Jag hade ytterst lätta "vibbar" i min E34 tidigare, mellan 90-110. Jag monterade ett KOMPLETT NYTT original-chassie (samtliga bärarmar,leder,bussningar,kompletta fjäderben,kardanaxel,drivknutar osv). Utöver detta så renoverades både växellåda samt diff av Mobimech, lådan hade några "dåliga" lager, diffen var felfri, även samtliga motor/växellåds/diff upphängningar byttes till nya original. Däck/fälgar balanserades om på nytt! Trots detta lätta vibbar, ibland knappt kännbara ibland mer tydliga. Numera är problemet löst...Orsaken var att däck/fälg hade för högt "marktryck", bör vara under 10kg, var ca 20kg på det sämsta. Däcksfirman i fråga matchade däck mot fälg o fick ner "marktrycket" till under 10kg på samtliga däck. Resultatet blev att bilen slutade "vibba" helt. Däcken i fråga var 19", extra känsligt ju större däck...
Så mitt råd: Ta dig till en gummiverkstad som kan mäta "marktrycket", Mjölby Gummiverkstad kan hjälpa med detta, kostnad ca 1000kr.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure