lite bilder då som lovat
.
råkade fynda lite på kvällsöppet hos swedol och köpte mej en winch till den dolly jag håller på att bygga, blir fint att dra upp bilar med
de mesta av framvagnen är färdiglackat. fattas bara ett antal lager med klarlack och hårdare bussningar.
OCH om det är någon kring östersund som vill köpa de helt nya plåthyllorna så är de bara säga till, 300kr för båda (300kr styck nya)
sen ang motorstativet så ska detta bli en "testbänk" för bmw m10 motor, kommer monteras dit batteriplatta, tändspole, kylare och lite annat som är bra att ha som typ oljetemp/tryck mätare m.m.
här sitter turbomotorn i stativet då jag planerar att testa starta den så snart som möjligt
se även den härliga sprängkåpan som sitter på, där bakom kommer det så småning om att husera en fin getdrag med 1an bakåt
kapat upp trösklarna också så att de går att komma åt när hela karossen ska blästras.
lite hyllmek har de blivit också, därför dom gamla ska bort, behövde större, dessa blir ca 1-1,5 dec längre ut och mycke bredare, ska bli 4 plan de som går längs efter bilen blir ca 2,5meter lång
.
och sist men inte minst, den nya slipen, var bara tvungen att visa, det måste vara de bästa jag har efter svetsen
, så pass billig och funkar/låter lika bra som dom på jobbet som kostar 2-3 x mer
. helt klart värt pengarna.