Kan man montera både oljetrycks och tempmätarna på oljegivaren som sitter som orginal på s40 t4 fas 1? istället för att sätta den på oljepluggen
om det går hur skulle ni/du gå till väga tacksam för svar. Mvh/ Martin
ett tips är iaf att du inte kan koppla ihop temp och tryck mätarna på samma givare som jag tolkar att du menar. Ska sitta separat oljetryck och temp i blocket, dock är jag inte 100 på vart dom sitter men ska undersöka vart dom nu sitter. om inte t.ex. "Torpis" kan säga de på rak arm
Sen när du hittat på givarna, (där sitter de bara en kabel vilket är singalkabel), så kan du bara ta en strömtjuv och skarva ihop signalkabeln som är till dina externa mätare så ska de nog funka, så skulle jag göra iaf. enda sätt jag vet som man ska få ut signaler från givarna till mätarna.
Nej, det fungerar fungerar Inte att knycka in sig på Oljetryckskontakten, du måste ha separata givare som är avsedda för mätarna för att det skall fungera.
Nej, det fungerar fungerar Inte att knycka in sig på Oljetryckskontakten, du måste ha separata givare som är avsedda för mätarna för att det skall fungera.
Jo så är de nog. men då blir de ju jobbigt, för dom mackorna som man kan sätta givare i som sitter mellan blocket och oljefiltret finns ju inte så man kan ha på X40 eftersom de är insatsfilter i en kopp eller hur man ska förklara.
Oljetempen mäts i tråget och inge annan stans, om det nu är just oljans temp som du vill att mätaren skall visa.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-