3584
Sök

Lampor och dylikt?

raggare
53 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
jag har lite idéer om "blå ljus" i rutan och framför grillen på min 940 och jag undrar fins de något bra sätt att fästa dom i grillen på?

sen undrar jag även hur jag gör om jag vill byta instrument belysning? till tex: blå
och även så undrar jag om de är bara att köpa blå dioder till nummerplåts belysningen?

alltså jag har blått teama på bilen:P och därför vill jag ha då blått (som en förklaring) smile

1 302 Inlägg
8 december 2010
Det kan bli problem för dig om polisen ser dig köra omkring med blått ljus på din bil.

Anledningen är att man inte får ha utryckningsfärger på "civila" fordon, det kan resultera i böter.

315 Inlägg
8 december 2010
Vill fortsätta med varningen vad det gäller polisen. Jag ringde polisen och frågade vad det gäller ang. blåljus, det är dyra böter och tom fängelsestraff om det vill sig illa.

Men åter till topic... Blåljus i rutan finns billigt och bra på crazyride.se. Blåljusen kan du fästa i plasten som sitter innan för grillen. Om du går in på mitt galleri och går in på Cheriffen under mina fordon så ser du hur jag gjorde för att fästa dom. Sitter bra och dolt där. Jag borrade i plasten två små hål till skruvarna sen mutter och så var det klart.

Diodhuset.se kan du hitta en massa olika diodrar av alla dess slag. Finns en guide/lista på vad du behöver för diodrar till just 940 på garaget, går att söka sig till det smile

Lycka till! //Bennfors

raggare
53 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
fast... du får ha blåljus så länge det inte är inkopplat. alltså har du dragit så du har en "brytare eller bara 2 sladdar som du kan ta sär och när dom gör en kontroll så kopplar du isär det så kan dom inte säga något, fast blir man tagen på bar gärning så ja,

jo jag har kollat runt på crazyride och de värkar vara bra saker dock vet jag inte hur de är kaviltet mässigt?

diodhuset ska jag kolla upp tack smile

315 Inlägg
8 december 2010
Om du har blått ljus (alltså glas/lampor alltså färgen) synligt så stoppar dom dig direkt! Dom har tittat snett på min bil flera gånger nu iom att jag har en amerikanskpolisramp på taket, men med svartaglass! Så dom kan inte säga ngt om det. Sen har jag fått tillstånd av polisen som jag bär med mig hela tiden. (alltså, har du vittglass och blåadiodrar, som det är i crazyrides grejer, så är det lungt) Summa av kardemumman, du får _inte_ ha ngt blått på bilen som är riktat utåt. Jag fick en mindre utskällning i telefon då jag ville ha min ljusramp på taket med blåa glas.

Jag rekomenderar Crazyride starkt! Jag har beställt sammanlagt 8 blixtljus ifrån dom, och dom är snabba med att behandla ordern och skickar det väldigt snabbt! Mina som sitter bakom grillen funkar än idag och har överlevt hela vinter smile  Smidigt att koppla in och sätta på och styra! Ska lägga upp lite filmer på hur det ser ut med dom på här snart hade jag tänkt smile

//Bennfors

raggare
53 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
det skulle vara sjukt nice om du kunde göra det så får jag se hur de ser ut i "värkligheten" och inte på reklam big_smile

315 Inlägg
8 december 2010
Jajjamensan! Fixar de efter jobbet idag smile  Har hunnit koppla in dom senaste 6 st blixtljusen men dom två första jag beställde sitter på och funkar big_smile

315 Inlägg
8 december 2010
hittade en liten film som jag la upp.. ska lägga upp bättre och fler senare.

http://www.garaget.org/video/yhe0meenisdv

//Bennfors

raggare
53 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
ah fan va awsome big_smile, tyckte dock dom lös ganska dåligt kanske bara va jag?

315 Inlägg
8 december 2010
Skyller på min mobilkamera roll  Sen så blev det fel i fabrik vad det gäller just dessa. Dom skulle ha varit vita, men som du ser så kommer dom inte riktigt nära de smile

1 302 Inlägg
9 december 2010
Ja det var snyggt men håller fortfarande fast vid min sak att det kan bli problem om polisen stoppar dig och du har blåljus, de är inte dumma i huvet direkt utan märker fattar ju att du har det monterat även om du har en "killer switch" eller något som kopplar isär ljuset om de stoppar dig.

Oftast har de dessutom redan sätt dig om de stoppar dig.

315 Inlägg
9 december 2010
Precis som fegge_89 säger.. Frågan är inte om utan när.. Man tar en stor risk. Så länge man kan hålla det dolt så ska det inte vara några problem med att ha det på bil. Men använder man det så tar man en stor risk.

Sök