rickylicious skrev:
Alpenretter skrev:
rickylicious skrev:
Ursäkta men vad är ditt problem...........? Detta är en BILSIDA, jag är HÄR för att jag gillar BILAR, och som tur är så försöker Chrizz och Co hålla det så. JAG ska inte gå ifrån en BILSIDA när jag vill läsa om BILAR. Det är NI som ska starta en blogg någon annanstans för här är det numera (ÄNTLIGEN) bestämt att ni inte får blogga om allt mellan himmel och jord.
Var jag tydlig nog nu?
Du kan inte gå in i ett stall och säga "Ni får ta era hästar och gå någon annanstans för jag tycker att vi ska hålla på med fotboll här", det fattar ju vem fan som helst.
Har nån sagt till dig att du ska ta din häst och gå nån annanstans än till stallet ?
Skulle inte tro det...
Däremot är det ju du (och några till) som säger åt hästägarna i stallet att dom inte ska få stå och diskutera fotboll i stallet, trots att dom har sina hästar i stallboxarna !
Var det tydligt nog ?
Hon bad mig ju att inte vara på denna BILsidan om jag vill se BILAR (jävla skön logik, eller?), utan tyckte istället att jag skulle gå någon annanstans (men va?).
Vad är det som man inte förstår egentligen? Detta är en bilsida, Chrizz bestämmer. Detta gör honom INTE till en diktator, men alla hemsidor kan OMÖJLIGT tillgodose allas önskemål och i detta fallet är vanliga vardagsbloggare inte välkomna. Vad fan är det ni bråkar om egentligen? Varför slåss om att få vara på en plats och utföra något som uppenbarligen inte är välkommet? Det är ju ren jädra idioti. Blogga på en sida där folk bryr sig istället, borde inte det vara målet...? Nu är vi väldigt många som vill ha en BILsida där forum, bloggar, gallerier, m.m. innehåller *trumvirvel* BILAR, och inte en massa halvnakna tjejer och idioter som spammar kommentarer.
Jag är GLAD att Chrizz och Co försöker sortera bort dessa personer. Jag har skrivit detta förut i tråden men det tål att skrivas igen. Jag är hellre på ett litet Garaget.org med några få medlemmar och mycket bil-innehåll, än att vi har en miljard medlemmar men där man får använda sökmotorn för att hitta något bilrelaterat.
För som sagt, här handlar det om fordon. Inte om vad som händer i din vardag, det finns det andra bloggar till. Det är inte raketforskning att förstå den slutsatsen, ärligt talat...
Jag kan ju bara ge en liten förhansdvink om att en stor majoritet av dom som går in på bloggen
föredrar den gamla fria bloggen.
Detta baserar jag på egna bloggundersökning som är helt opartisk,
dvs så många som möjligt får chansen och tycka sitt.
I matchen Bloggen vs Fordonsbloggen så leder bloggen stort just nu...
Det finns plats på gorg för bloggen,
sen är det ju till folk att anmäla påhopp mm via röda knappen.
Vill du inte läsa, läs inte.
Tom Biltema har insett att man som företag klarar sig bättre om man breddar sitt sortimen,
inte alltid så lyckat enl en del kunder,
men fler och fler handlar där inkl fordonsfolket.
Och som jag nämnt till Chriss i tråden,
tror en stor del av "webbstatistiken ang besök" är slösurfare på dagtid från div företag
som går in och förgyller sin vardag med bloggens dropligheter + lite tek.fakta i forumet.
Och förslaget om en kompromiss (tidigare i tråden) tror jag inte på.
Hur ska nån ny "bloggare" kunna göra sig hörd (prenumerad) om man inte syns i en allmän sida ?
Inför 2 bloggar, en vanlig som du kan strunta i och en fordonsblogg om "torkarblan".
Men uppenbarligen så har ju du läst dom gamla bloggarna iom att du har insikt i hur det "var",
lite dubbelmoral känns det som iallafall...
Det finns plats för alla, basta.
***Om hästfolket snackar för högt om fotboll i stallet så kan man ju säga till dom att dämpa sig***