Är det verkligen så svårt att släppa forbi???

Sushikocken Sleeper
20 januari 2011 · 3 084 Inlägg

Uttelito skrev:
Jag har försökt att hitta någon form av lagtext eller liknande där det står att man inte "får" köra i vänsterfilen förutom vid omkörning, hittar dock inget... och är det mycket trafik så kan man ju absolut inte vänta sig att vänsterfilen ska vara ren eller att alla ska slänga sig åt sidan så fort man kommer.

Du får inte ligga i omkörningsfilen omotiverat, hörde att det var någon snubbe som fick böter för det.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Miklen
20 januari 2011 ·

Ja d va en som låg mellan gbg å jönköping på 2-1 fälten där i "fel" fil å fick böter för det.. Kommer inte ihåg rubriceringen...

Muttley
20 januari 2011 ·

Strongman skrev:

tkd_rille skrev:

Strongman skrev:
Jag skulle verkligen vilja skriva att det är därför man har vinterbil.
Är det någon som inte visar respekt tillbaka i trafiken så tar man lagen i egna händer.

!

Men annars kan man växa upp och skita i andra wink. Och köra 5 minuter tidigare än man gör.
Att ta lagen i egna händer visar rätt mycket att man har mindre att göra på vägen.

Ber om ursäkt i förväg, detta kommer bli flummigt skrivet.

Varför ska jag köra 5min tidigare? Finns inget som säger att det garanterar att jag slipper "stollar" i trafiken.
Om en bilist vägrar släppa förbi mig i vänsterfilen trots att hastigheten ligger under den tillåtna surnar jag till illa kvickt. Högerfilen har jag all respekt för, kan vara halt, dåliga däck etc.

Men vänsterfilen ligger man enbart i om man ska köra om.
Om jag nu inte blir framsläppt har jag tre val:

1. Gilla läget och vänta
2. Ta till andra åtgärder (blinka, tuta, svära, hytta med näven etc)
3. Ringa polisen (hade varit roligt att höra det samtalet)

Nu kanske du tycker att alternativ 1 låter skitbra!
Men eftersom denna stolle fick för sig att ligga och blockera mig blev jag sen till jobbet.
Chefen har en riktigt dålig dag och skäller ut mig på noter, eftersom jag hatar skäll så skäller jag tillbaka vilket leder till att jag blir av med jobbet.

Eftersom jag blir av med jobbet får jag det svårt med ekonomin, jag bidrar inte längre till samhället utan är en plåga istället.
Jag hamnar i en lång deppig svacka och börjar använda droger (nåt som gör att man blir glad eller inte bryr sig alls).

Efter ett tag tar varenda krona slut och jag är på gränsen till att bli ett soc fall.
Nu är mitt humör väldigt dåligt, och jag är trött på att alla tittar konstigt på mig när jag går i mina smutsiga kläder och rufsiga hår.

Jag frågar en herre som ser välbärgad ut om jag kan få lite pengar, han säger nej.
Jag tar fram kniven, hamnar på nyheterna och sitter sen i fängelset.

Så vem bör hålla sig hemma?
Jag som bara vill åka lagligt med min bil eller "stollen" som körde sakta i omkörningsfilen.

Vill bara avsluta med att jag är fullständigt oseriös och ganska trött smile

hehe. men i ett sådant scenario hade jag faktiskt valt att köra 5 minuter tidigare wink. Du vet trots allt att de är halt smile

Muttley
20 januari 2011 ·

Strongman skrev:

___ skrev:
brukar aldrig släppa förbi nån då det är dåligt väglag och man ligger helt lagligt och kör i vettig hastighet wink finns helt enkelt ingen mening med det.......

släpper man förbi någon så blir man oftast bara sinkad själv...

Hur menar du med att inte släppa förbi någon?
Att du själv inte vill åka ut i vägkanten, eller att du lägger dig i vänsterfilen och blockerar?

