3862
Sök

Volvo 244 DL -75 Före detta pilsner som ska bli duglig brukis! Såld!

Forummoderator
26 418 Inlägg
7 juni 2011
JiS skrev:
AirOne skrev:
JiS skrev:

Nej det är sant som du säger, bara det att man gärna är optimistisk med tiden när man tar på sig ett projekt tongue  Japp känner att jag skulle ångra mig efter ett tag om jag säljer den faktiskt, även fast det är en skrothög, men samtidigt så skulle det vara trevligt om nån med tid, pengar och förutsättningar skulle ta över och göra allt ordentligt smile Känns inge bra att göra massa amatörlagningar, fast å andra sidan så är de väl rätt sorts objekt att lära sig på, och arbetstimmarna är det som mest skulle stoppa en från att sälja smile Men som sagt plånboken och förutsättningarna i allmänhet bromsar en del, oavsett hur ogärna jag vill ha bort den tongue Vill hellre ha det som ett nöje och greja när suget finns än att slänga ihop under tidspress utan att hinna göra det med inlevelse eller va man ska säga, är inte så lätt att ha bruksskick som mål i huvudet som jag trodde, för man vill göra det 100% istället och då spricker tidsplanen ganska fort och man blir missnöjd med alla halvdanna lagningar hmm Hade vart fint om uppfarten hade haft plats för en bruksbil också tongue

Mjo.
Men det svider ännu mer om bilen blir såld till någon som antingen lovar guld och gröna skogar för den, och antingen säljer den vidare och bilen blir skrot, eller gör den till skrot själv.
Då är det lika bra att göra den till en värdig bil själv.

Japp det är helt sant det du säger, även det man är rädd för, inte alla som ser möjligheterna i den direkt..

Nej. Jag trodde jag skulle få se min 240 få nytt liv i sig men..se vart den hamnade. Vet inte ens vart den är..sist jag hörde så stod den ensam och övergiven på nån gård.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

632 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
Nej. Jag trodde jag skulle få se min 240 få nytt liv i sig men..se vart den hamnade. Vet inte ens vart den är..sist jag hörde så stod den ensam och övergiven på nån gård.

Ajdå, tråkigt såntdära, vet inte hur den såg ut men tkr det är synd oavsett skick om man har lagt ner tid på den och vill att näste man ska fullfölja och göra ännu finare eller om den är fin bevara den hmm

Forummoderator
26 418 Inlägg
7 juni 2011
JiS skrev:

Ajdå, tråkigt såntdära, vet inte hur den såg ut men tkr det är synd oavsett skick om man har lagt ner tid på den och vill att näste man ska fullfölja och göra ännu finare eller om den är fin bevara den hmm

Visst hade den problem och så men..aja.
Med facit i hand så hade jag nog inte släppt den så lätt som jag gjorde ändå.
Lite därför jag kanske jagar på dig med att behålla din, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Skrap
2 098 Inlägg
7 juni 2011
Håll gnistan uppe!. Du kommer må väl sen när den är klar, kommer kännas riktigt kul och se den klar, när du vet att du har fixat till den! smile. Kom igen nu!. Det är kul och pilla och grejja smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

632 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
JiS skrev:

Visst hade den problem och så men..aja.
Med facit i hand så hade jag nog inte släppt den så lätt som jag gjorde ändå.
Lite därför jag kanske jagar på dig med att behålla din, hehe.

Hehe jo förstår detta smile

632 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
JofooN skrev:
Håll gnistan uppe!. Du kommer må väl sen när den är klar, kommer kännas riktigt kul och se den klar, när du vet att du har fixat till den! smile. Kom igen nu!. Det är kul och pilla och grejja smile

Arbetet är jag beredd att lägga ner, inte det som är felet, bara det att förutsättningarna säger emot, ska ha en bil att köra med också, vilket jag inte har plats eller råd med samtdigt som man renoverar denna, inte inom 4 månader hmm Fast hittar jag plats till den så är problemet löst för då kan det få ta sin tid och bli ännu bättre slutresultat, men det är just det med att få nån plats att ha den på också tongue

Skrap
2 098 Inlägg
7 juni 2011
JiS skrev:
JofooN skrev:

Arbetet är jag beredd att lägga ner, inte det som är felet, bara det att förutsättningarna säger emot, ska ha en bil att köra med också, vilket jag inte har plats eller råd med samtdigt som man renoverar denna, inte inom 4 månader hmm Fast hittar jag plats till den så är problemet löst för då kan det få ta sin tid och bli ännu bättre slutresultat, men det är just det med att få nån plats att ha den på också tongue

