3705
Sök

BMW E36 Styling, Kjolar

120 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Har en e36a .. har orginal svetsade kjolar (går altså inte att ta bort)

Är sugen på att ha nya kjolar över dom...

http://www.styling4u.se/p/utvandig-styl … w-e36.html

Står att det medföljer skruvar,lister... Är det bara att skruva på eller hur ska man göra?
Är det ett jätte projekt? etc. går att göra på en "Gör Det Själv Hall"

754 Inlägg
4 januari 2011
Det är inget stort projekt, men det tar nog någon timma med allt mätande osv! smile
Jag plockar alltid av mina M3-kjolar och tvättar rent + vaxar plåtkjolen varje vår/sommar och innan avställning. Det är väldigt enkelt eftersom det bara är clips som håller fast M3-kjolen.

Men det lär vara lite pilligt och kräver nog mycket tålamod när du ska mäta vart hålen i plåtkjolen skall vara. Men det blir helt klart ett lyft när du är klar! Lätt värt pengarna och jobbet! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

120 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Låter trevligt!, verkar som du kan detta.

Men du säger att hålen ska va i plåtkjolen... ska jag borra i plåt? eller bara skruva dit dom..
Clips...

Gärna någon som kan berätta hur man sätter dit dom från att skruva dit osv.

754 Inlägg
4 januari 2011
Supragrow skrev:
Låter trevligt!, verkar som du kan detta.

Men du säger att hålen ska va i plåtkjolen... ska jag borra i plåt? eller bara skruva dit dom..
Clips...

Gärna någon som kan berätta hur man sätter dit dom från att skruva dit osv.

Njae, om jag kan det vette sjutton! wink Det enda jag har gjort är att plocka loss själva M3-kjolen och sen satt dit den igen, att borra hålen i plåtkjolen har jag inte sysslat med. Ja, hålen ska vara i plåtkjolen förresten! smile

Du måste borra på sidan av plåtkjolen, sen sätter du i pluggar med hål i. Sen ska du borra under plåtkjolen också.

På insidan av M3-kjolen sätter du fast clipsen, sen fäster du kjolen genom att trycka in clipsen i pluggarna med hål i. Sen fäster du kjolen underifrån också med en form av "plastskruv"...så är det klart! smile

Du lär få med en instruktionsgrej när du köper grejerna så det kommer nog gå smärtfritt! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

120 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Nu fick jag det perfekta svaret! tack så mycket smile

Får inskaffa mig ett par sånna och sätta igång då

Mvh

754 Inlägg
5 januari 2011
Supragrow skrev:
Nu fick jag det perfekta svaret! tack så mycket smile

Får inskaffa mig ett par sånna och sätta igång då

Mvh

Inga problem! smile

Sök