Jag ska sammanfatta den gångna säsongen med ett ord. KATASTOF! Började reda när motorn skulle skruvas ihop och idioterna i usa hade skickat fel lager. När motorn sedan var ihop och startades upp så rasade nya turbon (KINA)
En ny turbo togs hem. Yterligare en kinasnurra eftersom att stålarna inte räckte till ett riktigt just då. Nu gick bilen iallafall. Inte så speciellt bra men den gick ju iallafall att hota runt lite med. Men det var inga 340-360hk som grejerna ska lämna. Men glad jag var ju glad att iallafall få köra bilen igen.
Bilen har kanske rullat 100 mil i år innan det blev skit av alltihop. Och tyvärr har jag väldigt dåligt med bilder och film bland annat för att la Iphonen på taket på bilen när jag var iväg och krängde däck och den ville inte ligga kvar där tills jag kom fram till garaget..
Den enda bankörningen jag körde på var ett av 5100´s event på mantorp. Och de gick precis lika jävla pissigt som året innan på gatebil. Fick köra 4 varv innan jag hade smällt tändförstärkaren.. Jävligt kul.. Jävligt dyra 4 varv.
Sen har de bara varit lite bus på gatan. Jag har tyvärr inga bilder men jag har en gopro-film som jag ska redigera och lägga upp men det är inget märkvärdigt eftersom att bilen går skit och är orkeslös..
Örebro Mixen
Hela teamet var och visade upp bilarna en sväng i ånnanboda
Apan ville provköra
Eftersom att bilen inte gick som den skulle fick den vara kvar hemma men jag själv tog mig ner till mantorp när de var gatebil
Jag tyckte att jag var diskret och smidig när jag skulle klibba Ddesign på Monsters Cheva pickis. Eftersom att jag blev upptäckt så kan jag inte ha varit så smidig.. Man ska inte dricka sprit..
Tidigt söndagmorgon. Still going strong!
Bilen har ju gått som skit hela sommaren så jag fick order om att åka till mustach-bröderna och ta till lite experthjälp för att få fart på fanskapet. På vägen dit så åkte jag på ett vevlagerras.. Jippie.. Maskinen åkte ur och isär där på en gång
Tanken var att motorn skulle ihop snabbt efter det här men de visade sig att veven var skrot och när man väntade på grejer tappades suget. Motorn blev liggandes i Ahlberg och Nykans garage ett par månader.
Iväg till Gröndal och titta lite när alla andra roade sig på banan och fick åka med Thell, Nykan och Ahlberg.
Ahlberg gjorde så här
Åka med Thell en sväng. Kan man göra annat än att bli lite mentaltstörd av att åka bmw?
Nykan har jag inga bilder på men han rensade bort allt vad plast heter på sin bil
Och nu är vi ungefär framme där vi är nu.. Jag kan inte beskriva hur mycket jag hatar Sr20det! Jag skulle åka LS nästa år men eftersom att sr20in inte ville leva så hade jag ingen motor att sälja vilket gjorde de för dyrt att bygga v8. Faaaan! Då får jag väll renovera SR och hoppas att de funkar bättre nästa år.
Blocket lämnades in på honing, Veven polerades, Vev,remhjul,svänghjul och koppling balanserades tillsammans och svänghjulet fick en svarvning eftersom att de var rätt så fult.
Här är kinasnurra nummer 2 och turboras nummer 2
Nya lager och p-boxar
Efter att ha käkat pepparkakor en kväll i garaget fick jag för mig att jag skulle kapa bort reservhjulsbaljan för att göra plats för en diffusor. Inte världens snyggaste kapning men det ska kapas rent och göras i ordning
Tanken är att de ska se ut så här sen
Och när jag ändå var igång så kunde jag ju lika gärna bygga cab!
Eller inte. Men man fick ju lite olika reaktioner när bilden kom upp på facebook
Här är vi nu. Smidda kolvar och stakar ska beställas. Ny olje och vatten pump ska hem. Och så ska jag köpa en riktigt turbo i år. I övrigt är de samma spec som förra året.
Alltså nu är det slut på ebays jävla kina dynga nu blir de riktiga grejor!