Hur fungerar kittet för att ordna bucklorna? Någon info på nätet om hur lätt det ska fungera? Pris?
Du limmar fast en stav mitt i bulan, låter det torka 7-10 min. Sätter sedan handtaget över denna stav så den gängade delen går genom handtaget. Sedan är det bara att skruva på handmuttern och spänna till antingen bulan eller limmet ger sig
Har under dagen haft finbesök från huvudstaden! Jacob (Rallyhalle på gorg.) Han hade med sig ett gäng med trevliga prylar ner till mig! Bland annat 1st magnetventil med slangar till 9-3an. Men främst, ett par nya framskivor med tillhörande belägg! Grymt nöjd!
Skickar även med en bild där styrboxen till 9-3an ligger o väntar på nytt program Skivorna är Aero 308mm.
Jadå! Jacob orkade ju inte få rätt på allt med okhållare och grejer! Dock va skivor med belägg nya bak sedan några tiotals mil sedan, så enbart fram det byts
Eftersom dem planerade 300hk 440Nm kommer vara körbara med en Aero 240mm koppling så håller jag mig där. Den dag jag ska vidare upp i effekten så måste i vilket fall som en diff i lådan och då får jag överväga någon värre variant! Någonstans måste man dra gränsen!
Eftersom dem planerade 300hk 440Nm kommer vara körbara med en Aero 240mm koppling så håller jag mig där. Den dag jag ska vidare upp i effekten så måste i vilket fall som en diff i lådan och då får jag överväga någon värre variant! Någonstans måste man dra gränsen!
MVH
Lika bra att satsa från början, så spar du in lite pengar
Eftersom dem planerade 300hk 440Nm kommer vara körbara med en Aero 240mm koppling så håller jag mig där. Den dag jag ska vidare upp i effekten så måste i vilket fall som en diff i lådan och då får jag överväga någon värre variant! Någonstans måste man dra gränsen!
MVH
Lika bra att satsa från början, så spar du in lite pengar
Ähh! 2000kr koppling är det värt! Nästa steg lär väll ändå inte va förrän om tidigast 4 år så det är lugnt. Bättre att spara lite pengar till plugg och annat
Fick ett litet ryck nu ikväll och stack ut till garaget!
Till att börja med fick jag äntligen väck bärarmen på vänster sida!
Krängningshämmar staget som gett mig så mycket huvudvärk!
Bussningarna såg ut att må bra av ett byte!
Såhär ser det numera ut på höger sida också!
Ser ut som jag får beställa en styrled + ett krängningshämmarstag till
Det var allt för idag! Funderar på att dra ut där igen imorgon bitti för att ge mig på instrumentpanel osv! Lite lampor som inte fungerar som dem ska där!
Kanske ska tala om att den bakre bärarmsbussningen är en riktig pain in the as att få bort utan riktiga grejer
Sen vad är det för fel på den där styrleden? Ser ganska ny ut faktiskt.
Ajfan, funderar på att lämna in det samtidigt som jag ska pressa i nya hjullager! Hmm, tyckte det syntes lite för mkt där ovanför gummit, men det ska det kanske göra?
Då jag var sugen på att göra något annat så gav jag mig på alla smålampor i intstrumentpanelen som inte fungerar! Över till bilderna direkt.
Huvudenheten påväg ur!
Sen gick det av bara farten! Här åkte träpanelen väck!
När jag ändå va igång så förberedde jag lite för det nya ljudet! Dragning av plus kabeln på bilden
Visst blev det snyggt?
Smidigt att dra kablar i denna bilen faktiskt! Någon som har tips på var man ska dra jordkabeln från?
Drog även fram dubbla lågnivåkablar! Nu blir det till att beställa grejer från backes ljud så man får ut lågnivå utgångar från original stereon
Det var allt för idag. Kan även glatt meddela att tid för besiktning är bokat nu på tisdag den 1/3 för 9-3an! Önska mig lycka till! Dock är jag lite tveksam då det kommit upp en Saab 9000CDE 2,3T -95 (nya fronten) till salu. Mörkblå, glas taklucka, svart pilot inredning med mera! Lite sugen på att sälja 9-3an till förmån för den, men kan inte bestämma mig riktigt! Vad tycker ni?