2894
Sök

Angående: Frågor kring en dag på strippen emmaboda 2011!

479 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Tjenare!
Har några frågor.

1. Någon som vet något om när det blir av i år?
2. Vad krävs för att ställa upp? (körkort m.m. skriv allt ni vet)

skulle gärna vilja ställa upp hehe big_smile

Simma lugnt! /J

I´m living my life a quarter mile at the time!

394 Inlägg
5 januari 2011
haha har du inte körkort pöjk? smile lär ju krävas det iaf wink

vem fan är maptun?

479 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Von-Aron skrev:
haha har du inte körkort pöjk? smile lär ju krävas det iaf wink

Nepp får det i maaj tongue

nja inte helt 100% faktiskt de behövs. Har snackat med en annan kille på garaget som övningskörde och fick ställa upp yikes

STREETRACER
892 Inlägg
5 januari 2011
krävs väl att man har nån slags licens osv har jag för mig... står det inte på bilsports hemsida då elr nåt?

Bmc Crew

479 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
krävs väl att man har nån slags licens osv har jag för mig... står det inte på bilsports hemsida då elr nåt?

Jag letar som en galning men hittar inget sad

STREETRACER
892 Inlägg
5 januari 2011
http://www.bilsport.se/event/regler.php

tydligen måste man ha körkortstillstånd elr körkort.. o sen en licens då wink

Bmc Crew

394 Inlägg
5 januari 2011
haha, kan inte förstå hur du kan tycka det är roligt att köra 402m med en original saab 9000 ?

vem fan är maptun?

479 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Von-Aron skrev:
haha, kan inte förstå hur du kan tycka det är roligt att köra 402m med en original saab 9000 ?

De blir inte med 9000 tror jag.. Har nog inte fått till 3" avgas till dess eftersom jag har och göra på ChriMa sen skolan. De blir med volvon isåfall

479 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Får jag till 3" avgas så kan jag kanske ställa upp. Kör ju bara för det är skoj ju haha! Inget liv o död ju smile

STREETRACER
892 Inlägg
5 januari 2011
Von-Aron skrev:

spelar väl ingen roll vad man ställer upp med?  huvudsaken är att man vågar ställa upp..
krävs juh fan så mkt mer mod att lina upp med en standard bil som har under 200hk än med nån 500hk++ trailerqueen iaf!!

Sorry för OT.

Bmc Crew

479 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Jag åker på cirka 230hk nu. Jag vill bara kör för det är en kul grej smile Sen om jag inte vinner skiter jag i . Det är ju skoj och köra ! Skulle jag få till 3" avgas och få några hk till blir ju bara bra ! Sen om de blir volvon eller saaben får jag se. Beror på om farsan vill köra. Då tar han t5an smile

479 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
http://www.bilsport.se/event/regler.php

tydligen måste man ha körkortstillstånd elr körkort.. o sen en licens då wink

Har läst det nu. Men körkortstillstånd är det att man har klarat uppkörning och det så man väntar på plastlappen? smile

5 089 Inlägg
5 januari 2011
Alla strippenkörningar jag har varit på så ska man ha körkort å "gärna" besiktad bil. (Har dock aldrig blivit kollad på varken körkort eller besiktad bil). man täcknar en endags licens på plats som vanligtvis kostar 150 kr för en dag, eller typ 300 för ett år tongue Sen är det bara att köra tills man storknar;P

\Lindgren

479 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
FLindgren skrev:
Alla strippenkörningar jag har varit på så ska man ha körkort å "gärna" besiktad bil. (Har dock aldrig blivit kollad på varken körkort eller besiktad bil). man täcknar en endags licens på plats som vanligtvis kostar 150 kr för en dag, eller typ 300 för ett år tongue Sen är det bara att köra tills man storknar;P

Besiktad bil kommer jag givetvis köra med smile
Det är de för jag fyller 19maj och det är den 15 maj eller något sånt haha!
Men då kan man fixa den licensen där ju gott! big_smile Men det är de om dom verkligen kräver körkort. För har snackat med en som övninskörde fortfarande och fick ställa upp yikes

394 Inlägg
6 januari 2011
haha, sen kanske inte du kan boka uppköringin OCH uppskrivining exakt den 19 =/

vem fan är maptun?

479 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Von-Aron skrev:

Ska snacka med körskolan i feb då nya böcker kommer ut. Ska försöka få det. Men hinner ju ändå inte till EDPS om de nu kräver körkort.. sad

Pedal To The Metal
750 Inlägg
6 januari 2011
Von-Aron skrev:

Sen Kanske man inte klarar det heller... Dagens ungdom är ju lite försoffade tongue smile

Körkortstillstånd är ju när du får övningsköra..

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

479 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Revotech skrev:
Von-Aron skrev:

Sen Kanske man inte klarar det heller... Dagens ungdom är ju lite försoffade tongue smile

Körkortstillstånd är ju när du får övningsköra..

Aha! smile
Men hörre du, det finns ju vissa undantag med det hära med försoffade..! Här shabblas det inte wink

Gött mos
1 096 Inlägg
6 januari 2011
Von-Aron skrev:

De va mig en tradig attityd du har.

Topic: Det är väl klart körningen blir av? Jag har då inte hört något om att de inte skulle bli av.. eller har ja missat något?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

479 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Nitrometanskada skrev:
Von-Aron skrev:

De va mig en tradig attityd du har.

Topic: Det är väl klart körningen blir av? Jag har då inte hört något om att de inte skulle bli av.. eller har ja missat något?

Det kommer nog bli av som vanligt smile Tänkte bara kolla när så man hinner få saker gjort på bilen. Om jag hinner fixa avgas och sinter lamell smile

Sök