga på 4kolvs ok å större skivor på bilen.

Å jag vet mycket väl riskerna hos personer då jag varit med om en del smile

Men i den situationen tyckte jag det krävde att jag fick ställa honom till rätta och eftersom jag hade kompisen i sätet gämte mig å 2 st hundar av storleken grövre med mig, Så jag kännde mig rätt säker på att jag inte skulle få stryk/hugg av den ensamma personen som körde.

Men man har ju sett snubbar komma i 200 förbi en i familjebilar tex Minibussar etc, göra farliga omkörningar med 2-3 småbarn i bilen. Dem vill man ju vända upp och ner på !

Brum

Sök