hadde de på våran blev motor renovering å 6 papp fattigare men biligare än att köpa ny
Hmm.. Betalar du över 6000 för en b230f så ska det nog vara en helt oanvänd. Kan inte tänka mig att en motorrenovering för 6000kr på något sätt är billigare än att köpa en annan motor, förutom att det kanske blir billigare i längden då.
dom plana toppen bytte alla packningar som finns och vatten pump priset kan ju bero på att min svär far känner verkstas sheffen så vi betalade nog bara för delarna vi tyckte att de var billigt för när vi ringde volvo å frågade så bara packning satserna skulle gå på 3200:-..
dom plana toppen bytte alla packningar som finns och vatten pump priset kan ju bero på att min svär far känner verkstas sheffen så vi betalade nog bara för delarna vi tyckte att de var billigt för när vi ringde volvo å frågade så bara packning satserna skulle gå på 3200:-..
Bytte alltså topplockspackning, pump och sotningssats till toppen då. Ja det är väl rätt så normalt pris i mina öron då för Volvos rödblockare 8 ventilare. Dom hade väl inte isär bottendelen med tråg osv antar jag.
Edit: En sotningssats, vattenpump och topplocksplaning kostar inte 6 papp till en sådan motor.
Lät ju jävligt dyrt för ungefär ingenting.
Kostade mig kanske 2-2,5 papp med färg, vevstaks lager, ramlager, ALLA packningar, kolvringar osv..