3711
Sök

Vart kan man få tag på ursprungs protokoll/papper om sin import bil

1 112 Inlägg
14 december 2010
Trådstartare
Jag har köpt en Buick Roadmaster 94 års modell och den är importerad 2003. Det är så att jag vet  att det är många bilar identiska med min som är registrerade för 6 sittplatser då det finns ett extrasäte i bagaget man fäller upp vid behov. Just min bil är reggad för 4 personer och jag misstänker att man har vart så klantig vid registrerings besiktningen att man missat det sista sätet då den kontrollen på bilen gjordes.
Nu är det så att jag vart hos besiktningen idag och försökt få hjälp med detta men man behöver ha tag i ursprungliga papper å sånt som styrker bilens konstruktion och egenskaper från fabriken.
tanken är att jag skall prata med den bilprovstationen som gjorde regbesiktningen oc jag har fått veta att det är gjort i jönköping.
Finns det ingen myndighet som man kan kontakta om all sån info? Någonstans skall ju all dokumentation finnas om min bil. hur annars skulle bilprovningen annars veta vart den var reggad osv. ett vanligt svenskt regbevis tycker jag är kass svarar ju bara på hälften om bilens historia. jag vill ha ALL information om min bil sen den rulla ut från fabriken. någonstans finns den men vart ?

hur många ägare och vart bodde dom. vilka ägare i usa och allt sånt. ja ni hajjar nog vad jag menar. jag vill veta allt som NÅGONSIN blivit dokumenterat om bilen sen i usa 1994.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

1 112 Inlägg
18 december 2010
Trådstartare
Inte någon som har koll på sånt? måste väl vara fler än jag som vill ha tag i sånna papper!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

362 Inlägg
18 december 2010
det är nog svårt att hitta all info från tidigare ägare osv men din ursprungskontorll borde finnas på transportstyrelsen. kolla in där får du se om inte dom kan hjälpa dig.

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

Forummoderator
9 299 Inlägg
19 december 2010

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök