3925
Sök

Förflytta mazda 323 motor till fordson major.

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
som rubriken lyder har jag altså  tannkar om att förflytta motorn från min mazda 323 86 med med 90 hk till min fordson major som i nuläget är ett vrak. hur snabbt kommer den att gå tror ni? mvh//hyperspace

Självmord är det enda alternativet.

252 Inlägg
20 februari 2011
fordson major År inte det en traktor big_smile Den kommer  göra 80 knutar och inte orka ens dra en enskärig plog lol

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
jo det e det big_smile säker på det? orginal motorn är på 35-40hk och den årkar dra en plog big_smile

252 Inlägg
20 februari 2011
Jo smile Men vad varvar orginal motorn när den var ny tongue 3500 V/min Och 200Nm vid 1200V/min Typ Skit stark i botten inget i toppen 323 motorn tvärt om men det är klart 6000 varv på  ettan och ta satts och sänk plogen då går det nog och granens kor får hjärt attack när du vrålar förbi på varvstoppet:lol:

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
hahaha ok big_smile men tror du seriöst att det bara kommer upp i 80? sad

252 Inlägg
20 februari 2011
Ja ! vad varvade orginal motorn ?

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
hmm hmm du frågar nog fel idiot big_smile jag kan igentligen ytterst lite om den motorn tongue

252 Inlägg
20 februari 2011
rolls royce griffon motorn passar bättre 1030Hk på 27 liter det använder dom stora pojkarn i sina traktorer när dom ska dra mycket Men då får nog granen skälva hjärt attack och även ladugårds katterna ;-)

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
hahaha big_smile ja men i detta fallet ska jag åka på vägen bara för att se rolig ut tongue jag vill sattsa på en hastighet på 130km i timmen, finns det något sätt att trimma den motorn eller kanse turbo konventera förr att komma upp i den hastigheten? e det lätt? bra tipps på hemsida med trim? vad ska man börja med att byta ut? mvh hyperspace big_smile

248 Inlägg
20 februari 2011
Det är änna man får tårar i ögonen när du ska förstöra en pärla med en japs motor tongue leta på en Perkins 8:a och lägg i istället tongue blir ju fränare tongue

252 Inlägg
20 februari 2011
Jo du Häng på  några stressfläcktar så kommer du nog upp i 130 på 2,5-3 sek Och om du är ute efter att se rolig ut så behöver du nog inte anstränga dig smile om du håller 130 knutar med en fordson. för det första så hade du sätt ut som en 90 årig ansiktslyft Amrikanska med vita knogar som skrikiter som pattarna hamnat i mangelen lol Och sen att hålla dig på vägen hade du sätt ut som någon försöker stampa ut elden med bensin på strumpern när du manövererar styrbromsarna lol Lycka till Jag kommer att stå med kameran i högsta hugg för att föreviga händelsen big_smile

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
hahahah big_smile kommer sätta mina 2 blåa sportstolar på traktor big_smile ska bygga nån extremt olaglig ställning bakom förar stolen och sätta den anndra stolen där smile sen ska man ju ha hjälm på sig och motercykel utrustning wink det enda problemet jag tännker ha kvar är bromsningen och väghållningen big_smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 februari 2011
va ju nå¨gon på tubrn som har en grålle med en cheva 350 i

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 februari 2011

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

252 Inlägg
20 februari 2011
Lägg ut väghållningen på entrpenad så slipper du det bekymmret och du har forfarande blogen på så det är bara att sänka den big_smile Men jag tror att porsche kommer att bli sura då du kommer att stanna fortare en en gt3,a lol

248 Inlägg
20 februari 2011
tekniknissen- skrev:
Lägg ut väghållningen på entrpenad så slipper du det bekymmret och du har forfarande blogen på så det är bara att sänka den big_smile Men jag tror att porsche kommer att bli sura då du kommer att stanna fortare en en gt3,a lol

hahahahaha big_smile

1 265 Inlägg
20 februari 2011
volvo b20 och  b23 är populära saker i dom traktorerna

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
jo har sett han på youtube, dt gå fantamig undan smile

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
tekniknissen- skrev:

hahahahahaha

138 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
joakim89 skrev:
volvo b20 och  b23 är populära saker i dom traktorerna

ja men dem levererar inte lika mycke efftekt som tex en perkins v8 sad men det är iaf billigt och bra lol

Sök