3359
Sök

Trimmad b230fk kommer hålla?

72 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
hej!
kollar runt på bil nu när jag närmar mig 18 och kan inte så mycket om motorer sad

hur tror ni att detta funkar?

Motor: 321 hk / 461 Nm på hjulen.
b230fk -97
renoverat med nya ringar, lager och packningar, 1,2mm Elring skärkants toppackning,
H profilstakar
Blockmonterad fördelare för att slippa den värdelösa bakmonterade som alltid är full med olja
extra vevhusventilation i oljelocket
portad 531 topp med K kam
försänkta "stumma" svänghjulet med sachs racing 763 tryckplatta med 6 puckad ofjädrad 228mm sinterlamell
bmw getrag 265 låda 5 växlad med lös sprängkåpa som låter illa som alla andra bmw lådor om man har ofjädrad lamell
aussie locker diff, 3,73:1 utväxling
modifierad och förstärkt bakvagn
Stor kina IC från KL Racing, silikonslangar
Rotomaster t04b turbo renoverad med 360 lager, hemmabyggt grenrör i svartstål med uttag för mottrycksmätare
separat öppen audi s2 westgate
stålomsbunden oljetrycksslang
dubbla återcirkulerande bosch dumpar
81mm lmm, öppet filter
3 tum hela vägen med tom katalysator och två små ljuddämpare (går tyst)
catchtank i bakluckan med dubbla bosch "Kjet" pumpar
Elfläkt
Bsr chipp i bränslebox och guld tändbox med ändrad tändkurva.

Väldigt tacksam för svar roll

Mvh Sebastian

1 168 Inlägg
20 januari 2011
varför köpa en bil som är så trimmad och ha den som första bil, och inte kan mycket om bilar. gissar att du inte är erfaren förare och ska du ut och hantera 321hk första dagen och visa vad den går för så...

svar på din fråga. hur ska du köra? piskar du allmänt skiten ur den så kanske den inte håller. är du försiktig och finåker mer än dra sleven i bott så klart den ska hålla.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 januari 2011
Låter väl kanske inte som något att köpa utan lite erfarenhet av både motorer och bilkörning...
Senast redigerat av RD_87 (20 januari 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

72 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
effekten vill jag ha för att ha mer än alla mina kompisar, jag gillar att vara värst och det ar ju billigare att köpa färdig trimmat än att trimma själv...

det är ju klart att jag kommer trycka på lite någon gång, men kommer inte att köra den som en ban- bil

1 212 Inlägg
20 januari 2011
starta med några gamla sierror, sladda gått och se till att plåten hamnar på skroten... hur många är det inte utav oss gamla artonåringar som ville ha det bästa först med en jävla stor tår i ögat när plåten var intryckt ell motorn rasade. lev loppan i två ell tre bilar först, se bara till att du inte skadar dig ell andra..... och behåll körkortet.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

172 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:
effekten vill jag ha för att ha mer än alla mina kompisar, jag gillar att vara värst och det ar ju billigare att köpa färdig trimmat än att trimma själv...

det är ju klart att jag kommer trycka på lite någon gång, men kommer inte att köra den som en ban- bil

skojar du ? för att vara värst.. du ska nog inte köpa en sådan bil, låter inte som du kan hantera det riktigt så håller med föregående..

72 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
tack för tipsen om min bilkörning, tåls å tänka på. men tillbaka till min första fråga.... håller det i flera år om jag kör normal körning ?

1 168 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:

hahahaha, seriöst. big_smilelolroll

172 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:
tack för tipsen om min bilkörning, tåls å tänka på. men tillbaka till min första fråga.... håller det i flera år om jag kör normal körning ?

vet man ju aldrig ? kan ju hända va fan som helst lol big_smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:

Varför köpa trimmat om du ska köra normalt? Dumt att betala mer för effekten om man inte använder den. Dricker mer bensin gör de också.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

1 212 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:

nopp!! en bil med motor = en timmes körning, två timmars översyn...

172 Inlägg
20 januari 2011
MantaRobin skrev:
Scultura skrev:

Varför köpa trimmat om du ska köra normalt? Dumt att betala mer för effekten om man inte använder den. Dricker mer bensin gör de också.

helt rätt, då kan du ju köpa en vanlig turbo ? måste inte alltid vara värst

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:

Billigaste är nog att kvadda nåt skrot först, i pricip alla som har ägnat sig åt "inspirerad" körning speciellt med snabba bilar har övat på att rikta plåt & slita sitt hår i början...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 212 Inlägg
20 januari 2011
RD_87 skrev:
Scultura skrev:

Billigaste är nog att kvadda nåt skrot först, i pricip alla som har ägnat sig åt "inspirerad" körning speciellt med snabba bilar har övat på att rikta plåt & slita sitt hår i början...

smile

72 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
förvisso... men kommer de rasa de första jag kör eller kommer jag kunna köra et bra tag utan att behöva lägg ner allt förmycket tid/arbete/ pengar ?

Tvivlare
2 266 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:
förvisso... men kommer de rasa de första jag kör eller kommer jag kunna köra et bra tag utan att behöva lägg ner allt förmycket tid/arbete/ pengar ?

Det är en fråga som de inte finns nåt svar på. Vill du slippa för mycket mek så köp en vanlig b230f. Dom bara går o går. Trimmade bilar MÅSTE ses över ofta. Kvittar hur o vem som byggt dom.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

1 212 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:

varv, ramlager, motorn byggt rätt? det finns mycket du skall tänka på!!! kör ur dig den första körglädjen i skrot. skrapa ihop pengar under tre till fyra år och få det du vill ha.....

1 168 Inlägg
20 januari 2011
Scultura skrev:

asså, säger detta så snällt jag kan!!!
men kan du inte något om motorer, du vill vara värst, så snälla köp dej lugnare bil och lär dej istället.
du kommer tacka oss när du har sluppit förlora 40tusen på affären för du har rasad motor och intryckt sidan = bilen skrot.
det ända du kan sälja är nån enstaka del.
Senast redigerat av jimmzzan (20 januari 2011)

72 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
okej, tror ja lyssnar på er... tyvärr... låter ganska vettigt det ni säger...

Tack för envisheten och era svar

Mvh Sebstian

172 Inlägg
20 januari 2011
jimmzzan skrev:
Scultura skrev:

asså, säger detta så snällt jag kan!!!
men kan du inte något om motorer, du vill vara värst, så snälla köp dej lugnare bil och lär dej istället.
du kommer tacka oss när du har sluppit förlora 40tusen på affären för du har rasad motor och intryckt sidan = bilen skrot.
det ända du kan sälja är nån enstaka del.

smile sant så sant!

Sök