2644
Sök

Köpråd: Bakhjulsdriven bil med potential för att går brett

Tvivlare
2 266 Inlägg
18 december 2010
#21
Thedriftking skrev:
ah, men mest sugen på 740 isåfall, tkr om dom mera ^^
nån som vet hur stor skillnad det är mellan en 8v med turbo och en 16v med turbo?

De blir stor skillnad i slutändan. Men blir också mycket dyrare att både bygga o reparera. Kör på 8v smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Thedriftking
18 december 2010
Trådstartare
#22
MantaRobin skrev:
Thedriftking skrev:
ah, men mest sugen på 740 isåfall, tkr om dom mera ^^
nån som vet hur stor skillnad det är mellan en 8v med turbo och en 16v med turbo?

De blir stor skillnad i slutändan. Men blir också mycket dyrare att både bygga o reparera. Kör på 8v smile

okej! blire en 740 så blir det 8v, ska man leta upp en turbo org, eller en gl/gle o bygga turbo på?

SKANK Performence
272 Inlägg
18 december 2010
#23
Jag vet inte ricktigt hur mycket jag har i min 940 men drar en skyline på 330 hk smile räkna med ca 280 hk ifall du hittar bra begagnade saker för kanske 12 - 16 tusen i trim... Själv tycker jag det är billigt för så pass stor efektökning:) du behöver inte skaffa större turbo om du inte ska över ca 280hk... Själv så får man lågga ut lite mer nu när man behöver smidda stakar o skit för att det ska hålla nu när det troligtvis blir en hx 35 eller hx 40 turbo smile

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Tvivlare
2 266 Inlägg
18 december 2010
#24
Thedriftking skrev:
MantaRobin skrev:
Thedriftking skrev:
ah, men mest sugen på 740 isåfall, tkr om dom mera ^^
nån som vet hur stor skillnad det är mellan en 8v med turbo och en 16v med turbo?

De blir stor skillnad i slutändan. Men blir också mycket dyrare att både bygga o reparera. Kör på 8v smile

okej! blire en 740 så blir det 8v, ska man leta upp en turbo org, eller en gl/gle o bygga turbo på?

Alltid mycket lättare att få tag i en riktigt turbo från början. Vet inte om du ska åka på gatan "lagligt" med den, men ska du de så är de alltid problem med turbokonverterade bilar tillverkade efter -75.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Tvivlare
2 266 Inlägg
18 december 2010
#25
ramb0 skrev:
Jag vet inte ricktigt hur mycket jag har i min 940 men drar en skyline på 330 hk smile räkna med ca 280 hk ifall du hittar bra begagnade saker för kanske 12 - 16 tusen i trim... Själv tycker jag det är billigt för så pass stor efektökning:) du behöver inte skaffa större turbo om du inte ska över ca 280hk... Själv så får man lågga ut lite mer nu när man behöver smidda stakar o skit för att det ska hålla nu när det troligtvis blir en hx 35 eller hx 40 turbo smile

Hur fasen går de till? yikes

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

SKANK Performence
272 Inlägg
18 december 2010
#26
Köp en som redan är turbo:p hällst med  Nyare 940 motor så får du oljekylda kolvar o lite sånnt:p håller bättre XD köp ingen ET! Det går bara sönder!

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Putsar Cosworth
195 Inlägg
18 december 2010
#27
camaro67 skrev:
M_Broberg skrev:
fantomen skrev:
Sierra med Pinton är riktig busig. Mycket roligare än 740/940. Både lättare och smidigare.
Med en sån bra budget kan du skrämma upp en Sierra rätt rejält. Men om du vill trimma ska du inte ha DOHC. Då ska du ha SOHC (Före -90). Efter -90 blev alla DOHC. Billig i inköp och billig i drift. Kvalitetsmässigt är det inte heller några problem.
Har du kunskap är det bara att börja.
http://www.youtube.com/watch?v=LjzxiqRI2jY
Kolla in Skogenracing, dom har sysslat mycket med Sierra Turbos.

