3764
Sök

BMW 330i e46 Turbo

vinnarskalle!
907 Inlägg
1 juni 2011
Men det är väl ändå en förutsättning att du använder spikutrustning och en BRA bb-lambda när du mappar? Isåfall behöver du inte mappa på något 98 före E85.

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 juni 2011
Casy skrev:
Men det är väl ändå en förutsättning att du använder spikutrustning och en BRA bb-lambda när du mappar? Isåfall behöver du inte mappa på något 98 före E85.

För en lekman är det inte enkelt att höra spikningar på E85 innan det är för sent.  Vissa hävdar att de kan, men jag tror snarare att det är så pass svårt att få E85 att spika att man helt enkelt inte är dum nog att krana på tillräkligt med tändning.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

692 Inlägg
1 juni 2011
Roligt projekt, funderingar kommer och går att turbomata min 330 också, men vet inte hur pass hållbar min fyrhjulsdrift är.

Väntar med spänning på bilder!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
2 juni 2011
bruman skrev:
alain skrev:
Är lite nyfiken om vad du ska göra för att kunna ta fram 350hk, just nu, din motor har 231hk som original och du vill utöka med 120hk, är det rätt?
Turboladdning och katt bortagning inte räcker för att får fram 120hk, vad tänker du göra mer?
Som sagt, lite nyfiken.

Varför skulle det vara något problem att plocka ut 120hk med turboladdning? självklart går det inte bara sätta dit en turbo och ta bort kattarna man måste ju byta spridare och soppa pump också!

Det jag menar är att jag själv har en 530  och skulle vilja ha lite mer hk på den och kan tänka mig göra samma som du gör. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

32 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
alain skrev:
bruman skrev:
alain skrev:
Är lite nyfiken om vad du ska göra för att kunna ta fram 350hk, just nu, din motor har 231hk som original och du vill utöka med 120hk, är det rätt?
Turboladdning och katt bortagning inte räcker för att får fram 120hk, vad tänker du göra mer?
Som sagt, lite nyfiken.

Varför skulle det vara något problem att plocka ut 120hk med turboladdning? självklart går det inte bara sätta dit en turbo och ta bort kattarna man måste ju byta spridare och soppa pump också!

Det jag menar är att jag själv har en 530  och skulle vilja ha lite mer hk på den och kan tänka mig göra samma som du gör. wink

låter trevligt! Lycka till! smile

vinnarskalle!
907 Inlägg
2 juni 2011
Angående dina grenrörsbultar som udde nämnde.. det kommer inte fungera. Du måste ha muttrar där oxå, tro mig det kommer bli läckage. Så smetar du på flänstätning båda sidor om packningen, ett hett tips smile

32 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
Ikväll vart det provstart! big_smile startade på en gång, lite "småfix" nu bara innan det går köra!

vinnarskalle!
907 Inlägg
5 juni 2011
jag har inte startat min ännu, men ja ska fan hinna me provtur före dig wink muahah

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 juni 2011
Kul projekt.
Men jag vill ju se bilder, bilder och lite mer bilder!

1 938 Inlägg
5 juni 2011
Som sagt, bilder?
Finns ju inte en enda i tråden liksom.

Sök