3814
Sök

Tips på hur man bytar koppling på en Toyota Celica 89 framhjulsdriven med en 2,0 L motor.

103 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Hej

Behöver tips på hur man lättast byter koppling på en Toyota Celica 89 framhjulsdriven.

Och om ni vill så får ni ge tips på hur man byter en drivknut me, Vänster fram.

Tackar för alla svar big_smile

270 Inlägg
1 februari 2011
Som jag hade gjort:
Plockat bort batteri,insugsslang och luftburk,och släppt på diverse åtkomliga slangar och kablar och startmotor.
släppt på muttrarna i änden av drivaxlarna.Tagit isär drivaxlarna (6st muttrar/sida).Tagit bort dom yttre axlarna och dragit ur dom inre ur lådan (sitter hårt och oljan rinner ur).
Bultat bort både tvärgående och längsgående balk under motorn.Satt en domkraft eller liknande under paketet och släppt på växellådsfästet.Sänkt ner(vinklat ner) motor/låda så långt det går utan att nåt går sönder (beror på hur mycket övriga grejer man har tagit bort).
Släppt på bultarna mellan motor och låda.Tagit bort lådan.Bytt lameller och urtrampningslager.
Ser tillbaka med alltihop igen.
Det var många år sedan jag gjorde nåt sånt så jag kan ha glömt någon viktig detalj.

103 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Okej tackar för svaret ja fick av dej big_smile Då går det nog vägen trotsallt big_smile

Sök