Och har man råd så ska man köpa en induktionsvärmare och ha i garaget. Bultar som ser hopplöst fastrostade ut släpper hur enkelt som helst efter man har värmt lite.
Verktygstavla fick jag en i julklapp, det blir nog en till om det ska räcka. Måste ta väck en spegel som sitter på väggen bara och ordna nånting då det sitter ett fönster bakom.
Idag hann vi ganska långt med arbetsbänken, den är 100cm hög, perfekt arbetshöjd när man står. på andra sidan blir ett bord/bänk i vanlig bordshöjd så man kan sitta o käka, dricka kaffe, rita o planera eller pilla elgrejer tex. kaffebryggare ska dit med, ev en micro framöver.
Som sagt, i princip färdig. vi funderar dock på att lägga en rostfri plåt på, vad är minimum tjocklek, räcker 1mm rostfritt på 24mm spån?
fan vad det skrivs, haha fan Peder, du hann posta bild för mig här med din jävel!
Öl vetefan, single malt.. hur ska man då kunna köra hem..? musik blir det iaf, har en technics class AA (haha, måste va sjuukt bra ljud då ) 2st 12" basar, Peder tar ur sina högtalare ur bilen, han ska ju ändå bara köra bana.. då behövs ingen musik.
Verktygstavla fick jag en i julklapp, det blir nog en till om det ska räcka. Måste ta väck en spegel som sitter på väggen bara och ordna nånting då det sitter ett fönster bakom.
Idag hann vi ganska långt med arbetsbänken, den är 100cm hög, perfekt arbetshöjd när man står. på andra sidan blir ett bord/bänk i vanlig bordshöjd så man kan sitta o käka, dricka kaffe, rita o planera eller pilla elgrejer tex. kaffebryggare ska dit med, ev en micro framöver.
3fas svets och kompressor vore jävligt nice.. dock dyra i inköp.. Kollar blocket, tradera och andra auktioner hela tiden..
Ang. plåten.. vi kikar på lite olika lösningar.. blir jävligt dyrt med 3mm plåt på 250x60cm... rostfri också.. :S
Kollade jula och de hade ganska många olika bahco-satser. får se vad vi har och vad som kan vara bra att komplettera med. vad är det som är standardstorlek nu igen.. 1/2", 3/8" ?
Röd heltäckningsmatta? haha, om du spiller ut en burk färg eller olja då?
Varför skulle jag öppna en burk färg i mitt garage? Mitt garage har de senaste åren övergått från mekargarage till museum.
Hehe, okej dåså Men i detta garaget kommer ske motorbygge/byte, uppfräschning av underreden, framvagn, bakvagn etc etc etc.. så det kommer bli en salig röra med heltäckningsmatta Egentligen skulle jag vilja ha riktig golvfärg, men lägger inte pengar på det i ett garage vi hyr.
Varför skulle jag öppna en burk färg i mitt garage? Mitt garage har de senaste åren övergått från mekargarage till museum.
Hehe, okej dåså Men i detta garaget kommer ske motorbygge/byte, uppfräschning av underreden, framvagn, bakvagn etc etc etc.. så det kommer bli en salig röra med heltäckningsmatta Egentligen skulle jag vilja ha riktig golvfärg, men lägger inte pengar på det i ett garage vi hyr.
Det är ju såklart så att jag har det under bilen, och ca en meter runt den. Vid bänken och arbetsutrymmen har jag det inte av praktiska skäl. Men det ser jävligt bra ut, en veteranbil på röd heltäckningsmatta. Det är riktigt trevligt att sätta sig med en bira eller whisky och bara snacka lite minnen med bilen.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Matta är vettigt som fan under bilen, ska man bara skruva är de skönt att ha något mjukt som isolerar mot det kalla golvet. Men det är ju mest tillämpbart vid mer långvarig uppställning. Till vardags åker horan fram istället
½" och ¼" täcker de mesta, 3/8" är en mellanbror som jag tycker är onödig.