dags för en liten uppdatering då. har gått lite sakta pga att vi håller på och byta golvet i barrummet pga fuktskada men lite har man ju byggt.
mest hela tröskeln är färdigsvetsad så nu återstår slipning så har börjat med golvet innanför tröskeln som kommer göras om lite för att buren ska kunna monteras bättre, mer om de snart.
![http://i280.photobucket.com/albums/kk199/beemerlasse/IMAGE_161.jpg]()
toppen blev lyft då jag bestämde mej för att byta till en av de nyrenoverade topparna jag hade liggande som det dessutom sitter trimkam i och på samma gång satte dit en värre toppackning med skärkant så man kan ladda lite mer, runt sisådär 2bar+
![smile](img/smilies/smile.png)
![http://i280.photobucket.com/albums/kk199/beemerlasse/IMAGE_157.jpg]()
kvar att göra innan start: bygga grenrör, plenum till förgasarna, dra toppen med nya bultar, sätta dit kamdrev svetsa klart rören till oljereturen på turbon, montera tillbaka svänghjul och koppling.
![http://i280.photobucket.com/albums/kk199/beemerlasse/IMAGE_159.jpg]()
slanganslutningen till oljereturen, en halvtum (12mm invändigt som rekomenderas för flödes skull) ska svetsas fast på röret som sitter i framkant på oljetråget, lika anslutning blir det på turbon så man har slang mellan då det kommer bytas till större turbo senare och då kan anslutningen hamna på annat ställe och då slipper man svetsa om nåt rör.
![http://i280.photobucket.com/albums/kk199/beemerlasse/IMAGE_156.jpg]()
får lägga in lite mer i helgen för nu blir de sängen.