6 februari 2011
Trådstartare
Oki bilen har startat, har varit ut och provkört. Allt verkade bra men jag har taskig tomgång. Den misständer inte alls när jag har gaspådrag, men den tappar tomgången och bluddrar. Har provat att ställa med stora skruven brevid bälgen, verkar inte göra speciellt mycket, utan när jag skruvar in den nästan helt så vill den lägga av. Hur bör skruven vara? Jag har "hört" att man ska skruva in den helt och sedan lossa på den ett par varv. Åtgärder hitills på bilen är :
Rengjort vevhusventilation, ny flamfälla och nippel, nya stift, nytt oljefilter, bränslefilter, styrtrycksregulator, topplockspackning, grenrörspackningar, fördelare, rotor, tändkablar, luftfilter, slang till tillsatsluftslid, ventilkåpepackning, kamrem och kamremsspännare, tändmodul, en del vaccumslangar. alla drivremmar... och kontrollerat en massa anslutningar...oki tips på tomgången??? Min AC är ombyggd till r14 eller va det heter och jag har en konstanttomgångsventil (solenoidventil på förgasaren) om ac;n inte är i drift kan då denna ventil spöka?? Är de oki att dra ur sladdarna om man inte använder ac;n Tänkte att det kanske är de som spökar....för mycket soppa...bludder. Snälla tips är guld värt, IAF så drar jag o köper ett nytt bränslepumpsrelä. Det är gammalt och ett nytt gör ju inte ngt sämre. Snart ställer jag ut motorn på framsidan av kåken och tar entréavgift...;-)
Eltekniker med sju ungar....dvs = påtvingad gör det själv. Har en Volvo 740-88-230e, och en Caravelle Syncro m, diff.....alltså borde ölska att skruva....:-)