Daugaard skrev:
Project mu club racer. Sjukt bäst på alla sätt och vis!
Vi får se vem som jagar vem på Kinnekulle
Hahaha, det enda jagandet kommer att vara när jag, med upplåsta däck, baklänges ut ur andra kurvan, jagar min egen röv, skrikandes och med kisset skvalpande nere i glasfiberstolen...
Nej, jag är inte kaxig, jag känner mina begränsningar. Och jag menar, mina bantimmar är ganska exakt räknat .. uhm. få se. ..
0. Så nej, jag har inga ambitioner. Men efter att jag ställt till det för mig själv, kom ihåg att jag kan behöva en kram
razpataz skrev:
Caaarbotech! Ring och snacka med PEAN om vilka belägg dom rekommenderar för dig som kör framhjulsdrivet. Alla älskar gnisslande bromsar!
Om de inte gnäller som
Kakan Hermansson så är de inte riktigt. ... fast jag lovar fan att ett par bromsbelägg är har högre IQ än vad hon har
I alla fall, efter lite googlande så verkar alla forum-krigare och internetexperter vara rörande överens om två saker. Både Carbotec och Project mu är bäst. Punkt. Och om man är osäker på det, så
"Ring Stacke på PEAN, han kan!".
Sure thing.
Fram blir det
Carbotech XP8 och bak
Stoptech 309Jag frågade om jag inte skulle behöva ett steg till uppåt, men näe, det tyckte han inte. Så vi börjar här, känns som en bra kompromiss mellan prestanda och sparkontots dödsryckningar
Så,
i väntan på nya bromsar har jag gjort: Ingenting! Massor av ingenting.
Däremot filosoferar jag över att kanske köpa lite nya fälgar, så för att måtta lite åkte jag idag ned och hängde på mina OZ, 16x7, ET42or med 215's Kuhmo
De sitter fan perfekt när den kommer ned på backen. Så vad jag letar efter är typ 16 eller 17x8, ET48. Om något har några snajdiga 5x114,3 racefälgar i godtyckligt bruksskick liggande så är jag intresserad
Så, eftersom jag befinner mig i verkstan så är det väl lika bra att försöka motionera ut gårdagens rosévin
(??!?!) ur hjärnan.
Eftersom att ovan nämnda hjärna dock är i ganska bedrövligt skick även utan att vara marinerad i tjej-dricka, så kändes bruket av powertools som ett riskabelt tilltag.
Att öppna handskfacket känns om en mycket vettigare ambitionsnivå.
Nu är dock detta tilltag inte ett helt spänningslöst moment! Jag minns inte att jag öppnat det sedan jag lyfte över cd-skivorna till min gamla
Seat, typ
2008...
Inte en, inte två, utan TRE vägkartor
Dessa måste ha följt med från tidigare ägare, jag själv har aldrig köpt en vägkarta... De sparas dock på bra-att-ha-högen till den dag då kriget eller zombie-invationen kommer.
Där fanns även en Handbok till Prelude, 2st H1-lamport och en liten tygtrasa. Woho, vilket fynd!
751 gram som inte behöver ligga och skräpa i bilen
Kaxig och stärkt av sina framgångar känner jag mig manad att ta bort något mer!
I skuffen finns ett litet fäste där man skall förvara sin domkraft. Numera är det fästet lika överflödigt som om jag skulle använda balsam..
En snabb visuell inspektion visar att det sitter fast med 2st M6. Glad i hågen avlägsnas bultarna, men inte faan kommer fästet ut. Nej, Honda av av någon anledning känt att bultarna behöver kompletteras med ett par rediga punktsvetsar.
Why?
'cause Japan..
Efter att dragit ett par jack med
vrålapan, bänt och sedan borrat bort pungsvetsarna, så reultat!
334 gram!
Men hur va'de nu, skulle jag hantera powertools i dag?
Nepp.
Socialstyrelsen avråder åh det skarpaste från att dagen efter inmundigandet av rosa vin:
1) Ge sin sambo vänskapliga tips i hur hushållsarbetet kan effektiviseras
2) Fråga hur mycket skatt en vänsterpartist deklarerade förra året
3) Beställa saker från eBay
4) Hantera powertools i förhoppning om att lyckas med något mindre än att sänka en Finlandsfärja.
Men men, hål väger ju mindre än kolfiber, så ..win?
2 av 3 punktsvetsar borrades loss utan problem.
Punktsvets nr.3 missade jag lite, hamnade snett. Tog omtag 3 milimeter bredvid, applicerade lite powaah, slant och ... pung. Slant och tryckte igenom borret ned i hjulhuset.
Det enklaste hade nu varit att bulta fast något i hålet, kalla det en feature och låtsas om att det är planerat. Någon ide?
Så,
tills nästa gång
1.295,365kg
-2.635g