4345
Sök

B230f knackar lite lite grann på tomgång!

SMR | SM Racing
651 Inlägg
1 mars 2011
Tomte skrev:
de är för att de är en volvo tongue

Jävla saabraggare sad

SM Racing

148 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Tomte skrev:
de är för att de är en volvo tongue

bytte olja 2ggr o nu knackar den inte alls längre!

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D

26 Inlägg
1 mars 2011
hadde de på våran blev motor renovering  å 6 papp fattigare  men biligare än att köpa ny smile

ha en bra dag

474 Inlägg
1 mars 2011
_rockfordfosgate_ skrev:
hadde de på våran blev motor renovering  å 6 papp fattigare  men biligare än att köpa ny smile

Hmm.. Betalar du över 6000 för en b230f så ska det nog vara en helt oanvänd. Kan inte tänka mig att en motorrenovering för 6000kr på något sätt är billigare än att köpa en annan motor, förutom att det kanske blir billigare i längden då.

26 Inlägg
1 mars 2011
detta gorde volvo  en ny motor 68900:- en utbyttes mortor 20000:-  så 6000 för motor renovering an såg vi att de var biligt

ha en bra dag

26 Inlägg
1 mars 2011
veckan efter så brann den sad

tur att vi hadde helförsäkrat den   och volvo tvingande försäkring bolaget å pynta loltongue

ha en bra dag

Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 mars 2011
_rockfordfosgate_ skrev:
detta gorde volvo  en ny motor 68900:- en utbyttes mortor 20000:-  så 6000 för motor renovering an såg vi att de var biligt

Man får inte mycket till renovering för 6000:- hos en firma.
Vad bytte dom då ? Tändstift ?
Nä men seriöst kan inte varit mycket grejer ?

Autotech

26 Inlägg
1 mars 2011
dom plana toppen bytte alla packningar som finns och vatten pump
priset kan ju bero på att min svär far känner verkstas sheffen så vi betalade nog bara för delarna
vi tyckte att de var billigt för när vi ringde volvo å frågade så bara packning satserna skulle gå på 3200:-..

ha en bra dag

Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 mars 2011
_rockfordfosgate_ skrev:
priset kan ju bero på att min svär far känner verkstas sheffen så vi betalade nog bara för delarna
vi tyckte att de var billigt för när vi ringde volvo å frågade så bara packning satserna skulle gå på 3200:-..

Bytte alltså topplockspackning, pump och sotningssats till toppen då.
Ja det är väl rätt så normalt pris i mina öron då för Volvos rödblockare 8 ventilare.
Dom hade väl inte isär bottendelen med tråg osv antar jag.

Edit: En sotningssats, vattenpump och topplocksplaning kostar inte 6 papp till en sådan motor.
Senast redigerat av Busgrabb (1 mars 2011)

Autotech

270 Inlägg
1 mars 2011
_rockfordfosgate_ skrev:

Lät ju jävligt dyrt för ungefär ingenting.

Kostade mig kanske 2-2,5 papp med färg, vevstaks lager, ramlager, ALLA packningar, kolvringar osv..

Då gjorde jag de själv iofs

Sök