Jo, jag är också i den situationen. Men jag har fixat garageplats. Ska ha min golf och grejja med nu så den blir i gott skick. Men jag förstår dig, det är svårt o veta hur man ska göra, var med nära att sälja min bil för att jag inte varken hade plats eller pengar till att fullfölja projektet. Men jag ska göra så gott jag kan för att få den brukbar inom en snar framtid..
Hoppas du hittar en bra plats att ha bilen på så du kan fullfölja din dröm att fixa till volvon, men försök och lösa detta. Jag vill se denna klar!. Lycka till

/Jofoon

632 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
JofooN skrev:
JiS skrev:
JofooN skrev:

Jo, jag är också i den situationen. Men jag har fixat garageplats. Ska ha min golf och grejja med nu så den blir i gott skick. Men jag förstår dig, det är svårt o veta hur man ska göra, var med nära att sälja min bil för att jag inte varken hade plats eller pengar till att fullfölja projektet. Men jag ska göra så gott jag kan för att få den brukbar inom en snar framtid..
Hoppas du hittar en bra plats att ha bilen på så du kan fullfölja din dröm att fixa till volvon, men försök och lösa detta. Jag vill se denna klar!. Lycka till

/Jofoon

Japp inte lätt alltid, men får försöka att fixa det, tack för omtanken smile

Skrap
2 098 Inlägg
7 juni 2011
JiS skrev:
JofooN skrev:
JiS skrev:

/Jofoon

Japp inte lätt alltid, men får försöka att fixa det, tack för omtanken smile

Det är lugnt! smile

331 Inlägg
632 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
david850 skrev:
Riktigt trevligt projekt^^

Tackar smile

7 Inlägg
8 juni 2011
förtsätt jobba på! Se till att får den körduglig först och främst, sen ta små steg för steg så mycket som du orkar och har råd med=)

Du gör det ju bra!

632 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
m_lundberg skrev:
förtsätt jobba på! Se till att får den körduglig först och främst, sen ta små steg för steg så mycket som du orkar och har råd med=)

Du gör det ju bra!

Japp kördugligheten är väl inte så jättelångt borta så sett, men man ska ha råd att köra samtidigt som man renoverar också, svårt när man går i skola tongue Blir väldigt lågt tempo då, menmen de kanske de blir värt sen till slut tongue

Varvstopparn
460 Inlägg
8 juni 2011
har följt de sen du börja ,och hoppas du fortsätter......
sålde ju min tyvärr då man behövde pengar,fast nu i efterhand ångrar man sig,lagade samma rost som du har typ ,låg en vecka i rad i garaget mitt i vinter sen vart de  pilsnerbil av den ,redan veckan efter hade dom hoppat in tak,baklucka,massa skit ...
Så hoppas du har kvar den big_smile

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

460 Inlägg
8 juni 2011
kom igen behåll den!

632 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
kyngas skrev:
har följt de sen du börja ,och hoppas du fortsätter......
sålde ju min tyvärr då man behövde pengar,fast nu i efterhand ångrar man sig,lagade samma rost som du har typ ,låg en vecka i rad i garaget mitt i vinter sen vart de  pilsnerbil av den ,redan veckan efter hade dom hoppat in tak,baklucka,massa skit ...
Så hoppas du har kvar den big_smile

Okej, låter ju inge kul alls sad  Ja fixa besiktningsklar blir de nog, inte så jättemycket kvar till just det troligtvis, men sen ska man ha råd att köra samtidigt som man ska fortsätta renovera och göra den fin, kan bli svårt med de små inkomsterna man har tongue

632 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
emil_92 skrev:
kom igen behåll den!

Som jag skrev te den före så blir det väl att besikta men sen när man ska använda den blir det inte mycket pengar över till att fortsätta renovera hmm Men vi får se hur det blir, bara kollade om det fanns nåt direkt intresse, men jobbar allt på med den big_smile

632 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Alla som inte tycker att jag ska sälja den gav mig ett ryck så blir ut och greja nu snart i brist på annat smile

Självlärd
3 083 Inlägg
8 juni 2011
Vad du än gör. Sälj den INTE!!!!

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

632 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
Vad du än gör. Sälj den INTE!!!!

Är trevligt att se att det finns fler som är intresserade på riktigt och ser möjligheter ist för att bara klaga och säga skrothög smile Ska greja så långt jag hinner på 3-4 månader, och är den besiktad innan dess så får den va kvar ett tag till, annars blir jag illa tvungen att sälja sad

Sök