Strongman skrev:
tkd_rille skrev:
Strongman skrev:
Jag skulle verkligen vilja skriva att det är därför man har vinterbil.
Är det någon som inte visar respekt tillbaka i trafiken så tar man lagen i egna händer.
!
Men annars kan man växa upp och skita i andra
![wink](img/smilies/wink.png)
. Och köra 5 minuter tidigare än man gör.
Att ta lagen i egna händer visar rätt mycket att man har mindre att göra på vägen.
Ber om ursäkt i förväg, detta kommer bli flummigt skrivet.
Varför ska jag köra 5min tidigare? Finns inget som säger att det garanterar att jag slipper "stollar" i trafiken.
Om en bilist vägrar släppa förbi mig i vänsterfilen trots att hastigheten ligger under den tillåtna surnar jag till illa kvickt. Högerfilen har jag all respekt för, kan vara halt, dåliga däck etc.
Men vänsterfilen ligger man enbart i om man ska köra om.
Om jag nu inte blir framsläppt har jag tre val:
1. Gilla läget och vänta
2. Ta till andra åtgärder (blinka, tuta, svära, hytta med näven etc)
3. Ringa polisen (hade varit roligt att höra det samtalet)
Nu kanske du tycker att alternativ 1 låter skitbra!
Men eftersom denna stolle fick för sig att ligga och blockera mig blev jag sen till jobbet.
Chefen har en riktigt dålig dag och skäller ut mig på noter, eftersom jag hatar skäll så skäller jag tillbaka vilket leder till att jag blir av med jobbet.
Eftersom jag blir av med jobbet får jag det svårt med ekonomin, jag bidrar inte längre till samhället utan är en plåga istället.
Jag hamnar i en lång deppig svacka och börjar använda droger (nåt som gör att man blir glad eller inte bryr sig alls).
Efter ett tag tar varenda krona slut och jag är på gränsen till att bli ett soc fall.
Nu är mitt humör väldigt dåligt, och jag är trött på att alla tittar konstigt på mig när jag går i mina smutsiga kläder och rufsiga hår.
Jag frågar en herre som ser välbärgad ut om jag kan få lite pengar, han säger nej.
Jag tar fram kniven, hamnar på nyheterna och sitter sen i fängelset.
Så vem bör hålla sig hemma?
Jag som bara vill åka lagligt med min bil eller "stollen" som körde sakta i omkörningsfilen.
Vill bara avsluta med att jag är fullständigt oseriös och ganska trött
![smile](img/smilies/smile.png)