2423
Sök

Nissan 300zx US Spec | Massa mos!

1 867 Inlägg
16 mars 2011
Inte för att vara sån, men vad var det jag sa? Se nu till att verkligen kolla över allt och skruva åt så du slipper fler havari längs vägen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 101 Inlägg
17 mars 2011
big_smile fan vad gött! när hade du bes?
angående mätarhuset är de ganska vanligt att dom är trasigt å flippar ur, min varvtals räknare har flippat så den hoppar iväg lite som den vill tongue
Finns en kille i sandsjöbacka området som fixar mätarhus ifall de nu skulle vara problemet smile han är billig också wink
Ska lämna mitt där tänkte jag

för övrigt så fick jag igenom skylinen igen på besiktningen så nu är den laglig big_smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 mars 2011
Koop kan säga att vi andra i garaget skrattade ganska gott åt det hela wink

Mvh O.Frankeståhl

419 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Koop skrev:
Inte för att vara sån, men vad var det jag sa? Se nu till att verkligen kolla över allt och skruva åt så du slipper fler havari längs vägen.

jo det klart, men det är bultar jag inte ens kan kolla om dom är dragna:/

419 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Woojen skrev:
big_smile fan vad gött! när hade du bes?
angående mätarhuset är de ganska vanligt att dom är trasigt å flippar ur, min varvtals räknare har flippat så den hoppar iväg lite som den vill tongue
Finns en kille i sandsjöbacka området som fixar mätarhus ifall de nu skulle vara problemet smile han är billig också wink
Ska lämna mitt där tänkte jag

för övrigt så fick jag igenom skylinen igen på besiktningen så nu är den laglig big_smile

Den 25:e har jag besiktning:)
Okej, dock så tror jag ej det är mätarhuset utan den givaren som sitter i växellådan,sad men kanske har hittat en lätt lösning till det;) får se om det funkar på lördag:)

1 107 Inlägg
18 mars 2011
Det skulle varit en "GPS" som fick fram hur fort(läs sakta) du kör istället för massa givare och skit wink

419 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
ja så hade man ju fått exakta hastigheten med;)

Jaha, då hade man en kul fredagkväll, NÅGON hade lagt ut bilen på blocket för 20 papp:o
blev ganska chockad när det ringde nåt nummer, jag svara och han säger att han vill komma och kolla på bilen:o vadå, jag har ingen bil till salu? xD

Det blev 7 samtal och 6 sms på ungefär en timme! här va det livat!

1 051 Inlägg
19 mars 2011
Så någon person du inte vet vem har lagt upp din bil på blocket? :s

309 Inlägg
19 mars 2011
Tabb skrev:
ja så hade man ju fått exakta hastigheten med;)

Jaha, då hade man en kul fredagkväll, NÅGON hade lagt ut bilen på blocket för 20 papp:o
blev ganska chockad när det ringde nåt nummer, jag svara och han säger att han vill komma och kolla på bilen:o vadå, jag har ingen bil till salu? xD

Det blev 7 samtal och 6 sms på ungefär en timme! här va det livat!

Haha kolla med dina kompisar någon som vill göra det till en rolig grej smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30

Refined
1 770 Inlägg
19 mars 2011
Kommer bli riktigt grymt detta!! big_smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 mars 2011
hehe ja det avr kul tobbe jag kunde knappt sluta garva tongue

Mvh O.Frankeståhl

Bil tosing
117 Inlägg
19 mars 2011
Hastighetsmätaren, kolla så kontekten på vxllådan sitter ordentligt och inte argat.
Kolla oxå kontakterna vid höger lykthus.
Annars har det hänt att lödningarna bak på instrumentklustret är för dåliga och behöver ses över.

Kolla givaren
http://300zx-twinturbo.com/cgi-bin/manual.cgi

Har du oem mätartavlor?
Är den mysko i styrningen vid högre hastighet? Styrningen ska vara lite olika beroende på hög/låg fart och det är tecken på vart problemet finns.

419 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Fick reda på det idag efter mycket om och men, mina två kära vänner linus och mattias hade lagt upp den:)
men den är borta nu tack och lov:)

Zwudda skrev:
Kommer bli riktigt grymt detta!! big_smile

Jadå det kommer nog bli en rolig sommar:)

oggy_swe skrev:
hehe ja det avr kul tobbe jag kunde knappt sluta garva

Haha ja, jag satt mest och skratta jag med smile

ACF skrev:
Hastighetsmätaren, kolla så kontekten på vxllådan sitter ordentligt och inte argat.
Kolla oxå kontakterna vid höger lykthus.
Annars har det hänt att lödningarna bak på instrumentklustret är för dåliga och behöver ses över.

Kolla givaren
http://300zx-twinturbo.com/cgi-bin/manual.cgi

Har du oem mätartavlor?
Är den mysko i styrningen vid högre hastighet? Styrningen ska vara lite olika beroende på hög/låg fart och det är tecken på vart problemet finns.

Tack för tipsen, men tog ut givaren idag ur växellådan, och plastkuggarna såg inte allt för friska ut!
Ska försöka få tag i en ny "plastdel", kuggarna på den va riktigt nedslitna:/

419 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Såhär såg mitt kära lilla plasthjul ut till hastighetsmätargivaren
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103334/103334-083a35d6752d0df08db6c896a3796c04.jpg

le garage:)
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103334/103334-68e2f3ca11f5b8a55a98279a8c211a11.jpg

Blev lite mc meck idag med, det slutade med att koop la motorn på backen:)
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103334/103334-46babb70ea2b67393abd529a923203b7.jpg

EN FLYGANDE RX-7 yikes
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103334/103334-43e3400e2e53b160bd920cae6f9a5e1a.jpg

419 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Ja det stämmer bra det;) ska beställa från usa, dom ville ha 650 spänn på nissan här i sverige:o
så jävla typiskt när jag sitter och väntar just denna stund på ett paket från usa, och måste skicka en order för en sån liten skitsak:/

Löste iaf problemet med abs lampan:) det va bara kontakten till nivågivaren i oljebehållaren som va kass:)smile

Med-lem
69 Inlägg
21 mars 2011
Tabb skrev:
Ja det stämmer bra det;) ska beställa från usa, dom ville ha 650 spänn på nissan här i sverige:o
så jävla typiskt när jag sitter och väntar just denna stund på ett paket från usa, och måste skicka en order för en sån liten skitsak:/

Löste iaf problemet med abs lampan:) det va bara kontakten till nivågivaren i oljebehållaren som va kass:)smile

Very niice smile tack för sången innan, spinner fint!

..men det är fräckt!

419 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Kronbaeck skrev:
Tabb skrev:

My pleasure;)
Du! kan du ta med nåt skydd för slangarna med så dom inte förstör mitt fina insug:rolleyes:?

Med-lem
69 Inlägg
21 mars 2011
Tabb skrev:
Kronbaeck skrev:
Tabb skrev:

My pleasure;)
Du! kan du ta med nåt skydd för slangarna med så dom inte förstör mitt fina insug:rolleyes:?

"YOU GOT IT MISTER!"
                                      quote from Ace Ventura PetDetective - When nature calls.

..men det är fräckt!

419 Inlägg

Sök