Rquired skrev:
caromania skrev:
Volvo544special65 skrev:
Hm, kraftigt rostskadade fjädersäten på W210 är ett VÄLDIGT känt fenomen som inte alls är ovanligt.
Ja jag har också hört detta. Min brors E-klass var tokslut i främre fjädersätena efter 3-4 år vilket resulterade i ett omedelbart körförbud. (!)
Och det där med skitfel. Skitfel på Mercedes kan tydligen kosta 30.000kr att laga. Polarens taxi la av på Hornsgatan. Det slutade med att de fick
lyfta upp den på trailer och köra den till Tyskland. Det var inte gratis, till stor del beroende på att han inte hade något jobb i 2 veckor som det tog att laga bilen.
Personligen skulle jag köpa vilken annan bil som helst i hela världen utom en Mercedes, om jag inte hade råd att laga den och tid att vänta på att den reparerades. Aldrig aldrig Mercedes. Att det sedan är som med alla andra bilar, lite beroende på om man har otur, det är ointressant. Det exemplet med E-klassen räcker för att avskräcka mig totalt.
Du vet inte vad det var för fel på den taxin? Är ju sällan de skickar en hel bil och inte en komponent till fabrik, inte ens Alfa var så omständiga när 156 V6 krånglade och kompetensen inte fanns i Sverige: De skickade ner växellådorna istället.
Jag ska försöka ta reda på det. Elfel var det vet jag men det kan ju betyda mycket.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.