3353
Sök

Problem med baslåda, (Delningsfilter)

28 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har ett problem med min baslåda, har två 12" mds basar. Problemet jag har är att basarna spelar för mycket ljud. Jag undrar därför vad man gör åt detta?
Folk jag känner säger att jag behöver ett delningsfilter? eller Basfilter? eller vilket som nu är vilket?
Jag är nybörjare och står som en fågelholk.
Har surfat rundor och försökt hitta delningsfilter osv men har inte blivit klokare.
Har dock hittat något men i nästa steg förstår jag verkligen inte hur man "kopplar" in det.
Jag vill kunna skala av ljudet från basarna så jag bara får bas och ljudet istället kommer helt och hållet från högtalarna.
Hoppas någon förstår mitt problem!

Mvh Tobbe

Gladen Audio
2 388 Inlägg
30 december 2010
Delningsfilter sitter i så gott som alla slutsteg nuförtiden så det är väl bara inte påslaget i ditt fall då?
va driver du med för slutsteg?

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

28 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Delningsfilter sitter i så gott som alla slutsteg nuförtiden så det är väl bara inte påslaget i ditt fall då?
va driver du med för slutsteg?

Det är nog ett gammalt slutsteg. Tror det heter genesis. Modell vet jag inte eftersom det inte framgår på steget.
Har googlat lite på steget men hittar inte speciellt mycket information om det så antar att det är ganska gammalt hmm

28 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
http://dls.se/econtent/files/29/genesisser1.pdf
http://dls.se/econtent/files/30/bruxp300xsw.pdf
http://dls.se/econtent/files/31/brxgens399.pdf

Tack så mycket! Får sticka ut och se om jag kan matcha någon av bilderna och se om jag kan hitta "knappen". Men om jag då trycker in den här knappen med en penna, då bör ljudet minska från basarna och dem ska spela bara bas? smile

// Tobbe

28 Inlägg