absolut bäst ur trimsynpunkt är ju dock 2.9an (om man ska ha sierra)

Precis. 2.9 med turbo är de bästa. Bara att kolla på Mikael_s här på garaget. Bromsade 377 med en hel oöppnad maskin och använde den som bruksbil. Annars är de en s13 som jag skulle satsa på. Funkar även i högsta divisionerna i drifting

Jo visst V6an är bättre då men den kräver en hyfsat kraftig turbo också. Men du kan inte bli missnöjd med en Sierra!

Audi hatare.

72 Inlägg
18 december 2010
#28
fantomen skrev:
camaro67 skrev:
M_Broberg skrev:

absolut bäst ur trimsynpunkt är ju dock 2.9an (om man ska ha sierra)

Precis. 2.9 med turbo är de bästa. Bara att kolla på Mikael_s här på garaget. Bromsade 377 med en hel oöppnad maskin och använde den som bruksbil. Annars är de en s13 som jag skulle satsa på. Funkar även i högsta divisionerna i drifting

Jo visst V6an är bättre då men den kräver en hyfsat kraftig turbo också. Men du kan inte bli missnöjd med en Sierra!

Precis, köp en Sierra Pinto. Ingen vanlig tråkig 740 smile

Putsar Cosworth
195 Inlägg
18 december 2010
#29
fakuoka skrev:
fantomen skrev:
camaro67 skrev:

Precis. 2.9 med turbo är de bästa. Bara att kolla på Mikael_s här på garaget. Bromsade 377 med en hel oöppnad maskin och använde den som bruksbil. Annars är de en s13 som jag skulle satsa på. Funkar även i högsta divisionerna i drifting

Jo visst V6an är bättre då men den kräver en hyfsat kraftig turbo också. Men du kan inte bli missnöjd med en Sierra!

Precis, köp en Sierra Pinto. Ingen vanlig tråkig 740 smile

Folk säger inte "ingen Ford på våran gård" efter dom ägt en.

Audi hatare.

Thedriftking
18 december 2010
Trådstartare
#30
okej, men min tanke va att köpa typ 740, i med H-profils stakar, portad topp och eftermarknadssprut osv smile

175 Inlägg
18 december 2010
#31
Jamen då är ju biffen klar!

Thedriftking
18 december 2010
Trådstartare
#32
Nisse1 skrev:
Jamen då är ju biffen klar!

jo, men har lite beslutångest ifall man ska välja bmw elr nått annat istället eftersom dom är liite mer potenta än volvon (iaf med en strikt budget)

SKANK Performence
272 Inlägg
18 december 2010
#33
MantaRobin skrev:
ramb0 skrev:
Jag vet inte ricktigt hur mycket jag har i min 940 men drar en skyline på 330 hk smile räkna med ca 280 hk ifall du hittar bra begagnade saker för kanske 12 - 16 tusen i trim... Själv tycker jag det är billigt för så pass stor efektökning:) du behöver inte skaffa större turbo om du inte ska över ca 280hk... Själv så får man lågga ut lite mer nu när man behöver smidda stakar o skit för att det ska hålla nu när det troligtvis blir en hx 35 eller hx 40 turbo smile

Hur fasen går de till? yikes

Det är så lägett är smile då körde jag med orginal lmm, orginal spridare och lite mindre ladd än vad jag kör nu... Nu går den ju ännu bättre:)

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Tvivlare
2 266 Inlägg
18 december 2010
#34
ramb0 skrev:
MantaRobin skrev:
ramb0 skrev:
Jag vet inte ricktigt hur mycket jag har i min 940 men drar en skyline på 330 hk smile räkna med ca 280 hk ifall du hittar bra begagnade saker för kanske 12 - 16 tusen i trim... Själv tycker jag det är billigt för så pass stor efektökning:) du behöver inte skaffa större turbo om du inte ska över ca 280hk... Själv så får man lågga ut lite mer nu när man behöver smidda stakar o skit för att det ska hålla nu när det troligtvis blir en hx 35 eller hx 40 turbo smile