Och vad menar du med att det inte är någon mening? Det bestämmer väl inte du?
Vad händer ifall jag kommer bakom med min gravida fru som håller på att föda, vägrar du flytta på dig ändå?

Nyfiken smile

Kan ge dig ett riktigt gott svar på det.
Man får inte använda vägkanten som körfält helt enkelt. De används för långsamtgående fordon samt att underlätta för uttryckning.
Samt att nu vintertid är de mörkt mesta tiden av dygnet så varför ska man ut där om man håller någorlunda hastighet och riskera att köra på en cyklist, joggare eller kanske nån traktor?.

Och om din fru är gravid och ni inte klarar av att vänta längre så finns de duktigt gott om avstickare och parkeringar i detta landet, bara stanna och agera sjuksköterska;) . Du får bara överstiga hastigheter i mycket akuta saker eller med polis som eskort. Att föda barn kan man göra var som smile

Grabber Dagdrömmare
20 januari 2011 · 2 836 Inlägg

Blev förbi släppt idag trots att jag körde i lugn o ro på 45:an norr om Brålanda(1 fil utan vägren)!
Kom ifatt en bil som låg i 80 på 90 (själv körde jag 83 enligt farthållaren) o när jag låg där bak ca 30-40m så efter max 5 min blinkar han/hon höger o saktar ner utan att bromsa.
Måste erkänna att jag höjde ganska högt på ögonbrynen!
Ja, ja... Körde om o tackar med blinkersena o tillbaka till 83 på farthållaren o såg denna bil göra samma sak fler gånger för andra. 
Nu ndrar bara en liten sak... Om nu är det nån bil som kommer ifatt hur mycket ansträngande är det att blinka till höger o släppa gasen??? Jag gör det var en o annan dag.

Mina egna erfarenheter:
Allt söder om Uddevalla, Karlskoga till Uppsala utom Småland = Glöm det! Här kör jag i mina 60 på en 90 riksväg o slickar mittlinjen.
Småland = Jaha.... Hur gjorde man nu då?...
Norr om Uddevalla, Karlskoga till Uppsala = Ok du stressad, bara blir den en bra sträcka så...

Dom värsta bromsklotsar är nog gamlingar som är för stela i nacken för att kunna se i spegel o för rädda för höger sida av vägen för det kan finnas troll i diket.
O hur länge kan man ligga där bakom, gasa o bromsa hela tiden för människan kan inte ens hålla någorlunda jämn hastighet... 

Det handlar om bättre flöde på vägen för alla inte bara stressade yrkes och inte om att man skall kasta sig i diket bara för det kommer nån bakom som kör 1km/h snabbare!
Det är inte alla riksvägar som är 2 fil eller med vägren.

Om vi nu byter ut lastbilen mot en buss som du sitter på, ska byta sen till tag o har 5 min emellan...
Bussen kan brassa lite mer än 90, måste hålla tidtabellen man vad kan chauffören göra att det finns nån som vägrar att släppa förbi? Tyvärr men du får ta nästa tåg som går om 3 timmar... Hur kul är det?
Bara en tanke....

Senast redigerat av Grabber (20 januari 2011)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Uttelito Kung
20 januari 2011 · 603 Inlägg

En sak jag kom och tänka på med när vi endå snackar om saker som är jobbigt i trafiken, alla nötter som kör runt med dimmljuset fram på, varför? varför inte bara använda halvljuset istället?

Och folk som kör med dimmljuset bak på när det snöar eller regnar, det är extremt störande wink

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Grabber Dagdrömmare
20 januari 2011 · 2 836 Inlägg

Uttelito skrev:
En sak jag kom och tänka på med när vi endå snackar om saker som är jobbigt i trafiken, alla nötter som kör runt med dimmljuset fram på, varför? varför inte bara använda halvljuset istället?

