Busgrabb skrev:
AcesHigh666 skrev:
Busgrabb skrev:
Mjaa effekten där.
Tex min gamla M3 häck från 93 har 286 Hkr orginal och väger under 1500 kg.
Vi räknar på 1450 Kg (Har för mig den vägde det när jag vägde den) 286 / 1450 = 0,197 Hkr/Kg.
Din väger under 1000 Kg sa du....vi räknar på 950 Kg då. 115 / 950 = 0,121 Hkr/Kg.
Jag vet inte men tror den behöver lite mer pulver för att vara ens lika rolig som en gammal M3.
Att den skulle vara snabbare när det svänger betvivlar jag med faktiskt.
Googlade även på prestandan på MX5:an från 90 talet och 0-100 avverkas på lite drygt 9 sek....där kan vi lägga ner argumentet om snabb va
![tongue](img/smilies/tongue.png)
?
Nu blir det OT inte meningen att kasta skit men håller inte riktigt med bara
![wink](img/smilies/wink.png)
Men LÄS vad jag skriver, skrev inte att den var snabb.. skrev att den var ROLIG. sen skrev jag att den svänger snabbare än "diverse BMW" skrev inte "alla BMW" heller..
Fan folk läser vad de själva vill att det ska stå... jösses...
Det är nog bäst jag drar mig ur innan någon annan kommer och tar det jag skriver ur kontext.
Visst kanske tolkade det lite på mitt vis men ändå....Kör ifrån 740 på rakorna ?
Med den prestandatiden så är det nästan att en sur GL version inte blir ifrånkörd, har för mig att dom har liknande prestanda.
VAD SER DU FRAM EMOT I SOMMAR ; )
När en sur M3 E46 blir ifrånåkt av en 940 med påställt ladd och lite billiga mods i motorn försedd med VOCchassie. Förutsatt att det är landsväg med tjälskott och gropar som kräver fjädringsväg...
Men denna sommar har min 940 lite mer...
Sellholmben,coilovers,wattlänk,ställbara rörbärarmar,kort styrväxel,uniballs och fullbur.
Därtill en bättre körbar topp med en mkt bra botten allt gjort för att hålla på långturer..
Ser ifram emot alla fjortisbilar som ska få pisk på kurvig väg, motorväg blir jag ingen kung på...
Synd att alla flashbilar bara hålls på caf'egatorna och på bana...
Det är vad jag ser fram emot i sommar...
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Fan nu kommer man elda än mer, med fullburen..
Bara rädd att den avskräcker flashbils-pojkarna...
Det var en Porscheåkare som såg wattlänken(berättade han senare) och avbröt när han inte hängde med.
Längtar till sommaren...
![cool](img/smilies/cool.png)