4636
Sök

850 T5 dör när turbon börjar ladda fullt, vad kan det vara?

474 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Kort och gott. Bilen går klockrent tills man skickar på fullt och turbon börjar ladda på för fullt. Då blir det som att den dör. Om man trycker på full gas direkt så bara blödrar det. Så man måste alltså segdra upp bilen. Ibland, väldigt sällan så går den precis som den ska.

Har även ett jordfel på bilen som jag beskrev i en annan tråd som jag gjorde nyss, vet inte om det kan spela in något med soppan kanske?

När jag kom hem och stängde av bilen så hörde man hur soppapumpen gick som satan i ca 5-10 sek efter att jag stängt av bilen, så antagligen är det så att den inte orkar skicka fram tillräckligt.

Det är steg 3 från autotech på bilen.

Lambdasondslampan börjar lysa varje gång när den dör sådär när turbon börjar ladda fullt. Även när man kör i en grop eller så så börjar lampan blinka lite.

Tankar på vad det kan vara?

smile

Kommentera & Rösta ! ©

1 878 Inlägg
13 februari 2011
En bra början är att läsa av felkoder via uttaget.

474 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Japp, ska få hjälp att testa lite grejer imorn av en kunnig kompis så får vi se. men tänkte om någon hade haft nå liknande

Kommentera & Rösta ! ©

94 Inlägg
13 februari 2011
Låter lite som mitt fel.

Du kan ju kolla igenom min hjälp del o se om du hittar felet.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=200786

Måste man så måste man.

Skaune
13 februari 2011
laddtrycksvakten som säger STOPP! tongue du laddar mer än vad den vill! då slår den av för att skydda motorn!
E min tori iaf! cool
Senast redigerat av Polestar (13 februari 2011)

474 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Kan vara så.. men jag tror det är soppapumpen som är slut då den inte går att köra längre.. sjöng nog på sista versen när jag körde hem den igår! smile

Kommentera & Rösta ! ©

Skaune
13 februari 2011
wallingstam skrev:
Kan vara så.. men jag tror det är soppapumpen som är slut då den inte går att köra längre.. sjöng nog på sista versen när jag körde hem den igår! smile

haha ja vill den inte alls längre så e de mye möjligt de e pumpen! e den knäpp tyst vid start-up?

474 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Japp! Ibland så snurrar pumpen igång och ibland inte... nu mera mot slutet så har det blivit mera av "inte".
Ska testa byta filter i veckan, ifall det är helt igensatt så kanske det blir sånt motstånd där så pumpen inte tror att den behöver skicka upp nå soppa?

Kommentera & Rösta ! ©

Sök