Och folk som kör med dimmljuset bak på när det snöar eller regnar, det är extremt störande wink

Välkommen till klubben! big_smile

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Muttley
20 januari 2011 ·

Uttelito skrev:
En sak jag kom och tänka på med när vi endå snackar om saker som är jobbigt i trafiken, alla nötter som kör runt med dimmljuset fram på, varför? varför inte bara använda halvljuset istället?

Och folk som kör med dimmljuset bak på när det snöar eller regnar, det är extremt störande wink

Ja hade de bara haft dimljuset igång eller tvärtom så hade man sluppit bli bländad i onödan många gånger

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
20 januari 2011 · 1 948 Inlägg

Uttelito skrev:
En sak jag kom och tänka på med när vi endå snackar om saker som är jobbigt i trafiken, alla nötter som kör runt med dimmljuset fram på, varför? varför inte bara använda halvljuset istället?

Och folk som kör med dimmljuset bak på när det snöar eller regnar, det är extremt störande wink

För att det är snyggt, plus att det numera är tillåtet att köra med dimljus eller varselljus "istället för" halvljus under dagtid. 

Har man en bil som min miata så undviken man gärna att fälla upp grodögonen om det går. Och eftersom att man måste ha ljus udner dagtid i sverige så kör man på varsel eller dimljus.

Och om du inte vet vad varselljus är så är det ett lyse som är specifikt utformat för att användas i stället för halvljus under dagstid. Dem bländar inte och lyser inte upp vägen framför dig, dem är bara till för att du ska synas bättre. PÅ engelska kallas dem för DRL eller Daytime Running Lights.

På kvällen är det en annan sak dock.

Och dimljus bak har jag aldrig störts av.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Uttelito Kung
20 januari 2011 · 603 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Uttelito skrev:
En sak jag kom och tänka på med när vi endå snackar om saker som är jobbigt i trafiken, alla nötter som kör runt med dimmljuset fram på, varför? varför inte bara använda halvljuset istället?

Och folk som kör med dimmljuset bak på när det snöar eller regnar, det är extremt störande wink

För att det är snyggt, plus att det numera är tillåtet att köra med dimljus eller varselljus "istället för" halvljus under dagtid. 
Har man en bil som min miata så undviken man gärna att fälla upp grodögonen om det går. Och eftersom att man måste ha ljus udner dagtid i sverige så kör man på varsel eller dimljus.

Och om du inte vet vad varselljus är så är det ett lyse som är specifikt utformat för att användas i stället för halvljus under dagstid. Dem bländar inte och lyser inte upp vägen framför dig, dem är bara till för att du ska synas bättre. PÅ engelska kallas dem för DRL eller Daytime Running Lights.

På kvällen är det en annan sak dock.

Och dimljus bak har jag aldrig störts av.

Snyggt är det ju absolut inte, fast det är ju en smaksak, det är mest bara irriterande att möta någon med dimmljus och halvljus på när det är mörkt ute..


Dimmljus bak är störande då det dels är lika starkt om inte starkare än bromsljus och dels för att det ser ut som indeviden åker runt och bromsar vartpå man själv börjar sakta ner helt i onödan, och åker man direkt bakom blir man ju även bländad av skiten : /

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Phed
21 januari 2011 · 242 Inlägg

På väg till mitt jobb, som ligger 2 mil landsväg + motorväg bort har jag faktiskt upplevt att lastbilschaufförerna i 9/10 fall kör FÖR snabbt. Om jag kör runt 100 på 90-väg, hur kommer det sig då att en lastbil kommer ikapp mig och lägger sig en billängd bakom som ett riksfyllo? Det här sker på enfilig väg utan vajrar och oavsett väglag.

Hur snabbt får man egentligen köra med en lastbil btw? Om ni som stressar på med era multi-tons-maskiner har så jävla bråttom kunde ni startat rutten redan igår. Tänk på det nästa gång ni riskerar livet på någon som faktiskt redan bryter mot lagen i form av hastighetsöverträdelse.

