Suavecito skrev:
BMW 525IA -95
+ Komfort.
+ Driftsäkerhet.
+ Utseendet.
+ Trevlig inredning.
+ Härligt motorljud.
- Jag tycker att man borde kunna dra stolen lite längre bak.
- På tok för små sidospeglar.
- Ingen höj/sänkbar ratt.
- Den har en förmåga att bli lite törstig i stan.
- Jag får sällan höra positiva kommentarer om bilen, det mesta jag får höra är skrotbil, skitbil, turkbil etc etc
Jag kallar ofta BMW för liknande saker (ja, inte skrotbil utan blattesoffa osv. Inget rasistiskt alls från min sida, är inte rasist). Men jag kan inte ta ifrån att BMW är onekligen väldigt bra bilar. Oförtjänt dåligt rykte har dom här i Sverige.
1993 Lincoln Mark Viii (Likadan som min 1995 här på garaget fast denna är i betydligt sämre skick).
+ Komfort. Ooooj vilken mys! Fram stolarna är som att sitta i en 3-manna soffa och baksätet ... mums. Nästan där man vill spendera hela tiden i bilen.
+ Inredningen i ergonomisk synpunkt. Allting sitter där de ska, allt är justerbart. Allting är bara perfekt. Och hur hela inredningen flyter runt en.
+ Prestandan. 0-100 på under 6 sek gör dessa stora bly-vägande as och det är inte fy skam. Väldigt mycket effekt faktiskt. Och snabbt går det med tanke på vikten och storleken på bilen (den är 6dm länge än min polares BMW M5 så då förstår ni väl kanske hur stor den är. BMWn är inte liten den heller).
+ Den är så ful att ingen vill stjäla den
+ Billig i försäkring och skatt (Skatten är billigare på denna än på min Saab 9000)
+ Luftfjädringen är ju helt otroligt underbar. Sån komfort det är men ändå inte svajjigt som en eka på en Tsunami som det oftast är i jänk.
+ Inte vanliga känslan i inredningen som jänk har. Den är inte så plastig. Den är mer ... Mercedes. Det är kvalité på väldigt mycket faktiskt (förvånande eller hur?)
+- Bensin förbrukningen. Med en nästan 300hk v8 så förstår man att den kommer dra mycket soppa och speciellt när den är stor som ett hangarfartyg och väger lika mycket som Madagaskar. Men 1.25L milen stadskörning med hårda accelerationer är inte alls fyskam. Det är inte bra men det är knappast dåligt.
- Den är så ful att ingen vill ha den
- 20m långa hangarportar man svingar ut om man öppnar dörren. Parkering är i princip omöjligt med den.
- Halvljuset är KASST!!! Helt jävla omöjligt att se något. Var glad om du ser lite ljus som träffa marken. Helljuset är bra dock.
- Är det halt. Då jävlar är det halt. Bakänden far och flyger överallt så fort du försöker köra i en rondell.
- EXTREMT små backspeglar! Var glad om du kanske, bara KANSKE kan se framlyset på lastbilen bakom dig. Har inte använt backspeglarna en enda gång i bilen. Helt jävla omöjligt.