2605
Sök

Blivit av med körkortet! hjälp!

7 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
för nån dag sen blev jag stoppad av trafikpolisen på essingeleden (gröndals trafikplats)
i 96km/h (gps) på 70 väg.
men grejen är jag erkände fortkörningen skrev på pappret fick 3600:- böter inge mer med de.
sen när polisen åkte då kollade jag på pappret där står de 103 km/h :S
haft körkort i ca 20 månader.

jobbet vägrar skriva intyg att jag behöver körkort(kör ut leveranser) de ända han sa var hör av dig när du har körkort igen...

om man får nån annan att skriva intyg kollar dom upp sånt?

mitt ex och jag har en dotter på 9 månader som jag har 1-2 gånger veckan. behöver körkortet där med när jag hämtar henne. brukar bli vagn, leksaker, kläder, m.m lite för mycke saker att ta med om man ska åka komunalt..

behöver hjälp med vad jag ska skriva på yttrandet till transport styrelsen???
annars vad tror ni? måste jag ta om de? blir de varning? kan jag få tillbaka de om 3-6 månader även fast man har prövotid?

40 Inlägg
18 januari 2011
Har du provotid så får du helt enkelt ta om det... Tiden kan du säkert få nerkortad om du skriver nåt snyftbrev.
Senast redigerat av Jock (18 januari 2011)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
18 januari 2011
Lätt att vara efterklok..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
18 januari 2011
Men om du nu körde 96km/h så ligger du ju under de 30km/h över hastighetsgränsen som är gränsen för att de tar kortet.

106km/h däremot, ligger ju över.

Du kan ju försöka med något "överklagande" men hur du ska bevisa det eftersom du erkände är en annan femma.

KHRacing
18 januari 2011
Tag kontakt direkt med den närmaste polisstationen i förhållande till vart du var stoppad,
om nu poliserna tog dig för 96, så att papprena rättas till.

samt, vad är det för en jävfla chef som vägrar skriva ett sjysst brev till länsstyrelsen ?

prata med chefen IGEN
Senast redigerat av KHRacing (18 januari 2011)

7 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
chefen är en sån där laglydig sak.
så han tycker bara jag får skylla mig själv o vill inte hjälpa till...

men om man får nån annan att skriva ett intyg kollar dom upp sånt?

KHRacing
18 januari 2011
r0bisch skrev:
chefen är en sån där laglydig sak.
så han tycker bara jag får skylla mig själv o vill inte hjälpa till...

men om man får nån annan att skriva ett intyg kollar dom upp sånt?

idiotchef, du är anställd, ställ han mot väggen o fråga vad han gjort om det varit han.
eller sök nytt jobb, jag had einte velat jobba kvar där.

de kollar inte vad jag fått erfara, men allt är ju relativt.

7 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
tror jag satsar på fajk intyg då...
men förutom de här så är jag ren.
tror du dom bryr sig om man säger att de va en engångs företeelse
och att man ångrar sig stort m.m ??

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
18 januari 2011
Fejk intyg hjälper nog inte. Kollar dom det så är du ännu mer rökt. Det är liksom inte lagligt att utge sig för att vara någon annan och skriva ett intyg... 2 fel blir inte 1 rätt...

Ta kontakt med polisen som skrivit fel och ifrågasätt varför dom sa 96 men skrev 103. Där är väl nåt misstag kan man tro? Du erkände 96, inte 103... Rättas det till behöver du ju inget intyg.

Dessutom, oavsett om du får tag i intyg eller ej så kommer du ju ändå bli av med lappen och få vänta för att sen ta om kortet...

/Mattias

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
18 januari 2011
In till polisen, få tag på den apparatur de mätte dig med och be om att få kolla när den senast blivit kalibrerad. Om jag minns rätt så måste lasermätarna kalibreras var 6e mån, så har du tur så är den ej kalibrerad och då stryks ev din hastighet... Dock osäker som tusan hur det ligger till!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

7 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
grejen är de va inte laser.
de va trafikpolisen som låg ca 100 meter bakom mig o filma mig i kanske 5-6 sek. men jag har ingen aning hur den mäter.  nån som vet hur dom fungerar?
min gps va 96km/h mätarn ca 96-97km/h
Senast redigerat av r0bisch (18 januari 2011)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
18 januari 2011
r0bisch skrev:
grejen är de va inte laser.
de va trafikpolisen som låg ca 100 meter bakom mig o filma mig i kanske 5-6 sek. men jag har ingen aning hur den mäter.  nån som vet hur dom fungerar?
min gps va 96km/h mätarn ca 96-97km/h

Vad din GPS visar är oväsentligt.. ditt ord står mot polisens.

Men jag tror du har en ganska liten chans, dom har ju gjort sin mätning och den borde gälla enligt lagen.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

7 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
okej men har nu iallfall skickat in mitt yttrande så vi får väll se vad som händer tongue

Sök