Miklen
21 januari 2011 ·

Har du kollat din hastighetsmätare?.. smile.. Men ja, det är många speciellt utländska dragare som ångar på rätt friskt.. En dragbil/singelbil får max göra 90 på motorväg å motortrafikled där det är 90..på landsväg gäller 80 å med släp/trailer whatever tillkopplat så äre 80 som gäller.. (sist ja kollade iaf)

BMW635_Robban
21 januari 2011 · 1 277 Inlägg

Phed skrev:
På väg till mitt jobb, som ligger 2 mil landsväg + motorväg bort har jag faktiskt upplevt att lastbilschaufförerna i 9/10 fall kör FÖR snabbt. Om jag kör runt 100 på 90-väg, hur kommer det sig då att en lastbil kommer ikapp mig och lägger sig en billängd bakom som ett riksfyllo? Det här sker på enfilig väg utan vajrar och oavsett väglag.

Hur snabbt får man egentligen köra med en lastbil btw? Om ni som stressar på med era multi-tons-maskiner har så jävla bråttom kunde ni startat rutten redan igår. Tänk på det nästa gång ni riskerar livet på någon som faktiskt redan bryter mot lagen i form av hastighetsöverträdelse.

9 av 10 fall är det INTE chaufförens fel att man är SEN!!
Slipsnissar på kontor som tror att vi kör jetplan mellan leverans-ställen.
Jag kan rabbla upp hundratals saker som gör att vi blir sena ut på våra rundor/turer/resor/rutter.
Det sista vi vill är iaf alla vanliga trafikanter uppenbarligen jävlas med oss.
Ni som inte kör yrskestrafik vet inte hur stressat det kan vara när man får kritik och skit i stort sett från alla håll.

Kolla upp era hastighets mätare med GPS...ni kommer att bli förvånade över hur mycket fel den visar!!

Grabber Dagdrömmare
21 januari 2011 · 2 836 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Kolla upp era hastighets mätare med GPS...ni kommer att bli förvånade över hur mycket fel den visar!!

Enligt ett EU lag skall personbilens mätare visa 7.5% för mycket dock max 10%.
Lastbils mätare inkl. skrivare får inte vissa fel mer än 3km/h vid V-max.
Dock testas dom upp till 80 har jag för mig...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Hool
21 januari 2011 · 1 067 Inlägg

Tar för vana att släppa förbi folk när jag måste köra långsamare än trafikrytmen tex med släpa och dylikt.. 

Jag har inte några direkta klagomål på chaufförerna.. Däremot lastarna brukar jag vilja säga några väl valda ord åt.   Speciellt när speditören rycker oss på extra för ett visst leveranssätt och det kommer "löklastat"

Reklamationsavdelningarna hos speditörerna kan få Dalai Lama att gå postal..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Marticus Meldem
21 januari 2011 · 917 Inlägg

Hool skrev:
Tar för vana att släppa förbi folk när jag måste köra långsamare än trafikrytmen tex med släpa och dylikt..

det är ju också en sak att snacka om, folk som kör i 110 med släp. åt helvette me det säger jag, du ska ligga i 80 oavsett om vagnjäveln är tom eller inte!

har hänt flera ggr att jag blivit omkörd av folk med vagn på motorvägen, när jag ligger i 110(!!!), ett nöt hade t.o.m en båt på släpet... jösses säger jag bara

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Phed
21 januari 2011 · 242 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:
På väg till mitt jobb, som ligger 2 mil landsväg + motorväg bort har jag faktiskt upplevt att lastbilschaufförerna i 9/10 fall kör FÖR snabbt. Om jag kör runt 100 på 90-väg, hur kommer det sig då att en lastbil kommer ikapp mig och lägger sig en billängd bakom som ett riksfyllo? Det här sker på enfilig väg utan vajrar och oavsett väglag.

Hur snabbt får man egentligen köra med en lastbil btw? Om ni som stressar på med era multi-tons-maskiner har så jävla bråttom kunde ni startat rutten redan igår. Tänk på det nästa gång ni riskerar livet på någon som faktiskt redan bryter mot lagen i form av hastighetsöverträdelse.

