Vilken är den största staden ni kört bil i?

dawwe ...has left the building...
5 januari 2011 · 4 474 Inlägg

Andromeda: Ja Berlin är inte o "leka" med "innanför" den inre Berliner-ringen så att säg...O ännu värre nu när de infört diverse "umweltplakette", har man en gammal bil som inte uppfyller Euro 4 normen blir man helt enkelt bötfälld om man ertappas...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
PerfectionR Japanese Engineering
5 januari 2011 · 690 Inlägg

Jag kör ju i Stockholm varje dag!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Dieselsmokey
5 januari 2011 · 19 Inlägg

zadar i croatia

ahl_86
5 januari 2011 · 65 Inlägg

Hamburg, München och Milano

Jobbigaste städerna har dock varit Verona i Italien (alla zona traffico limitato mad) och Amsterdam, som någon skrev tidigare i tråden vissa gator var f*n så smala att bilen knappt får plats lol

Ellertz Norrlänning
5 januari 2011 · 1 453 Inlägg

När ja köpte BMW:n blev de lite körning i Hamburg, Hannover och munchen!

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
adde87
5 januari 2011 · 228 Inlägg

Los Angeles.

Det e VI som e HAMMARBY!
Panzar_Audi
5 januari 2011 · 820 Inlägg

Göteborg, åker ju dock där till och från flera gånger i månaden.

Om man säger
Gurkis86
7 januari 2011 · 157 Inlägg

Har kört i Istanbul.

17 miljoner invånare är det i staden.

M-Wetter
7 januari 2011 · 212 Inlägg

Göteborg. Jobbigt nog tyckte jag!

UrPeppe Lastbilsbyggare
7 januari 2011 · 389 Inlägg

Har kört i Sthlm, Göteborg o Malmö. Har även kört vänstertrafik på Cypern o mellan destillerierna på Islay.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
slowSwede
7 januari 2011 · 223 Inlägg

Skrev ju tidigare i denna tråd och det var den största staden jag kört i dvs. Mexico City.
Har kört i princip alla stora städer, landvägen mellan Miami - Panama City.

Läskigast av alla är garanterat Managua. Där störst går först och man måste kasta sig in i trafiken för att komma fram. Funderade faktiskt på att köpa en krockbil där, som man kunde använda de dagar man inte var riktigt på alterten. Körde nästa ihjäl någon pajsare där. Krypkörde för det hade varit en krock, då dunkade det till i plåten på Jeepen. Stannade såklart, då sprang folk fram till bilen för att kolla. Frågade genom rutan om det gick att köra vidare, då sade gubben jag frågat, "nej för faen" grabben som ramlade tuppade av när han ramlade emot din bil och har huvudet strax framför dig backdäck (fast såklart inte på svenska). Till slut släpade de undan grabben som ramlat. Skönt att man inte gasade vid det tillfället...

Tegucigalpa är den trevligaste staden att köra i av alla i Centralamerika, på andra delad plats är Guatemala City och San José. Miami och Houston är en lugnare variant av länderna söderut, även om det är fullt med latinos. Dallas är lite bonnigare. New Orleans likaså.
Snyggast tjejer....hmm dem finns överallt yikes

BMW 335 (2007)
CarpeDiem German Engineering
7 januari 2011 · 9 083 Inlägg

Har kört i Oslo, Kairo, Alexandria, och i mitt hemland (högerstyrd Jeep wink) Kört mycket i Sthlm också men bor inte kvar där, tack och lov smile

Senast redigerat av CarpeDiem (7 januari 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
jes
7 januari 2011 · 582 Inlägg

har rattat omkring i Bangkok ett antal gånger funkar rätt bra faktist trots vänstertrafik och typ inga trafikregler som följs om inte det står en polis där.är en rätt så stor stad tror det bor 9miljoner där.

hej
kilroy30
7 januari 2011 · 685 Inlägg

jes skrev:
har rattat omkring i Bangkok ett antal gånger funkar rätt bra faktist trots vänstertrafik och typ inga trafikregler som följs om inte det står en polis där.är en rätt så stor stad tror det bor 9miljoner där.

åkte taxi där o det sjukt mkt bilar överallt, trippel parkering i många gator, tongue

sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/
Volvo v70R "R" (1998)
Volvo v70R "Kilroy V70R" (1997)
DusanMandick Random Hero
7 januari 2011 · 4 047 Inlägg

stockholm, göteborg, malmö, köpenhamn, jönköping är nog de största ja kört i. Malmö var värst för de va arabtaxis överallt som lekte datten eller nåt.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
slowSwede
7 januari 2011 · 223 Inlägg

Prova tuktukrace nästa gång ni har vägarna förbi Bangkok!

Du och en polare åker varsin till samma ställe, chaffisen som kommer först får X kronor extra. Ok, kanske inte världens mognaste sak att göra, men jag var väl ca 18-19 när jag var där och hade nog uppskattat just den formen av racing än idag....wink

Men, riskfritt är det väl kanske inte.

Senast redigerat av slowSwede (7 januari 2011)

BMW 335 (2007)
jes
7 januari 2011 · 582 Inlägg

slowSwede skrev:
Prova tuktukrace nästa gång ni har vägarna förbi Bangkok!

Du och en polare åker varsin till samma ställe, chaffisen som kommer först får X kronor extra. Ok, kanske inte världens mognaste sak att göra, men jag var väl ca 18-19 när jag var där och hade nog uppskattat just den formen av racing än idag....wink

Men, riskfritt är det väl kanske inte.

Har åkt tuktuk där resan var väl inte så farligt just den gången men det sköna var placeringen av växelspaken ca 1dm framför det manliga könsorganet smile

hej
endorfinslaven
7 januari 2011 · 671 Inlägg

London o Paris o Bryssel men mest mil lite varstans i England...

MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
7 januari 2011 · 455 Inlägg

Stockholm.

endorfinslaven
8 januari 2011 · 671 Inlägg

Ja man har ju åkt taxi i kina/turkiet och tuktuk i bangkok .
Då var taxi i Guangshou intressant ,,, fyfan vad rädd jag va många ggr för deras filbyten,,,
Changchun i norra Kina under vintern då taxi kör de med sommardäck på packad pudersnö som är halare än is.. Hjärtat i halsgropen ofta....
Qingdao vid krock på motorvägen så vänder de och kör mot färdriktningen i hög fart till första påfart som de använder som avfart. Detta kan de göra mitt i natten. idioterna kommer på sina mopeder emot trafiken närmast mitträcket på motorvägen på natten utan lyse...
Djävla folkslag....
Arbetskollegor såg en påkörd mopedist(döing) lagd över räcket vid en påfart, i väntan på att släktingarna ska hämta honom.
Klart galet land...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang