I min 9000 hade jag DLS reference från 03 som framsystem, iof bara 4". Coustic 6,5" basar i kickpaneler fram. Sony Xplode 6*9 bak bara för sakens skull.
En 2*12" med MDS finaste basar från -02.
Ett Rockford steg från 02 drev framsystemet och ett Hifonics steg drev basarna. Det var inga små steg, kommer tyvärr inte ihåg namnen. Två st PowerCap 0,5F kondingar. Dubbla 30 kvadrar kablar och en rejäl jordpunkt. Visst, det funkade bra efter många timmar finslipande på inställningar osv. En Sonyenhet från -04 fick driva det hela.
Men det var så mycket sämre än det jag har nu, Saabs AS3 från HK, med en MDS låda och ett sketet Jensen steg utan nån konding till hjälp. Som jag har det nu funkar det riktigt fint, dock saknas en viss punch mellan 150-500Hz låter det som, men det är marginelt och går att leva med.
Provade med en Infinity box, vet inte vad den heter exakt, men ni vet den där i plast som har fått riktigt bra betyg trotts sin lilla storlek. Det gick inte att jämföra med denna, var ju bara skit rent ut sagt...
Så man kan även ha provat annat och fortfarande tycka MDS är hyffsade grejjer. Inte för att jag är ngn stor fan av deras framsystem direkt...men jag tycker resten börjar bli ganska bra saker för dom pengarna..
Men ska man välja utan pengars inverkar så går dom så klart bort, men tyvärr är det inte så lätt...