9 av 10 fall är det INTE chaufförens fel att man är SEN!!
Slipsnissar på kontor som tror att vi kör jetplan mellan leverans-ställen.
Jag kan rabbla upp hundratals saker som gör att vi blir sena ut på våra rundor/turer/resor/rutter.
Det sista vi vill är iaf alla vanliga trafikanter uppenbarligen jävlas med oss.
Ni som inte kör yrskestrafik vet inte hur stressat det kan vara när man får kritik och skit i stort sett från alla håll.

Kolla upp era hastighets mätare med GPS...ni kommer att bli förvånade över hur mycket fel den visar!!

Glömde säga att jag givetvis kollar hastigheten via inbyggda gps'en.  Sen om ni är sena eller inte hör inte hit, likt förbannat ska ni inte riskera andra trafikanters liv ditt jävla spån. Det går att jämföra med att en firma som bygger krock-kuddar dagarna i ända helt plötsligt börjar slarva för att kunder runt om i världen stressar dem och skickar då ut kuddar som har tveksam funktion. Visst, lite dramatiskt att jämföra och generalisera, men nästa gång kan det vara just du som får en sån här idiot bakom dig när du har en familj i bilen. Om jag kör 100 enligt mätaren på 90-väg, så borde jag alltså teoretiskt sett ha en reell hastighet på 92.5km/h enligt någons info i tråden, har då lastbilsdräggen fortfarande rätten att överträda sin hastighetsbegränsning för att stressa en annan trafikant?

Samma skit hände idag. En sådan stor post-lastbil ligger bakom mig, jag kör 110 enligt vanliga mätaren på 100väg, alltså strax över 100, aset bakom pressar på som en idiot och jag satt faktiskt och tänkte på den här tråden. Strax efter 110 blir det 70 och här nöjer sig riksmongot med att bromsa in till 85 (enligt min mätare). Det håller verkligen inte i min värld, sen att jag privat kör som ett svin när jag är ensam på vägen är en annan sak.

BMW635_Robban
21 januari 2011 · 1 277 Inlägg

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:
På väg till mitt jobb, som ligger 2 mil landsväg + motorväg bort har jag faktiskt upplevt att lastbilschaufförerna i 9/10 fall kör FÖR snabbt. Om jag kör runt 100 på 90-väg, hur kommer det sig då att en lastbil kommer ikapp mig och lägger sig en billängd bakom som ett riksfyllo? Det här sker på enfilig väg utan vajrar och oavsett väglag.

Hur snabbt får man egentligen köra med en lastbil btw? Om ni som stressar på med era multi-tons-maskiner har så jävla bråttom kunde ni startat rutten redan igår. Tänk på det nästa gång ni riskerar livet på någon som faktiskt redan bryter mot lagen i form av hastighetsöverträdelse.

9 av 10 fall är det INTE chaufförens fel att man är SEN!!
Slipsnissar på kontor som tror att vi kör jetplan mellan leverans-ställen.
Jag kan rabbla upp hundratals saker som gör att vi blir sena ut på våra rundor/turer/resor/rutter.
Det sista vi vill är iaf alla vanliga trafikanter uppenbarligen jävlas med oss.
Ni som inte kör yrskestrafik vet inte hur stressat det kan vara när man får kritik och skit i stort sett från alla håll.

Kolla upp era hastighets mätare med GPS...ni kommer att bli förvånade över hur mycket fel den visar!!

Glömde säga att jag givetvis kollar hastigheten via inbyggda gps'en.  Sen om ni är sena eller inte hör inte hit, likt förbannat ska ni inte riskera andra trafikanters liv ditt jävla spån. Det går att jämföra med att en firma som bygger krock-kuddar dagarna i ända helt plötsligt börjar slarva för att kunder runt om i världen stressar dem och skickar då ut kuddar som har tveksam funktion. Visst, lite dramatiskt att jämföra och generalisera, men nästa gång kan det vara just du som får en sån här idiot bakom dig när du har en familj i bilen. Om jag kör 100 enligt mätaren på 90-väg, så borde jag alltså teoretiskt sett ha en reell hastighet på 92.5km/h enligt någons info i tråden, har då lastbilsdräggen fortfarande rätten att överträda sin hastighetsbegränsning för att stressa en annan trafikant?

