polisen avgör ju bara om det är ett lagbrott du gjort dej skyldig till. försäkringsbolaget avgör vem som är skyldig till skadorna. 2 helt olika saker.
la polisen ner allt mot dej. kan ju inte bara handlat om vårdslöshet i trafik. olovligkörning då? bilen var ju avställd. kan ju inte vara svårt för dom att bevisa detta.
polisen avgör ju bara om det är ett lagbrott du gjort dej skyldig till. försäkringsbolaget avgör vem som är skyldig till skadorna. 2 helt olika saker.
la polisen ner allt mot dej. kan ju inte bara handlat om vårdslöshet i trafik. olovligkörning då? bilen var ju avställd. kan ju inte vara svårt för dom att bevisa detta.
Olovligkörning blir det när man kör ett fordon man inte har körkort för,, inget annat
nu har jag kommit en bit på vägen efter drygt 2 månader, TFF har gjort sin bedömning 50/50 vilket oxå betyder att länsförsäkringar ska beta mins 50% av reparations kostnaden/inlösningen på subarun, och jag får betala 4240kr till TFF, Men då jag fortfarande står fast vid att jag inte har 50% skyldighet till olyckan så kommer jag nu att överklaga, jag har även fått ett brev från länsförsäkringar som lyder; vi på länsförsäkringar har bedömt våran försäkringtagare som vållande och du har därmed rätt till ersättning,, men då jag ringer till dom hävdar dom att jag bara ska få 50% ersättning, borde dom inte skriva det i brevet oxå ?
Är det inte bättre och bara acceptera deras bud och ta och betala 50% själv? Från början fick du ingenting..
varför jag inte tänker betala dom resterande 50% en är pga att reparationerna kommer väl kosta drygt 80-90 k hälften av det är ca 40 tusen som jag ska betala trotts att det inte är mitt fel,
Förstår vad du menar, men å andra sidan så är det bättre och betala 40k än 80k i repkostnad? Och sen att det inte var ditt fel att det smällde förstår jag, men det är ditt fel och inte "gubbens" att du körde oförsäkrat
mycket konstigt,, han skulle ha fått stå för rubbet,, både sitt och de andras.
dum i huvet ? varför ???? ge mig 1 jävligt bra förklaring till varför??
han körde oförsäkrat...... varför skulle han inte betala skadorna ? förklaring önskas.... å vad har du för rätt att kalla mej dum i huvet ?,, det är nämligen trafikförsäkringen som ska betala skadorna.. sen vem som gjort sej skyldig är en polisiär sak,,,
haha jo d är sant, men jag blir ju knappast mer skyldig till olyckan om jag inte har fösäkring,, jag kör väl inte bilen med försäkringen ????
Nej, men försäkringen är till för sådana här saker. Och du smällde bilen och försöker få dom andra och betala precis som om att du inte gjort något fel? Du har ju också gjort fel
Men fortsätt du och överklaga, du kanske mister hela skiten istället!
mycket konstigt,, han skulle ha fått stå för rubbet,, både sitt och de andras.
han körde oförsäkrat...... varför skulle han inte betala skadorna ? förklaring önskas.... å vad har du för rätt att kalla mej dum i huvet ?,, det är nämligen trafikförsäkringen som ska betala skadorna.. sen vem som gjort sej skyldig är en polisiär sak,,,
oj då håller du på att läsa på ditt körkort nu eller ?? bara frågar, kan inte tro så mkt annat med tanke på din argumentation pajjas
Undrar vem som är pajas,,, köra utan försäkring å tror man ska komma undan billigt...
stopp lite nu. du behöver alltså enbart stå för 50% av kostnaderna på DIN bil. övriga bilar som var inblandade behöver du inte stå för.
Har jag fattat rätt?
japp du har fattat precis rätt
varför jag inte tänker betala dom resterande 50% en är pga att reparationerna kommer väl kosta drygt 80-90 k hälften av det är ca 40 tusen som jag ska betala trotts att det inte är mitt fel,
Jag fattar hur du tänker. å de var fel av den andre å inte blinka. men problemet kvar står att du som gör en omkörning måste göra den på ett säkert sätt. och inom tättbebyggt område så finns det alltid en risk för att den framför kan göra en vänstersväng in på nån "mini" gata.
50/50 i detta läge är enligt mej det bästa du kan få eftersom du gjort en omkörning och du då har ett ansvar. dom hade lika gärna hävdat att du var 100 skyldig. dessutom var du oförsäkrad. dom andra inblandade fordonen behöver du ju inte heller stå för.
Enda rådet ja kan ge dej är att acceptera detta då det troligen bara kan bli dyrare för dej. du har fått ett extremt bra erbjudande från dom vill ja lova å börjar du bråka med dom så kommer du nog bara göra de värre för dej
stopp lite nu. du behöver alltså enbart stå för 50% av kostnaderna på DIN bil. övriga bilar som var inblandade behöver du inte stå för.
Har jag fattat rätt?
japp du har fattat precis rätt
Jag fattar hur du tänker. å de var fel av den andre å inte blinka. men problemet kvar står att du som gör en omkörning måste göra den på ett säkert sätt. och inom tättbebyggt område så finns det alltid en risk för att den framför kan göra en vänstersväng in på nån "mini" gata.
50/50 i detta läge är enligt mej det bästa du kan få eftersom du gjort en omkörning och du då har ett ansvar. dom hade lika gärna hävdat att du var 100 skyldig. dessutom var du oförsäkrad. dom andra inblandade fordonen behöver du ju inte heller stå för.
Enda rådet ja kan ge dej är att acceptera detta då det troligen bara kan bli dyrare för dej. du har fått ett extremt bra erbjudande från dom vill ja lova å börjar du bråka med dom så kommer du nog bara göra de värre för dej
oj då håller du på att läsa på ditt körkort nu eller ?? bara frågar, kan inte tro så mkt annat med tanke på din argumentation pajjas
Undrar vem som är pajas,,, köra utan försäkring å tror man ska komma undan billigt...
vem är det som är avundsjuk på vem,, du ville att jag skulle åka på allt så problemet ligger på din sida, inte min
näe jag har inge problem,,,, problemet ligger hos dej som kör oförsäkrat,,, ta fallet till rätten du,, tror nog du lär bli fattigare av det.. om det inte finns ett erkännande hos motparten att han varit oaktsam.