3907
Sök

Oljud i 940ltt-96 drivlina?

15 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Tja undrar om det kan vara någon som kan ha en aning vad det kan vara för ljud som har börjat komma i bilen, det började idag helt utan anledning det är som att det ``ular´´ någonstans kan inte lokalisera riktigt vart det kan vara, det jag undrar lite över kan det vara ett hjullager som börjar att ge upp? har känt på framdäckena och de är inte glappa men kan det vara på gång kanske? sen enda jag vet är väll att växellådan har varit lite så att när den är kall 15- typ så har det funnits ett litet ul-ljud i den men endast när den är kall när den blir varm har det inte varit ngt. Ah ljust dä ljudet är inte bundet till någon hastighet utan kommer och går hela tiden kommer aningen mer om jag tar en lång höger sväng och frikopplar jag så finns fortfarande ljudet kvar och det låter inte som att det skulle sakta ner med typ växel lådan heller. Vore väldigt tacksam om det finns någon som skulle kunna ha en ide.

MVH Stefan

Tekniker
552 Inlägg
2 februari 2011
Väldigt svårt att veta om man inte hör det. Hjullager låter det iaf inte som att det är. Kolla drivaxlar och slutväxel. Leta efter alldeles för stora spel/glapp, kolla så att damasker är hela, och försök följa ljudet.

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre

179 Inlägg
2 februari 2011
Finns ljudet när du står still? om ljudet finns när du kör och frikopplar så borde det komma ifrån något av hjulen...är ju bara dom som rör sig på bilen då. Och motorn. Hjullager? bakaxel? kardan?

15 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Tack för svaren smile skall ta och lyfta upp bilen idag och kolla så att det inte är några stora glapp i bakaxeln någon stans och även kolla olje nivån där. Btw ingen som vet hur man kan komma åt att kolla/byta olja i en m90 låda på plats?

15 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Var och fick tag i olja till växellåda och bakaxel idag så får ta och ta tag i det till helgen så nu får bilen stå stilla tills dess.

Sök