Samma skit hände idag. En sådan stor post-lastbil ligger bakom mig, jag kör 110 enligt vanliga mätaren på 100väg, alltså strax över 100, aset bakom pressar på som en idiot och jag satt faktiskt och tänkte på den här tråden. Strax efter 110 blir det 70 och här nöjer sig riksmongot med att bromsa in till 85 (enligt min mätare). Det håller verkligen inte i min värld, sen att jag privat kör som ett svin när jag är ensam på vägen är en annan sak.

som sagt:
Ni som inte kör yrskestrafik vet inte hur stressat det kan vara när man får kritik och skit i stort sett från alla håll.

Och de flesta håller väl hastigheten, men vi snackar väl om osmidiga privatbilister i denna tråd??

Muttley
21 januari 2011 ·

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:

Phed skrev:
På väg till mitt jobb, som ligger 2 mil landsväg + motorväg bort har jag faktiskt upplevt att lastbilschaufförerna i 9/10 fall kör FÖR snabbt. Om jag kör runt 100 på 90-väg, hur kommer det sig då att en lastbil kommer ikapp mig och lägger sig en billängd bakom som ett riksfyllo? Det här sker på enfilig väg utan vajrar och oavsett väglag.

Hur snabbt får man egentligen köra med en lastbil btw? Om ni som stressar på med era multi-tons-maskiner har så jävla bråttom kunde ni startat rutten redan igår. Tänk på det nästa gång ni riskerar livet på någon som faktiskt redan bryter mot lagen i form av hastighetsöverträdelse.

9 av 10 fall är det INTE chaufförens fel att man är SEN!!
Slipsnissar på kontor som tror att vi kör jetplan mellan leverans-ställen.
Jag kan rabbla upp hundratals saker som gör att vi blir sena ut på våra rundor/turer/resor/rutter.
Det sista vi vill är iaf alla vanliga trafikanter uppenbarligen jävlas med oss.
Ni som inte kör yrskestrafik vet inte hur stressat det kan vara när man får kritik och skit i stort sett från alla håll.

Kolla upp era hastighets mätare med GPS...ni kommer att bli förvånade över hur mycket fel den visar!!

Glömde säga att jag givetvis kollar hastigheten via inbyggda gps'en.  Sen om ni är sena eller inte hör inte hit, likt förbannat ska ni inte riskera andra trafikanters liv . ditt jävla spån. Det går att jämföra med att en firma som bygger krock-kuddar dagarna i ända helt plötsligt börjar slarva för att kunder runt om i världen stressar dem och skickar då ut kuddar som har tveksam funktion. Visst, lite dramatiskt att jämföra och generalisera, men nästa gång kan det vara just du som får en sån här idiot bakom dig när du har en familj i bilen. Om jag kör 100 enligt mätaren på 90-väg, så borde jag alltså teoretiskt sett ha en reell hastighet på 92.5km/h enligt någons info i tråden, har då lastbilsdräggen fortfarande rätten att överträda sin hastighetsbegränsning för att stressa en annan trafikant?

Samma skit hände idag. En sådan stor post-lastbil ligger bakom mig, jag kör 110 enligt vanliga mätaren på 100väg, alltså strax över 100, aset bakom pressar på som en idiot och jag satt faktiskt och tänkte på den här tråden. Strax efter 110 blir det 70 och här nöjer sig riksmongot med att bromsa in till 85 (enligt min mätare). Det håller verkligen inte i min värld, sen att jag privat kör som ett svin när jag är ensam på vägen är en annan sak.

Vad är de för språk? 18 bast ?


