4491
Sök

Nån som sett nån geting i år??

2 594 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
har fasen inte sett en enta geting i år konstigt bruka minst ha 10 per dag i fönstret som flugit inn,
nån annan som sett nån??
hatar asen för mig får dom gärna försvinna för gott !!

21 761 Inlägg
18 juli 2006
Nej, det har varit väldigt få getingar här också. Även mygg och knott har vi lite av.
Jag har fönstret öppet hela dagarna utan att det kommer in en massa flygande saker, det är lite ovanligt faktiskt.
Senast redigerat av Drönirettab (18 juli 2006)

9 108 Inlägg
18 juli 2006
hmm där sa du nåt.. Har fan inte sett en enda här heller. Mycket konstigt! Men skönt big_smile

f.d. Robospine
208 Inlägg
18 juli 2006
såg en torkad bålgeting i ett skåp på en lågspänningsstolpe i lördags..
den var riktigt stor, men också riktigt torr. hade nog varit död länge.

jag har nog inte sett några levande..

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

353 Inlägg
18 juli 2006
hmmm skojar ni? Jag har sett massvis med getingar, kan inte köra med rutan nerdragen utan att det flyger in skit. Senast igår hade jag en humla i bilen.

Enjoy....

2 594 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
Mafghan skrev:
hmmm skojar ni? Jag har sett massvis med getingar, kan inte köra med rutan nerdragen utan att det flyger in skit. Senast igår hade jag en humla i bilen.

är du säker på att det är getingar trodde det me tills jag såg att det var stora feta bromsar

GTI Power
76 Inlägg
18 juli 2006
har blivit stuken fyra gånger.. på tre da.!!

Nisse! från man-power.

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
18 juli 2006
Hm....har sett en jävla mass getingar. Även bålgetingar. Stora fanskap.

Allt för den där jävla hatten!

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
18 juli 2006
nej helt jäkla dött på småkryp häromkring. helt fantastiskt!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

8 156 Inlägg
18 juli 2006
Jag har ett getingbo 1 meter från där jag sitter just nu...
Bålgetingarna har tyvärr fladdermössen tagit, så dom har dragit sin kos.
Men vi har iaf 3 getingbillor på tomten, varav en sitter i väggen på mitt sovrum...
(Jag ska försöka bli av med dom snart, dom för ett väldans oväsende.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 926 Inlägg
18 juli 2006
jag har haft inne 2 stycken i år..förre året hade vi en jävla massa getingar..tro det eller ej, men en mogrin när jag vakna så hade jag et getingbo i GARDINEN ! mad

men inget i år som tur är wink

där emot har jag haft tre fjärilar här inne, hehe tongue

1 436 Inlägg
18 juli 2006
Höll på att äta upp en igår som landa på min macka!

Jävla odjur.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Bärs!
3 456 Inlägg
18 juli 2006
Har inte träffat så många getingar i år nää... bara nån bålgeting, dom e läskiga!

Garaget.org peakade 2008.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
18 juli 2006
jag har redan blivit stucken två gånger i år tongue och sett en massa smile

Kaffeknarkare.
135 Inlägg
18 juli 2006
dåligt med både myggor o getingar här också. Därimot ett helvete med dessa jävla flugor och de har väl varit några bromsar lite här o var när man vart o badat  :p

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.

stolt sosse!
61 Inlägg
18 juli 2006
har bara sätt en geting i år;) undra vart dom tagit vägen hehe

jävla moderat sida!

TVT Member
377 Inlägg
18 juli 2006
ja har sett En Stor Geting... Bål-geting...måste nog ha varit den största jag sett... smile men annars har de vart rätt dåligt med dom... däremot kan ja inte hålla med om det där med myggor & knott....vi har skit mycket  av dom..... skönaste va nu i helgen när mna var nere på öland.... inte ett enda mygg eller knott bett...o då var man ute hela natten big_smile här hemma e man full av bett efter 5 min tongue

2 594 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
söderort_racing skrev:
har bara sätt en geting i år;) undra vart dom tagit vägen hehe

ja fan det undrar ju jag me men det är konstigt en del har ju sett massor om det nu var en geting dom såg?eller så beror det på vart an bor jag bor ju i norrland där det är kalla vintrar så just denna kange var extra kall och alla getingar dog ? vad vet jag men konstigt är det

2 594 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
_JoCCeV skrev:
ja har sett En Stor Geting... Bål-geting...måste nog ha varit den största jag sett... smile men annars har de vart rätt dåligt med dom... däremot kan ja inte hålla med om det där med myggor & knott....vi har skit mycket  av dom..... skönaste va nu i helgen när mna var nere på öland.... inte ett enda mygg eller knott bett...o då var man ute hela natten big_smile här hemma e man full av bett efter 5 min tongue

bål-geting var du säker på att det inte var en drottning dom är as stora
dom ska man skyndasig att döda om man ser en enda drottning pruduserar ca 8,000 getingar

Leg. Spådam
816 Inlägg
18 juli 2006
Har inte sett några i år, men käkade en för några somrar sen och fick åka plingplong taxi... Fan vad jag skämdes...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Sök