Precis som Sharky skrev så är det bra att veta lite om vad ditt mål är.
Men du har kort sagt två val, det ena är "fulvarienten", den andra är den seriösa varianten.
I och med att du bara vill pigga upp den lite så tror jag knappast du vill köra den seriösa varianten.
I bilen har du hårdvara och mjukvara, och det är nästan värre att få ihop det med mjukvaran än hårdvaran. Mjukvaran måste matcha hårdvaran helt enkelt.
Det man brukar göra med en b230f är:
#1 Ordna toppen, enklast att byta till en 531 topp. Ska du ha mycket effekt är det större ventiler och portning ( ordentlig portning ) som gäller. Det skadar inte att plana av toppen 2,5mm för att få lite högre kompression.
#2 Matchporta insuget och snygga till så det hänger med toppen
#3 Bättre avgas. Extraktor gör nästan ingen nytta på den här nivån men det skadar inte, samt ett system som andas lite lättare rent generellt.
#4 Spridare som levererar tillräckligt med soppa för effekten. Originalspridarna räcker inte så värst länge.
Sen får man kruxa med att få sprutet att lira. Man kan pressa btr:en för att få högre soppatryck eller köpa och byta till en justerbar btr för att ändra soppatrycket. Kör man seriösa varianten köper man ett eftermarknadssprut och mappar. Går att programmera om originalboxen men det är varken vanligt eller billigt så då får man greja lite med soppatrycket för att få det någorlunda rätt...
Ni får väl fylla i om jag missat något väsentligt