Hur fasen går de till? yikes

Det är så lägett är smile då körde jag med orginal lmm, orginal spridare och lite mindre ladd än vad jag kör nu... Nu går den ju ännu bättre:)

Säker på att skylinen hade 330 hk? och va de rättvis start? tvivlar starkt på detta tongue

sorry ts för ot.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

SKANK Performence
272 Inlägg
18 december 2010
#35
MantaRobin skrev:
ramb0 skrev:
MantaRobin skrev:

Hur fasen går de till? yikes

Det är så lägett är smile då körde jag med orginal lmm, orginal spridare och lite mindre ladd än vad jag kör nu... Nu går den ju ännu bättre:)

Säker på att skylinen hade 330 hk? och va de rättvis start? tvivlar starkt på detta tongue

sorry ts för ot.

Den är bänkad på 330 hk. Jag spann en del på tvåan så då låg han före mig men sen sprang jag om honom:)  så jag har ju med all säkerhet lite över 330 hk smile tar inte illa upp av att det inte låter riktigt rätt för jag trodde själv inte att han gasa ordentligt men vi körde ett flertal ggr mot varandra för att se om det blev någon skilnad men det blev det inte:p

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Tvivlare
2 266 Inlägg
18 december 2010
#36
ramb0 skrev:
MantaRobin skrev:
ramb0 skrev:

Det är så lägett är smile då körde jag med orginal lmm, orginal spridare och lite mindre ladd än vad jag kör nu... Nu går den ju ännu bättre:)

Säker på att skylinen hade 330 hk? och va de rättvis start? tvivlar starkt på detta tongue

sorry ts för ot.

Den är bänkad på 330 hk. Jag spann en del på tvåan så då låg han före mig men sen sprang jag om honom:)  så jag har ju med all säkerhet lite över 330 hk smile tar inte illa upp av att det inte låter riktigt rätt för jag trodde själv inte att han gasa ordentligt men vi körde ett flertal ggr mot varandra för att se om det blev någon skilnad men det blev det inte:p

Va de med original LMM och spridare så hade du inte ens i närheten av några 330hk, för de orkar dom inte med smile så e de med den saken.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Drifttekniker VA
580 Inlägg
18 december 2010
#37
Toyota supra MK III har du för dom pengarna också.


SKANK Performence
272 Inlägg
18 december 2010
#38
MantaRobin skrev:
ramb0 skrev:
MantaRobin skrev:
Säker på att skylinen hade 330 hk? och va de rättvis start? tvivlar starkt på detta tongue

sorry ts för ot.

Den är bänkad på 330 hk. Jag spann en del på tvåan så då låg han före mig men sen sprang jag om honom:)  så jag har ju med all säkerhet lite över 330 hk smile tar inte illa upp av att det inte låter riktigt rätt för jag trodde själv inte att han gasa ordentligt men vi körde ett flertal ggr mot varandra för att se om det blev någon skilnad men det blev det inte:p

Va de med original LMM och spridare så hade du inte ens i närheten av några 330hk, för de orkar dom inte med smile så e de med den saken.

Det va ju inte orginal utan lite mindre än vad jag har nu XD felskrivet av mig:p. Ifall du söker på användaren erlingborn1 så har du skylinen där. Den låg vist på 320 hk XD fel av mig:p Men du får ju tro vad du vill! Jag själv vet ju hur det gick när jag körde mot honom...

Känns som vi kommit ifrån ämnet med vilken bil vi skulle tippsa om:)
Senast redigerat av ramb0 (18 december 2010)

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Thedriftking
18 december 2010
Trådstartare
#39
bmws motorer verkar vara mest "prisvärt", trimvänliga osv. vad klarar en org M50B25? (stakar och kolvar osv)


Sök