Vad fan ligger du i 85 på 70 och gnäller på en lastbil för ?. Kan du överstiga hastigheten med 15km/h så varför ligger du inte 29 över istället på 70 och 90 så blir du av med de till sist.
Världen är orättvis. Om du inte är nöjd med de så varför ringer du inte polisen och anmäler det?

Kan säga att till största delen av alla spån som kör ute på vägar och ligger på tok för jävla nära en bakifrån så är de vanliga personbilar. till 99% av lastbilar som ligger för nära bak är de utländska tradare.

Phed
21 januari 2011 · 242 Inlägg

tkd_rille skrev:

Phed skrev:

BMW635_Robban skrev:

9 av 10 fall är det INTE chaufförens fel att man är SEN!!
Slipsnissar på kontor som tror att vi kör jetplan mellan leverans-ställen.
Jag kan rabbla upp hundratals saker som gör att vi blir sena ut på våra rundor/turer/resor/rutter.
Det sista vi vill är iaf alla vanliga trafikanter uppenbarligen jävlas med oss.
Ni som inte kör yrskestrafik vet inte hur stressat det kan vara när man får kritik och skit i stort sett från alla håll.

Kolla upp era hastighets mätare med GPS...ni kommer att bli förvånade över hur mycket fel den visar!!

Glömde säga att jag givetvis kollar hastigheten via inbyggda gps'en.  Sen om ni är sena eller inte hör inte hit, likt förbannat ska ni inte riskera andra trafikanters liv . ditt jävla spån. Det går att jämföra med att en firma som bygger krock-kuddar dagarna i ända helt plötsligt börjar slarva för att kunder runt om i världen stressar dem och skickar då ut kuddar som har tveksam funktion. Visst, lite dramatiskt att jämföra och generalisera, men nästa gång kan det vara just du som får en sån här idiot bakom dig när du har en familj i bilen. Om jag kör 100 enligt mätaren på 90-väg, så borde jag alltså teoretiskt sett ha en reell hastighet på 92.5km/h enligt någons info i tråden, har då lastbilsdräggen fortfarande rätten att överträda sin hastighetsbegränsning för att stressa en annan trafikant?

Samma skit hände idag. En sådan stor post-lastbil ligger bakom mig, jag kör 110 enligt vanliga mätaren på 100väg, alltså strax över 100, aset bakom pressar på som en idiot och jag satt faktiskt och tänkte på den här tråden. Strax efter 110 blir det 70 och här nöjer sig riksmongot med att bromsa in till 85 (enligt min mätare). Det håller verkligen inte i min värld, sen att jag privat kör som ett svin när jag är ensam på vägen är en annan sak.

Vad är de för språk? 18 bast ?


Vad fan ligger du i 85 på 70 och gnäller på en lastbil för ?. Kan du överstiga hastigheten med 15km/h så varför ligger du inte 29 över istället på 70 och 90 så blir du av med de till sist.
Världen är orättvis. Om du inte är nöjd med de så varför ringer du inte polisen och anmäler det?

Kan säga att till största delen av alla spån som kör ute på vägar och ligger på tok för jävla nära en bakifrån så är de vanliga personbilar. till 99% av lastbilar som ligger för nära bak är de utländska tradare.

Kanske inte var tillräckligt tydlig, jag "motorbromsade" från 110 - 85, men behöll hastigheten vid 85 pga att killen bakom flög fram och inte såg ut att vilja bromsa. Det är han som får boten om polisen skulle stå med laser.

Vettig teknik att argumentera med, ifrågasätta min ålder? Oavsett hur "ung" jag är, ligger min teknik bra mycket högre upp på stapeln än det där. Om jag nu har helt fel i det jag säger, varför kommer det inga vettiga argument mot mig? Givetvis skulle jag ringa polisen om det inte var för att det är olämpligt att prata i telefon och köra samtidigt. Nu har jag gjort min åsikt hörd och är därmed färdig i tråden. Väl mött.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang